Datorspelsutställning på Borås Museum - invigning 20/10

Startat av Fredrik, september 17, 2009, 15.57

Föregående ämne - Nästa ämne

Fredrik

Promo:

I Borås pågår från 20/10 2009 till 21 feb året därpå  en utställning vars ursprungside utvecklades av Möndals museum som där rönte stor uppmärksamhet och var mycket välbesökt och uppskattad. Det är en utställning om datorspel på Borås Museum - där både gamla dataspel och gamla tv-spel ingår. Ett tillfälle att återse en kär gammal vän i 8-bitarsformat. Det är mycket trevligt att se att Borås museum fått en sådan bra utställning, ett evenemang som riktar sig till hela familjen.

Läsa mer?
Utställningen om dataspel

Om Borås museum på kommunens sida
Google got your soul - but its availible and free for everyone.

Xyzar

There is no IRL, there is only AFK.

Clifford

Rekommenderar annars utställningen "Spela Roll" som Navet kommer ha under hösten.

"SPELA ROLL - spännande utställning på NAVET den 24 okt - 28 feb om dataspelens historia, kultur och utveckling i Sverige. Datorspel och TV-spel, vad tycker du? Gör ditt eget spel - prova på - spelens historia - och mycket mer. Flera workshops och seminarier i höst."

http://spelaroll.itceum.se/

http://www.navet.com/

Robin

Jag vann combat med 13.

Fredrik

Så är det att vara kulturambassadör  - bli kallad spammer  :(

I vilket fall Orvar var fin :)
Google got your soul - but its availible and free for everyone.

Den Gamle

Hur tänkte de nu???

Två i stort sett identiska utställningar samtidigt.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Fredrik

Tydligen har de olika inriktning - jag fick en dragning på hur de skulle skilja sig åt men kommer inte ihåg. Men i vilket fall så såg de att de kompletterade varandra på något sätt. Ett tag var det på g med en konstutställning i samma veva på konst gjord med datorstöd också på konstmuseét men den blev nog(?) inställd.
Utan att vara speciellt insatt så gissar jag att de pratar lite med varandra och passar på att vara lite tematiska av något skäl som övergår förståndet hos oss vanliga dödliga :)
Google got your soul - but its availible and free for everyone.

Nilsson