Flames of War (andra världskriget)

Startat av jonte, april 20, 2005, 15.52

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

jag får inte nån ftp att fungera, min router tycker illa om mig. hur stor är filen? kanske går att lägga upp på random webhostingsida eller liknande, om den är för stor för mail.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

jonte

Jag ljög för dig, Desert Rats finns faktiskt inte som PDF, jag hann aldrig scanna in den. Det samma gäller för Stars n Stripes och Diving Eagles.
Jag tänkte på Desert Fox jag.

Har du 250kr över som du inte vet vad du ska göra av så förbeställ "Afrika"-boken från http://www.caliverbooks.com/, det är portofritt om man förbeställer (innan 6 juli).
Då får du alla de intelligencehandböcker som handlar om Afrika i en bok. Desert Rats, Desert Fox, For King and Country, Avanti Savoia, Stars n Stripes, Diving Eagles:
• Complete organisation and equipment for all the forces in the Mediterranean Theatre, 1942-43.
• An overall history of what happened in the theatre, as well as individual histories of the nations involved.
• Guides to German, Italian, British and US Divisions in North Africa, Sicily and Italy.
+ massa annat bös

sebbe

ah ok, inga problem. får väl gå tillbaka till plan b och se om den finns nån annanstans på internet.

boken köper jag nog i samtidigt som armén så fort jag får nog med pengar till det.

fram tills dess blir det väl att testspela med andras filurer
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Ewers

Sebbe: Det verkar som om Jonas har vunnit en Armydeal med britter som han skulle kunna tänka sig att sälja. Han har ju redan yeankies, tyskar och ryssar så det finns ju möjlighet att han inte "behöver" en arme till.

Jag nämnde att du kunde tänkas vara intresserad.

/F

Ewers

När får vi se Jonte i sverige igen? :wink:  

Kram /F  8)

jonte

Jag ska ner sista veckan i juli!

sebbe

låter helt klart intressant, vet du vad det är för låda?
får se om jag kan skrapa ihop lite pengar då, kanske inte helt omöjligt.

föreslår att vi spelar lite på fredag eller lördag, så jag får testa lite.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

jonte

Jag ska försöka få tag på ett extra ex av den uppdaterade regelboken (gratisversionen) så kan jag skicka den ner såfall.

Närstridsfasen, flygsupport (helt omskrivet), command distances, artilleri osv har blivit ändrat. HMG-plutoner har blivit omdefinierade (numera räknas de som "gun teams" men har fått ökad ROF till 6 = mer tydlig defensiv utpost). Dessutom har Line of fire och hur man ska lägga ut träffar ändrats och/eller förtydligats. Det gäller för hela boken, tydligen ska den vara helt omskriven och mycket mer tydlig. Verkar positivt, den gamla var lite rörig måste jag säga.

För att få en gratis regelbok så skulle man ha skrivit upp sig innan juni var slut, men ni kan ju testa att skriva upp er på http://www.battlefront.co.nz/Article.asp?ArticleID=1083 och se vad som händer, garanterat värt ett försök iallafall.

Följande saker kan ni skriva i:
Product code: WD003
Purchased from: Mail order
Retailer name: Claymore Games
Purchase date: 12/2005
(man skulle alltså äga en kopia av version 1 för att få en gratis regelbok, och ovanstående info är för ett köp av regelboken, så ni fuskar inte om ni skriver in det)

Gratisboken är i A5-format och har inte så mycket fluff, men det är fullfärg och 164 sidor, inte hårdpärm som den "riktiga" regelboken dock.

Ett bra ställe att fråga frågor och liknande är på Delgivarnas forum, de spelar mycket FoW, http://www.delgivarna.se/forum och där finns en forumdel för just Flames of War.

jonte

Jag har nu fått tag på ett extra ex av regelboken i miniformat (A5), om någon vill ha ner den till Armagedon så skicka ett PM med adress som jag kan posta den till.

sebbe

armagedon
katrinedalsgatan 13 b
50451 borås
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

jonte

Efter många men och lika många om har jag äntligen skickat ner nya versionen av regelboken!

Ewers


Henk

Då har jag fixat lite tyskar till fow. Stridsvagnar, halftracks o lite inf + en 2nd edition regelbok. Ska bli kul o spela, men det suger o limma ihop dessa stridsvagnar, knepigt att limma fast metal på resin av nån anledning.
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Ewers

Jag kan lära dig ödmjukhet med den amerikanska krigsmaskinen någon gång om du vill.

/F  8)  :roll:

Henk

De e taget! Ett välkänt faktum e ju att nybörjartur e nästan 100% garanterad.  Så börja inte rista in döda tyskar i gevärskolvarna riktigt ännu :violent2:
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!