Flames of War (andra världskriget)

Startat av jonte, april 20, 2005, 15.52

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Soviet mobiliserar!

Era källor i Moskva rapporterar att ryssarna mobiliserar. 2 Strelkovy plutoner har setts marchera upp och ned för Röda Torget. Det finns även obekräftade rapporter om T-34:or som ska ha setts öva utanför stadens gränser. Enligt rapporterna så väntas ryssarna kunna ställa upp ett par kompanier inom en snar framtid.

_____________________________________________________________

Vore kul att ta den där målarträffen snart, men antar att det får bli efter konventet?

häls,
Greger

Henk

Då har jag lagt till ett grenadier kompani till FOW. Känns som att måla till warmaster när man målar FOW inf, o det e inte så jätteskoj precis. Stidsvagnar o andra sidan, dom e rejält sköj o måla  :headbang:
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Nilsson

Hej!
Jag skulle jätte gjärna vara med och spela FoW. Jag har regelboken men kan det inte. Jag kommer läsa på regler och köpa armé om ni kan svara på dessa frågor:

1. Spelar ni ofta?
2. Vilket land eller lag (vad man nu kallar det) behövs mest?
3. Spelar det någon roll om man har figurer ifrån Early, Mid eller Late war?
4. Har ni något tips på vad man ska börja med att köpa?
P.S:
Jag skulle gjärna prov spela en gång, har spelat 2-3 gånger snabbt på BSK24.

Ha det...
/Nilsson

Henk

Just nu är intresset inte så stort. Jag och Henke har tyskar och Ewers har jänkare. Det är väl mer tänkt att de blir Firefly lir än Fow, fast med fow figurer. Greger har lite ryssar och det är väl allt vad Geddon har i FOW väg. Jag håller dock på och bygger en FOW armè och ska testa den ordentligt på Gothcon, om det nu blir tunering i fow på Gothcon.

/Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Ewers

Det kommer nog bli en mix av FOW och Firefly (med FOW-modeller) under året. FOW kan man lira när man har några timmar på sig, Firefly kommer jag att se till att det blir helhelgsarrangemang på några gånger under 2008.

Vi kommer även att ha terrängbyggarstuga för FOW/Firefly i början på året så att 2008 kommer gå i WWII's anda. Siktet ligger inställt på ett snyggt och bra arrangemang på BSK 26.

Armeer i Armagedonitisk ägo är:
Henk - Tyskar
Henke - Tyskar (stora stridsvangar är fräckt)
Ewers - Amerikaner
Greger/Gunnar - Ryssar
Jonte - Ryssar (flyttar strax till Gbg)
Lasse - Finnar (som har mycket tysk mtrl)

Engelsmän, Italienare, Kanadensare eller kanske Australienare vore tufft?

/F  8)

Nilsson

Okej!
Finns det en regelbok till Firefly att köpa? :)
Jag har läst på ganska mycket FoW och ska nog köpa lite Engelsmän för jag har ganska mycket pengar över sen födelsedagen. :D
Spelar det någon roll om jag köper early, mid eller late war figgar?
When is Gothcon?

Ha det...
/Nilsson

Ewers

Vi kör Mid War på geddon. Tror att det är det som gäller på Goth Con också. Goth Con är på våren, Påskhelgen.

/F  8)

Nilsson

Ok! :D
Är det bra att ha en Army Intelligence Book om sitt lag?
Jag har gjort en lista på det jag har tänkt att köpa, om ni har tid eller kan, så skulle jag uppskatta om ni bedömde min lista och se vad som fattas eller vad som är onödigt! :D
Listan:

Brigandier Young & Commando Platoon.
8th Army Company HQ.
8th Army Machine-Gun Platoon.
8th Army Mortar Platoon.
8th Army Motorised Platoon.
8th Army Rifle Platoon.
Crusader III.
Sherman II (8th Army)
2pdr gun (8th Army) (x2).
CMP 15 cwt truck (Resin x2).
Humber Mk III.
40mm Bofors gun (x2)
8th Army Paint Set

Ha det...
/Nilsson

P.S:
Vet ni ett bra ställe att köpa FoW böcker?, för jag har letat efter For King & Country som är Engelsmännens army book. Jag kan inte hitta den att köpa i någon affär när jag söker på google. :shock:  :?

Ewers

Finns där hos games Vault eller Wisard games.

/F  8)

Nilsson


Henk

Sådärja. Nu har jag en kass tysk armè till FOW. Kommer bli mer kanoner och tunga kulsprutor, sen så är den klar. Men nu är den legal iallafall :)
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Ewers

Den kassa tyska armén fick stryk av hårda G.I. Joes.  :D
Henks ärme var dock målad och fin så han vann på stilpoäng.  :oops:

/F  8)

sebbe

Citat från: "Ewers"Det kommer nog bli en mix av FOW och Firefly (med FOW-modeller) under året. FOW kan man lira när man har några timmar på sig, Firefly kommer jag att se till att det blir helhelgsarrangemang på några gånger under 2008.
det låter sjukt intressant. välj bra helger så att jag kan vara med och kika!
kanske skulle omvärdera beslutet att inte skaffa nån armé..
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Greger

Ja, bra, mera! :)

...måste måla, måste måla... mummel...

Ewers

Dessutom skulle jag vilja att vi hade en pysseldag i terrängbyggandets tecken någon gång tidigt år 2008, eller kanske redan kring julhelgen/mellandagarna.

Tänker skicka mina infanterister till Sri Lanka för jag kommer aldrig få dem målade annars. Har räknat ut att jag måste jobba 2,5 nätter på sjukhuset för att kunna betala. Helt klart värt 25 timmars arbete för att slippa 3000 timmars målande! :D

/F  8)