Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Visst, ska se över mitt språkbruk. Men annars är jag mer inne Koboldis linje, man får försöka avdramatisera "laddade" ord. Ska vi ta en Nogger Black på det?  :D (Googla gärna om ni inte kommer ihåg den debatten)

emil


Martin Larsson

When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

#439
Då var det dags att bli dicerapad igen, UKBBL denna gång, av ett oskillat Lizardmenlag som spelar som en påse nötter! Missad pickup, dubbeletta på mitt enda extrasteg och dubbelskalle följt av en misslyckad loner skill, tre reroll och två turnovers på tre turns. Mina enda två hobgolbins utslagna varav den med leader och dodge dog och sen fick sänkt styrka istället och snart 1-0 i röven  :-[

Hade visst 2 hobbos till :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#441
Härligt!

Vad som är ännu härligare är att jag vann min första match i Orca Cola Championship, MOT UNDEAD!!!  :D 1-0 efter att ha försvarat en hel half. Det blev pelarformation i 8 turns, men han lyckades inte göra TDn. I min Drive tog det 3-4 Turns så satte jag ettan och vinst-TDn! Fyf-n vad härligt det är att vinna matcher man kallt räknat med Loss på. Synd bara att jag ska möta ett Undead-lag till nu i veckan. :( En spelare med sänkt AG fick sänkt MA iofs, så det blir nog focken på honom. Spelar man alvlag så kan man spana in mitt nästan prickfria försvarsspel på Replay. Jag kunde tyvärr inte stöta på bollhållare då han hade 3 Guard-snuckos i Cage, samt att min Starblitzer blev Koddad tidigt.
Jag kunde gjort en andra TDn om jag inte slagit så uselt på plocka boll.

*Edit* Sedan dödade jag ju också en av hans förhatliga Ghouls. Mwa-ha-ha...

Martin Larsson

When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

En sak till: Ska jag skaffa ett 4:e Reroll till mina Dark Elves med tanke på TV? I.o.m. att dom "bara" kostar 50K så borde det vara det, 3 Rerolls är ju normen annars, men om man räknar så ligger ju Chaos m.m. på 210K TV med 3 Rerolls. Jag hamnar då sammanlagt på 200K+ i TV.

mlkr

Köp inte en 4:e reroll! Matchen jag gjorde det inför så dog en spelare. Sedan en spelare till. Sedan skador o död på löpande band! Undvik!!! :P ;)
/Veni Vidi Vicious

Martin Larsson

4 känns som sweet spot enligt mig :)
Kanske inte om man spelar korta feta äckliga saker med långa skägg som aldrig försöker något 1d6 move alls, då kan man nog klara sig med 3 men som alg i RNGfiaskofiestan som är det där spelet så tar 3 alltid slut hela tiden för mig. Det känns verkligen när man får 1 till på KO tabellen, vilket borde betyda att 4 är rätt.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Riktigt stiligt försvar där Emil! Men han spelade lite konstigt som byggde jättecage hela tiden istället för att söka kontakt.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet maj 08, 2017, 23.50
Riktigt stiligt försvar där Emil! Men han spelade lite konstigt som byggde jättecage hela tiden istället för att söka kontakt.
Tackar! Ja, han spelade inte efter sina fysiska styrkor märkligt nog. Hade jag spelat Undead med 2 Mummies så hade jag försökt banka så gott det går. Men dom hade inte Block så han var väl lite skraj. Sedan hatade han min Stjärna i laget, min Dark Elf Blitzer med Blodge, Leap & S4. Han var nog lite skraj att jag skulle plocka hans bollhållare på något sätt. Men det var ju omöjligt då hans Cage hade 3 Guard-snuckon. Så det var ju inte värt att ens försöka.

Martin Larsson

Håller med er, förstod inte riktigt hur han resonerade med sin spelplan, men snyggt spelat av dig!
Frågan är nog om han insåg hur mycket tid som gått för sent, eller om han bara gav upp att göra mål i 1a. Den där dodgemanövern han gjorde på slutet ska inte kunna gå.

1a på wuzzard hjälpte dig en aning på vägen att vinna det där, han hade nog ställt till det en del om den träffade ;)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

#449
Citat från: Martin Larsson skrivet maj 09, 2017, 11.36
1a på wuzzard hjälpte dig en aning på vägen att vinna det där, han hade nog ställt till det en del om den träffade ;)
Ja det stämmer. Jag gjorde ett stort misstag där efter jag plockat boll: Ta till vänster framåt ut på fältet där allt och alla hotade min Witch Elf, eller ta till höger in i skydd bland medspelare som screenade, jag tog givetvis vänster mitt nöt. Jag lyckades parera mitt misstag något genom att få till en någorlunda screen ändå, med min Runner som inte tål att någon ens tittar på honom.

*edit* Jag upplever det som att wuzzards misslyckas allt som oftast faktiskt med sina trollkonster. Det kanske är en sån där RNG-grej, vad vet jag. Bloodweisser-babes & Rerolls är stabilare.