Firefly/F.O.W.

Startat av Ewers, februari 04, 2008, 15.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Citat från: "Ewers"Hej!

Jag föreslår att vi bokar in helgen v.13, dvs 27-29/3 för att lira Firefly i FOW-skala.

Min tanke är att det skall vara upp till 4 spelare på var sida (kompanichef + plutonchefer) samt en eller två SL.

Hidden med ordergivning och radiosamband.

Låter det intressant?

/F

Hej!

Låter jättebra! :)

Ett önskemål/tips från min sida är att inte ha för många grupperingar av spelare, eftersom det drar ner speltempot och skapar massa väntetider. Hellre låta lagen vara inne och agera samtidigt, även om det tar bort lite av "inte veta faktorn" mellan folk i samma lag, som kanske inte har sambandsmöjligheter. Man får vara lite bra rollspelare och bortse från vissa saker istället, tycker jag.

För övrigt vore det bra att komma fram till vilken terrängs som behövs, så vi hinner bygga (som vi pratade om Ewers).

Kul, kul!

häls,
Greger

Brain

Skall jag lägga in en bokning i kalendern? Skriv en liten text så blir det lite roligare
Antar att det är "Stora Rummet" som behövs`?
Tomas Davidsson

Ewers

Brain: Vänta tills det är minst två andra som också svarar positivt innan du lägger in det i kalendern.

Självklart måste vi komma fram till vad som skall byggas, det är bara det att det nog inte kommer ske förrän vi bestämt ett datum för lir.

Vet att Gunnar, Lasse, Anders och Henke är intresserade sedan innan. Kanske Henk, Lars-Robert, Brain, John B, Erik N mfl kan vara intresserade?

/F

Greger

Snabbaste bygget för att komma igång är nog att satsa på ett scenario i Normandie - då behövs ju bara vägar, buskage i massor, träd, några höjder, några få hus... köra häckar och korta avstånd - amerikaner har ju du, Ewers, om Henk är med så har vi ju tyskar.

Antar att östfronten skulle funka också, men då måste jag/vi måla klart en massa ryssar först.

Bara några tankar.... taggad till tusen! :D

/greger

Greger

CitatJag föreslår att vi bokar in helgen v.13, dvs 27-29/3 för att lira Firefly i FOW-skala.

Vågar vi boka? Ingen mer verkar svara, men det är väl som vanligt att vi behöver säga att det blir av och tjöta på folk ;)

Behöver planera min kalender i god tid, har för många bollar i luften... vi behöver ju hitta lämpliga byggardatum också.

/Greger

Ewers

Jag tycker att vi bokar. Det kommer ju bli du och jag som håller i det och organiserar, påminner alla osv.

När vi haft byggardag/helg så vi vet att vi kommer kunna fixa det hela, bjuder vi in folk vi vet är intresserade med en "bindande" anmälan så att folk fattar att det inte är något de kan säga "det låter kul, jag tror jag vill vara med" om och sedan inte dyka upp.

Sedan har vi det bästa arrangemanget på hela året!

/F :D  :shock:  8)

Greger

Låter bra! Roooolittt! :D

Har skrivit in det i kalendern!

Vi behöver hitta eller hitta på lämpliga scenarion (några stycken i minikampanj, kanske?) så snart som möjligt, så att vi vet vilken terräng och vilka figurer som behövs.

Och boka bygghelg(er)!

/G

Ewers

då får du gärna lägga in det i kalendern brain. 27-29/3

/f

Ewers

Nu är det dags att bygga terräng till årets första Firefly-arrangemang. Jag föreslår att vi bygger helgen v.8, dvs 20-22/3.

Den stora ledaren i byggeriet, Greger får bestämma exakt dag.

Vad säger du om det Greger?

Någon annan som vill vara med?

/F

Ivar

Jag är gärna med o bygger litegrand i mån av tid spelar nog lite rollspel de dagarna...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Greger

21:e och 22:e  (lör + sön) är nog bra att räkna med, om vi inte blir klara på en dag... mmmkay?

8)

Ewers

Topp!

Bokar in i min kalender, Lördag och Söndag (21&22).

/F

Heavy

Ewers visade upp senaste kretionerna till 15mm ww2 terräng, och det var skoj att se att mina påbörjade skogar blivit uppväckta från de döda med :)

Undrar lite vad som behövs mer i terrängväg till det tilltänkta scenariot? Jag har tråkigt och har lite material liggande, så nån kåk skulle man ju kunna knåpa ihop iallafall..


Som följdfråga kan jag ju hugga till med att fråga om vilka armeér som finns på/inom klubben nuför tiden.. Ewers har Yanks, Henk och Henke har Krauts och Greger har vodkaalkisar? Någon jag glömt ?
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Apanpapan

Finnar! Det behövs finnar!
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Heavy

Citat från: "Apanpapan"Finnar! Det behövs finnar!

WORD!

Sitter fn. och kikar på ebay uk, massa roliga finnar till salu där.. Ska kika på om det går att få till en liten 1k pts styrka iallafall :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.