GamesDay 11 Februari

Startat av Thure, januari 24, 2012, 14.31

Föregående ämne - Nästa ämne

Thure

Gamesday 2 2012!

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och skostorlek

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om

Samling kl 11.00
Slag 1: Spelstart kl 11.30 Inga nya rundor börjar efter 14.15
Slag 2: Spelstart kl 15.00 Inga nya rundor börjar efter 18.45 Matpaus under matchen.
Slag 3: Spelstart kl 19.00

Poäng och Arméer
2000pts: arméer ur senaste möjliga codexar. 1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler
5th ed. Alla rekommenderas fortfarande att läsa igenom reglerna, det är allt för lätt att blanda nuvarande regler med 4th ed reglerna. Åter igen vill jag även påpeka att enbart troops är scoring units, och därmed föreslås mer än minimum av dem. Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 40k så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IAböcker gäller med


Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Visst proxyande är såklart relativt. Bra proxys (dvs enkla och tydliga sådana som tex mina tactical SM är CSM troops istället) är ok såklart, 3 ripperbaser som Trygoner är inte ok osv

Missions och Resultatpoäng
Rankingsystemet kommer vara det samma som sist vi hade regelbundna gamesdays. Dvs antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slag 1 kommer lottas efter poängen på förra gamesday. Slag 2 och 3 kommer paras enligt vanlig Swiss-princip. Nya spelare kommer slumpas in

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, samtliga uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett bra spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt

Missions:
Har skrivit egna jag gärna vill att vi testar. :)

Thure

Namn: Felix
Skostorlek: Superstora

Armé: Chaos Maränger

Rofugos

Kommer gärna. Grymt trevligt senast. Skall bara kolla med sambon också.

Thure

Mina tärningar ligger på botten av våran damm nu, :)

deadbolt

varför 2000pts?  kör 1750pts så man kan börja fila på Gotconarme.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Thure

De missions jag har skrivit är för min turnering i Maj, och de är på 2000p, Gamesdayn i mars kommer vara 1750p

brucelennart

Jobbar även den helgen. Hoppas av rent egoistiska skäl att ni flyttar tillbaka gamesday:en en helg för då är jag ledig.  :)

Ewers

Skall Games Day verkligen vara 10/2? Det är en fredag och samling kl 11 innebär att alla med arbete eller skola inte kommer kunna vara med.

Kanske jag som ser fel i almanackan...

/F

Thure

Oj, du har helt rätt där! ändrar det genast!

cracked_open

Jag kommer ej att kunna delta pga Deathwatch rpg. Tycker dock om och uppskattar ditt engagemang Felix. Have a great day
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Thure

Ah, hade helt glömt kolla upp erat spelschema, Eftersom ingen har anmält sig än, vill ni att jag skjuter fram det två veckor eller möjligtvis bak det en?

Ozzar

Jag dyker gärna upp den 11:e , tar troligtvis med mig mina blood angels denna gången :D

//Oscar

cracked_open

Det blir väl Jag, Ewers o Larsson som uteblir på gamesday om det sammanfaller med rollspel  :-[ men vi var ju såpass många sist så tre man kort märks knappt  ::)

Oskar: Mycket roligt att höra  :D
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

sebbe

Jag är lite sugen :>

får väl testspela nån gång och se om jag tycker att det är lika intressant efteråt, isåfall anmäler jag mig :D
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Lord Black

Namn: Kristian
Skostorlek: 42

Armé: Tyranider

är det fortfarande den 11e som gäller?  för min del så skulle den 18e vara ett bra alternativ.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids