Sektion Fristad

Startat av sebbe, april 29, 2007, 22.56

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

Satt och läste gamla protokoll när jag stötte på det där.
Vad är det för någonting?

Jag misstänker att det är en fasad för någonting, men vad? Jakten på en ny världsordning som vanligt?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

emil

Föreningen startades i Fristad vill jag minnas. Min faster som jobbade på fritidsgården, eller om det var skolan var inte så förtjust i de aktiviteter som bedrevs där i A´s regi. :lol:

sebbe

inte så gamla protokoll.. från februari i år =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

emil


soulreaper

det hela handlar om att det finns kids i fristad som vill spela spel men vi vill inte ha dem i lokalen så därför blir dem medlemmar och vi köper in lite spel som dem vill spela som dem får låna av oss...när dem sedan är äldre och hänger mer i brs så kommer dem hänga på armagedon och bli lydiga små kobolder...så ja detta är ett försök till världsherravälde.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

KOBOLDKUNGEN

Språkpolisen ser er  8)

Citat från: "soulreaper"det hela handlar om att det finns kids i fristad som vill spela spel men vi vill inte ha dem i lokalen så därför blir dem medlemmar och vi köper in lite spel som dem vill spela som dem får låna av oss...när dem sedan är äldre och hänger mer i brs så kommer dem hänga på armagedon och bli lydiga små kobolder...så ja detta är ett försök till världsherravälde.

Dagens grammatiktips!
De är subjekt: jag, du, han, hon, den, det, vi, ni, de.
Dem är objekt: mig, dig, honom, henne, den, det, oss, er, dem.

Testa med du och dig i ovanstående stycke, brukar vara enklare  :D

Om skillnaden inte klarnar, så änvänd talformen dom, det funkar i alla lägen.  :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Getsen

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"Språkpolisen ser er  8)

Citat från: "soulreaper"det hela handlar om att det finns kids i fristad som vill spela spel men vi vill inte ha dem i lokalen så därför blir dem medlemmar och vi köper in lite spel som dem vill spela som dem får låna av oss...när dem sedan är äldre och hänger mer i brs så kommer dem hänga på armagedon och bli lydiga små kobolder...så ja detta är ett försök till världsherravälde.

Dagens grammatiktips!
De är subjekt: jag, du, han, hon, den, det, vi, ni, de.
Dem är objekt: mig, dig, honom, henne, den, det, oss, er, dem.

Testa med du och dig i ovanstående stycke, brukar vara enklare  :D

Om skillnaden inte klarnar, så änvänd talformen dom, det funkar i alla lägen.  :D

Jag har hört att det är så de pratar i Fristad innan de dricker bottensatsen i sövel-hinken. True story.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

soulreaper

jaja språkpolisen...akta så att inte synthpolisen kommer och klipper dig!  8)
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Barcus

vi startade en sektion i frista mest för at kidsen inte ville eller hade möjlighet att åka in till stora hemska stande inte för att vi inte ville ha dem i lokalen...

känns lite viktigt att poängtera...
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

sebbe

Det låter ju onekligen som ett smidigt sätt att introducera blivande medlemmar till hobbyn, samtidigt som man utökar herraväldet!
Idag - Fristad, imorgon - världen!
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

jonte

"men vi vill inte ha dem i lokalen"
Vad handlar det där om? Även om Marcus nu dementerar det hela måste det väl ligga något bakom?

soulreaper

Citat från: "jonte""men vi vill inte ha dem i lokalen"
Vad handlar det där om? Även om Marcus nu dementerar det hela måste det väl ligga något bakom?

Kasst ordval av en sur pierre...saningen är väl den att kidsen inte har möjlighet att ta sig ifrån fristad och ville ha hjälp av oss att starta upp en egen förening men då tyckte vi att dem kunde bli en del av armagedon ist...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "soulreaper"
Citat från: "jonte""men vi vill inte ha dem i lokalen"
Vad handlar det där om? Även om Marcus nu dementerar det hela måste det väl ligga något bakom?

Kasst ordval av en sur pierre...saningen är väl den att kidsen inte har möjlighet att ta sig ifrån fristad och ville ha hjälp av oss att starta upp en egen förening men då tyckte vi att dem kunde bli en del av armagedon ist...

Ser att mitt försök att utöka den språkliga bildningen hos forumets skribenter misslyckades fatalt  :(

Ja ja, dagens ungdom  :roll:
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Fluff

om det kan glädja herr språkpolis så tog jag och kopierade ditt grammatiktips för att kunna använda det till min magisteruppsats.
ät en makaron till!

cracked_open

Jag vill inte låta kritisk mot era diskutioner om gramatik men om man ser hur många olika språk som just nu påverkar svenskan så vet man snart inte vilka gramatiska regler som gäller  :roll:

Såg en språkprofessor på godmorgon sverige för ett tag sedan som försökte förklara några av de nya orden som numera skall anses som ny-svenska. Kan erkänna att jag personligen inte hade hört hälften av dem  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton