Nån som spelar Hordes?

Startat av svartavingar, januari 15, 2013, 03.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Hur går det för folk med bygge å annat?

Jag vill spela ganska generellt så om man känner sig sugen är det bara att hojta till :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Adam P

jag öppnade och kollade på mina gubbar idag, så...långsamt :D
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

Martin Larsson

Haha ok, blev det Menoth eller hur slutade det hela?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Målat upp 3 st Warpborn Skinwalkers, 1 Argus, 1 Kaya, 3 Shifting stones och 1 stone Keeper, så jag skulle vilja säga att det går framåt :) Tyvärr så saknade min feral warpwolf skrevet så jag kan inte sätta ihop den innan jag fått den saknade delen...
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Adam P

Ja, Protectoriatet, för att driva en sanna tron över land och rike. samt om man kollar på hur dom ser ut kanske lite renande eld och ett och annat bokbål.
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

cracked_open

bokbål for the win  ;D

Jag har fått målat några figurer men jag ska försöka få upp tempot en aning. Men som Larsson så fint skrev tidigare så är det ju bra att tjoa till så man får spela lite  ;)

If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

cracked_open

Nu har jag anmält mig till årets GothCon med mina stolta (om än omålade) Khador. Så nu blir det till att hitta motståndare så att jag kan träna regler och taktiker samt tid så att figurerna kan få färg på sig  ;D
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Meldon

Jag o Krille ska köra våran första match nu idag, ska bli spännande att se hur mkt regler man fattar helt fel :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Martin Larsson

Citat från: Meldon skrivet februari 28, 2013, 16.23
Jag o Krille ska köra våran första match nu idag, ska bli spännande att se hur mkt regler man fattar helt fel :P

Haha hoppas det gick bra :P

Skämt och sido, PPs regler är inte direkt tvetydliga utan snarare extremt bokstavliga vilket är lite ovant men även mycket bra. Däremot är det såklart ett nytt spel vilket medför vissa, uuh, komplikationer i sig 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Jag måste säga att det gick väldigt bra, jag vann iaf :) Krilles light infantry lärde sig att frukta Krueger the stormwrath iaf :D
Matchen tog ca 3 timmar men då var det väldigt mycket slående i regelboken efter regler oxå. Ett väldigt trevligt och roligt system allt som allt :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Martin Larsson

Citat från: Meldon skrivet februari 28, 2013, 23.23
Jag måste säga att det gick väldigt bra, jag vann iaf :) Krilles light infantry lärde sig att frukta Krueger the stormwrath iaf :D
Matchen tog ca 3 timmar men då var det väldigt mycket slående i regelboken efter regler oxå. Ett väldigt trevligt och roligt system allt som allt :)

Schyrrans av dig att lira Krueger1 mot inf, han är jääääääättesnäll mot dem ::)

Då så tog ni er igenom iaf, det är en bra start. Ett tips är att läsa om regler och stuff i armeböcker igen. Man upptäcker ganska kvickt saker man missat eller fattat fel. Sedan så kanske det kan vara värt att dubbelrekommendera diverse siter som jag å AG länkat till här i tråden nånstans 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Citat från: Martin Larsson skrivet mars 01, 2013, 01.22
Citat från: Meldon skrivet februari 28, 2013, 23.23
Jag måste säga att det gick väldigt bra, jag vann iaf :) Krilles light infantry lärde sig att frukta Krueger the stormwrath iaf :D
Matchen tog ca 3 timmar men då var det väldigt mycket slående i regelboken efter regler oxå. Ett väldigt trevligt och roligt system allt som allt :)

Schyrrans av dig att lira Krueger1 mot inf, han är jääääääättesnäll mot dem ::)

Då så tog ni er igenom iaf, det är en bra start. Ett tips är att läsa om regler och stuff i armeböcker igen. Man upptäcker ganska kvickt saker man missat eller fattat fel. Sedan så kanske det kan vara värt att dubbelrekommendera diverse siter som jag å AG länkat till här i tråden nånstans 8)

Jag visste faktiskt inte att han var riktigt så bra mot inf när jag valde honom, det kom mest som en trevlig överraskning under matchen :D
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Martin Larsson

Citat från: Meldon skrivet mars 01, 2013, 19.34
Citat från: Martin Larsson skrivet mars 01, 2013, 01.22
Citat från: Meldon skrivet februari 28, 2013, 23.23
Jag måste säga att det gick väldigt bra, jag vann iaf :) Krilles light infantry lärde sig att frukta Krueger the stormwrath iaf :D
Matchen tog ca 3 timmar men då var det väldigt mycket slående i regelboken efter regler oxå. Ett väldigt trevligt och roligt system allt som allt :)

Schyrrans av dig att lira Krueger1 mot inf, han är jääääääättesnäll mot dem ::)

Då så tog ni er igenom iaf, det är en bra start. Ett tips är att läsa om regler och stuff i armeböcker igen. Man upptäcker ganska kvickt saker man missat eller fattat fel. Sedan så kanske det kan vara värt att dubbelrekommendera diverse siter som jag å AG länkat till här i tråden nånstans 8)

Jag visste faktiskt inte att han var riktigt så bra mot inf när jag valde honom, det kom mest som en trevlig överraskning under matchen :D

Kan tänka mig det ::)

Det verkar som att Krueger1 mer eller mindre kan fokusera sin arme på att döda armour eftersom han själv mer eller mindre dödar allt infanteri den andre kan tänkas sätta på bordet 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lord Black

Efter att läst lite mer regler och hittat några fel vi gjorde som att Spray attacker måste slå to hitt och att back strike bara ger +2 to hitt så undrar jag hur många effekter man kan ösa på en enda modell eller enhet hittar bara att identiska effekter ersätter varandra, betyder det att det inte finns någon begränsning? I övrigt ett väldigt intressant spel och jag behöver mer Warbeasts och lära mig att hantera de korta avstånden allt händer på i det här spelet lite svårt med debuffar som når 8" som är bra för skytte trupper som potentiellt når 22".
Till näst helg skall jag väll ha satt ihop lite fler modeller så jag kan komma upp i 25-30 poäng om någon vill spela lite mer då.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Citat från: Lord Black skrivet mars 02, 2013, 09.14Efter att läst lite mer regler och hittat några fel vi gjorde som att Spray attacker måste slå to hit

Korrekt. En spray slår to hit mot varje target separat på templaten. Om man boostar så gör man det per individ, inte för alla, så man kan helt enkelt se till att boosta den/de modellen/erna som man verkligen vill träffa och slå vanliga på resten. Sprays är generellt skitbra.

Citat från: Lord Black skrivet mars 02, 2013, 09.14och att back strike bara ger +2 to hit

+2 to hit och sedan boosted damage rolls om man träffar ja. Kom ihåg att en model måste göra hela sin aktivering i en annans back arc för att få bonusen. Dvs man kan inte bara springa runt någon för att få det.

Citat från: Lord Black skrivet mars 02, 2013, 09.14Så undrar jag hur många effekter man kan ösa på en enda modell eller enhet hittar bara att identiska effekter ersätter varandra, betyder det att det inte finns någon begränsning?

Man kan ha 1 Upkeep, 1 Animus (oavsett om det är beast eller lock som kastar det (om locken kastar den så räknas det både som spell och animus, annars bara animus vilket är viktigt i vissa fall)) och sedan så många andra "lasts for 1 turn/round buffs" som man vill. Det betyder generellt att man kanske kan få ihop 3 men att det blir svårt att skaffa fler efter det 8)

Citat från: Lord Black skrivet mars 02, 2013, 09.14I övrigt ett väldigt intressant spel och jag behöver mer Warbeasts och lära mig att hantera de korta avstånden allt händer på i det här spelet lite svårt med debuffar som når 8" som är bra för skytte trupper som potentiellt når 22".
Till näst helg skall jag väll ha satt ihop lite fler modeller så jag kan komma upp i 25-30 poäng om någon vill spela lite mer då.

Spell ranges i spelet är generellt korta ja och vi som spelar Hordes är inte direkt bortskämda med Arc Nodes som förlänger dem, till skillnad från vissa Warmachine arméer som har gott om dem. Warbeasts är generellt mer ett "måste" än Warjacks ja, det tillsammans med systemen som hanterar dem är den stora skillnaden på spelen. Det är oftast svårt att spela Hordes "beast-light" medan det generellt är svårt att spela Warmachine "jack-heavy". Därmed inte sagt att det inte går, men som generell tummregel är det så.
Sedan råkar ju Skorne ha en löjligt bra enhet i Paingiver Beasthandlers som gör att man fullständigt kan övertrassera Beastkontot till max och ändå rulla på. Dem är klart värda att titta på för dig 8)

Vi kan höras om nästa helg, kan nog hitta tid till å va med :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.