Gamesday 24 mars

Startat av Thure, februari 21, 2012, 10.45

Föregående ämne - Nästa ämne

Thure

Gamesday 3 2012!

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och skostorlek

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om

Samling kl 11.00
Slag 1: Spelstart kl 11.30 Inga nya rundor börjar efter 14.15
Slag 2: Spelstart kl 15.00 Inga nya rundor börjar efter 18.45 Matpaus under matchen.
Slag 3: Spelstart kl 19.00

Poäng och Arméer
1750pts: arméer ur senaste möjliga codexar. 1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler
5th ed. Alla rekommenderas fortfarande att läsa igenom reglerna, det är allt för lätt att blanda nuvarande regler med 4th ed reglerna. Åter igen vill jag även påpeka att enbart troops är scoring units, och därmed föreslås mer än minimum av dem. Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 40k så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IAböcker gäller med


Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Visst proxyande är såklart relativt. Bra proxys (dvs enkla och tydliga sådana som tex mina tactical SM är CSM troops istället) är ok såklart, 3 ripperbaser som Trygoner är inte ok osv

Missions och Resultatpoäng
Rankingsystemet kommer vara det samma som sist vi hade regelbundna gamesdays. Dvs antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slagen kommer lottas efter den totala snitt bp:n. Nya spelare kommer slumpas in

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, samtliga uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett bra spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt

Missions:
Gothcon missions!

Namn Total Poäng Antal Slag Snitt Poäng
Jimmy        80               5            16
Robin         32                2            16
Niklas        44               3            14,67
Kristian      39               3            13
Lillfot         73               6            12,17
Adrian       33               3            11
Oscar        58               6             9,67
Ewers       26               3              8,67
Martin       17               2              8,5
Jerry         25               3              8,33
Erik           48               6              8
Gustav      22               3              7,33
Felix          21               5              4,2
Kai            10               3              3,33
Stefan        2                1                2

Thure

Namn: Felix
Arme: Chaosius Marinius

Skostorlek: 39,5

Stefan


Thure

Klarar du av mer än ett game denna gången då? Är det inte melodifestivalen då?

Stefan

Citat från: Thure skrivet februari 21, 2012, 13.39
Klarar du av mer än ett game denna gången då? Är det inte melodifestivalen då?
Tratt... Kollar ju streamat samtidigt

cracked_open

Torsten och Ranelid är ju redan klara så det finns ju ingen mening att se resten  ::)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ozzar

Oscar(!) , Rymd Vargar ala Logan och C:O

Storlek 44ish =)

Martin Larsson

Citat från: cracked_open skrivet februari 21, 2012, 16.47
Torsten och Ranelid är ju redan klara så det finns ju ingen mening att se resten  ::)

Att du kan namnge dem ger dig långt ifrån pluspoäng Jerry.....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Stefan

Citat från: Martin Larsson skrivet februari 21, 2012, 22.56
Citat från: cracked_open skrivet februari 21, 2012, 16.47
Torsten och Ranelid är ju redan klara så det finns ju ingen mening att se resten  ::)

Att du kan namnge dem ger dig långt ifrån pluspoäng Jerry.....

Ger det mig några pluspoäng om jag säger att jag ringde & röstade 2 gånger på Torsten och 1 på Ranelid då Larsson?  ::)

Martin Larsson

Citat från: Stefan skrivet februari 21, 2012, 22.59
Citat från: Martin Larsson skrivet februari 21, 2012, 22.56
Citat från: cracked_open skrivet februari 21, 2012, 16.47
Torsten och Ranelid är ju redan klara så det finns ju ingen mening att se resten  ::)

Att du kan namnge dem ger dig långt ifrån pluspoäng Jerry.....

Ger det mig några pluspoäng om jag säger att jag ringde & röstade 2 gånger på Torsten och 1 på Ranelid då Larsson?  ::)

Inte i min värld :-X
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

I min värld ger det pluspoäng att du vågar skriva att du röstat, frågan är om det är tillräckligt för att kompensera minuset för själva röstandet/tittandet.  ;)

/F 8)

Ozzar

tror det är ganska mycket som går åt för att rättfärdiga att man röstat/stöttat en sak som melodifestivalen..

Men anywho!, jag tar med mig Dark angels, inte vargar :)

Lord Black

Jag kommer med mina Tyranider och om ryktena om nya Tyranider den 12e stämmer så kanske jag till och med kommer med en ny stor model.

Skostorlek:42
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Ozzar


Lord Black

Gick snabbare än jag trodde GW skickade mitt paket med två terviogn/tyranofexar idag :)  ;D
Nu kommer det svåra att slita sig från alla spel och faktiskt måla lite också.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids