såg att det behövdes....

Startat av fia, februari 20, 2007, 09.34

Föregående ämne - Nästa ämne

fia

på årsmötet nu såg jag att det flesta av stolarna som plockades fram inte såg helt trevliga ut utan lite söndrigai tyget och så.. då jag är väldig interesserad av textiler och allt som ha med inredning att göra egentligen.. så skulle jag inte ha nått emot att snygga till just detta (då inte kunde ungå att de se). det skulle egentligen inte kosta så mycket pengar.. då man kan köpa väldigt billigt men bra och snyggt tyg och skumgummit är inte heller så väldans dyrt då det inte går ut så mycket..

så vill ni ha hjälp med detta av mig så hör av er, jag gör det gärna.. det samma gäller annat som behövs göras i lokalen.. kommer inte inte ihåg om det finns gardiner, dukar eller nått sånt, var för upptagen med dessa stolar.. *ler*
ny i stan

Barcus

saken är väl den att de stolarna du fixar där nere kommer se ut så igen efter en vecka men sen när de väl gått sönder så mycket bruka stolarna hålla sig på en lagom sönder nivå i ca 6 månader innan de måste slängas.


Men om det är något du vill göra tycker jag att du skall komma på första styrelse mötet nu på torsdag 22/2 kl 18:30 och lägga fram dit förslag där med.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

fia

jag skulle gärna vilja de.. men jag har skola på torsdag kvällar fram till nio.. så det kan jag tyvärr inte..

men varför går stolarna sönder om man får fråga? vad gör folk med dom?
ny i stan

Clifford

Citat från: "Barcus"saken är väl den att de stolarna du fixar där nere kommer se ut så igen efter en vecka men sen när de väl gått sönder så mycket bruka stolarna hålla sig på en lagom sönder nivå i ca 6 månader innan de måste slängas.


Men om det är något du vill göra tycker jag att du skall komma på första styrelse mötet nu på torsdag 22/2 kl 18:30 och lägga fram dit förslag där med.


Värst vilken negativ ton du har  :wink:  :wink:  :wink:

Jag tycker idén är lysande. Jag misstänker att Fia kan hitta textilier som håller betydligt bättre och initiativ skall uppmuntras!

Dock kanske man skall vänta tills budgeten är spikad?

Spiff Rymdspionen

Vad hände med dom vit-bruna stolarna vi hade ett överskott av? Dom var ju hela så vitt jag såg.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

carlsson

Superbra Fia!

Självklart vill vi ha din hjälp med att fixa stolarna. Lyssna inte på Marcus, han är van vid att grejer görs halvdant, vilket det inte låter som att du tänker göra! ;)
Bara det blir hållbart - det slits rejält!

Vi tar gärna emot din hjälp!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

fia

jag förstår oxå att det slits.. har varit med förr.. men de tyg satt på stolarna nu var inget bra tyg.. lägger man ca 20kr mer per meter (vilket räcker till ca 3 stolar) så håller det oftast lite längre.. och jag gör inget halvgjort.. då kan man lika bra låta bli..
ny i stan

cracked_open

Jätte bra initiativ Fia det är roligt om du kan ordna detta  :wink:
Det kommer nog inte vara några problem att skrapa fram de pengarna efter att årsbudgeten har presenterats  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

fia

låter bra.. då ska jag kolla lite på priser i stan då jag inte känner till dom.. men jag tror det blir billigast att köpa tygerna nästa gång jag åker hem.. vi har en superstor affär (himmelriket för sånna som mig)
så kommer jag med priserförslag och sånt till er.. vilken färg önskas.. jag skulle föreslå nått som mörkblått eller mörkgrönt..
ny i stan

carlsson

Ett sånt flamebait!! Att fråga om färg alltså.... ;)

Fortsätt med blått, det blir kanon.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Clifford

Jag vill ha beige, inte brunt, inte khaki, jag vill ha terracotta men inte rött, ok lixom! Waaaaaa!


:twisted:


Ok, allvarligt, kör på det billigaste som inte är neon/pastellfärgat.

Apanpapan

Mullvad, grävling eller hummer!!
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

fia

det är viktigt med färg.. vissa färger ger kännslor.. jag läser en kurs om detta.. *ler* men då kör jag på nått blått.. en lätt färg att hitta bra tyg i
ny i stan

Fluff

rekommenderar att du kollar furulunds och affärn då du ska kolla upp priser på tyg.
affärn är nog billigast, dock lite svårt att hitta dit... ligger till vänster om arenan på knalleland en bit in... jättedålig på att förklara väg..
men de affärerna är nog bäst tygaffärer i borås i alla fall.
ät en makaron till!

soulreaper

här i fritsla har vi tyglagret dit busslaster med pensionärer tar sig på helgerna..lite segt kanske iofs att åka till fritsla men om du kommer och jag inte jobbar så är du välkommen på kaffe/the...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun