Nu drar det ihop sig... (re: hitta rätt)

Startat av jonte, november 02, 2006, 20.04

Föregående ämne - Nästa ämne

jonte

Vart ska man i morgon egentligen? Jag har aldrig pluggat på högskolan i Borås så jag vetefan vart Kåren ligger. Jag har läst igenom på hemsidan men vet inte mycket mer än att det är någonstans vid högskolan. "Gamla Folket Hus" säger inte så mycket för oss som inte är infödda boråsare.

Bara så att jag kommer in igenom rätt dörr!

Gizmo

En vägbeskrivning beror ju en del på om du kommer med tåg eller med bil.

Nu har inte jag koll på exakt vilken ingång i huset de tänkt nyttja, men här kommer vägbeskrivning hur du hittar dit.

Med tåg: ställ er så ni har järnvägen bakom ryggen och stationshuset framför er. Tag den väg som går precis framför stationshuset, följd den åt vänster (längs järnvägen) tills ni har korsat viskan (ån som rinner genom stan). När i korsat viskan skall ni upp för den stora leden (yxhammargatan), förbi studenthemmet Balder och ovanför det restaurangen China Town. Ni har då arbetsförmedlingen mitt emot. Här tar ni vänster och gå denna väg tills ni passerat turistbyrån på hörnet vid Järnvägsgatan. Sväng höger. I backen upp där finns en ingång och det finns även en ingång på Allegatan (gatan som ni kommer till när gått backen upp.  Det huset ni är vid just nu är kåren.

För bil så beror ju på vilket håll ni kommer från. Helst rekommenderar jag att ni tar och svänger vid Annelundsmotet om ni kommer på motorvägen. Tag sedan Kungsleden (tror det är skyltat Knalleland eller Borås Arena).  Kungsleden leder direkt till högsklan. Fats här får ni svänga vänster ner på järnvägsgatan, och så finns det parkeringar på första avfarten åt höger (bakom biblioteket).
Tips, studera kartan med... =^_^=

/Gizmo
I have not lost my mind, it\'s backed up somewhere on disc...

jonte

Jag är i Borås och har även bott här ett tag, så jag promenerar downtown. Har koll på vart Högskolan ligger, tänkte mest vilken dörr det är. Men det ska nog ge med sig, det är säkert skyltat.

Tack för vägbeskrivningen för övrigt, det var bra gjort!