Skitsnack

Startat av Robin, juni 03, 2005, 18.40

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Jag kommer formodligen in på kvällen iaf (runt 7 kanske)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Waaaagh

vad händer med napoleon idag då?

sebbe

Citat från: "Heavy"Europaliga vore nice men verkar lite för avlägset..

Tror dom 5 utbrytarna kommer hamna i KHL med pissiga kontrakt helt enkelt och det blir en downward spiral.. Jag tror att idrott bara är kul att titta på om man antingen a)brinner för en sport = få personer som defacto gör det, eller b) det känns hemtamt = det kommer inte ett möte mellan Djurgårn och Novosibirsk Mettarg göra.. Typ..

Finns ett skäl till att vi inte kollar på Australiensisk liga-rugby eller engelsk hockey liksom..

Man får hoppas det blir bra, men jag är fan cynisk till idén.. Hade varit riktigt, riktigt nice med en Eu liga som blev en ny division ovanför resp länders högsta ligor.. 2-3 från varja land kvalar sig in per år.. Fan vad ballt..
hade ju varit miljarder gånger bättre än sjuttioelva landslagsturneringar per år iallafall. men jag tror att det kan dra intresse, det funkar ju för fotbollen liksom. kanske lite segt i början, men det finns ju en chans att folk börjar följa de andra ligorna också och då lär det bli succé.

mitt hockeyintresse är å andra sidan av den arten att jag tycker att en bra match är kul, sen är det fullkomligt oväsentligt vilka lag som spelar :)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Mm, vet vad du snackar om Sebbe.. Själv kollar jag väldigt sporadiskt på hockey nu för tiden.. Tröttnade efter Leksands andra utåk ur ES, när det nu var, 90talet nångång..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

De klubbar det hela handlar om, bortsett från skansen som jag fortfarande inte fattar hur de kan gå så jävla illa för trots sitt läge, är ju mer eller mindre "fast" i att de inte kan bli större helt enkelt för att Sverige är för litet. Om man tar Frölunda som exempel, som har europas 4e högsta publiksnitt, så är det inte alls svårt att förstå att de har helt andra visioner än Södertälje/Rögle/whatnot. Det klart det hela handlar om pengar. Just ovan nämnda Frölunda har ett högre publiksnitt än alla lag i KHL, klart de är jävligt sugna på att vidga sina vyer :idea:

Personligen kollar jag en hel del hockey, rent ut sagt väldigt mycket ett tag nu tack vare slutspel å sånt.
Tror detta kommer bli helt grymt :!:
IMHO jävligt skoj att några vågar säga vad de tycker och bryta trenden i Sverige. Det är ju inte direkt nån hemlighet att mer eller mindre alla lovande hockeyspelare lämnar Sverige ASAP för att tjäna kosing. Om KHL blir sant kommer man ju kunna se en dröse av de spelarna regelbundet om man är sugen på hockey sisådär 7 mil västerut. Om inte jag missförstått KHL helt så är spelarna anställda av ligan, inte lagen i 1a hand, vilket torde ge möjligheter även för lag här att ha riktigt bra spelare i sin laguppställning. Jag åker ju 100 ggr hellre till GBG å kollar på hockey om jag kan se Jagr/Morozov/Teresjenko/Weinhandl och andra spelare komma dit än nått halvointressant Svenskt lag.
KHL är ett faktum, den ligan kommer inte försvinna hur som helst och tåget är på väg att gå. Tycker det vore jävligt svenskt och trist om inga hoppar på en eventuell Europadivision.

Sverige har i ganska många år haft världens näst bästa liga i hockey. Sedan Ryssarna visat allvar med KHL så är det definitivt inte sant längre, och diverse andra länder i Europa jobbar stenhårt på att utveckla sina ligor. Det händer inte så mycket på den fronten här. Just nu är det tveksamt om man kan kalla ES den 3e ligan, topp 5 ja, men fan vet om det är mer...
Att karakteristiskt svenskt stå och titta på är nog mer eller mindre generalfel :evil:

Tror detta är bra på alla plan. Det ger mer ljus åt hockey som sport i Sverige, som dessutom är en sport vi kan vara riktigt stora i, till skillnad från algsvenskan där Sverige alltid kommer vara en gärsgårdsserie. Att få ett par lag i KHL-klass i landet kommer ju ge avtryck i ES med, där dessutom ett gäng "nya" lag får chansen, ett visst dalalag(som är nog är i klass med Sharks i slutspelsuselhet) lär ju inte ens de misslyckas komma upp då :P Att man dessutom kommer ha mer och mer chanser att faktiskt se svenska topspelare på hemmaplan lär ju inte göra saken sämre 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Getsen

Jävla skitfilm.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

soulreaper

Citat från: "Getsen"Jävla skitfilm.

Jag var tro det eller ej nöjd hade inga som helst förhoppningar och har dessutom inte läst så mycket av serien vilket nog var till min fördel
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Waaaagh

Hehe, låter som att det var ok att missa betala 100kr för wolverine filmen och supa istället då? ;)

Getsen

Jag har sovit på saken och tänkt lite till och kommit fram till följande; Helvetes jävla skitfilm.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

cracked_open

Det enda plus jag kan ge är att Sabretooth var cool men annars vet jag inte.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ivar

Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Heavy

Dåså, slipper man ju ligga sämnlös över att ha missat den dårå..


Och Larsson, du har nog rätt angående hockeyn.. Får se vart det landar iaf..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Gobbos Spider

Kolla in och rösta på vilket betyg 1-5 ni ger trollkarlen i barbariana på Youtube. Finns fem delar och han är med i alla.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Getsen

För er som gillar Entourage; http://www.vikingquestgame.com/

VICTOOORY!! ;)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Gobbos Spider

Superhjältar är supermesar.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell