Buggrapportering för hemsida och forum

Startat av Clifford, juni 24, 2005, 13.17

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

Fail to send email php fick jag upp efter senaste posten är det vad du också fått upp martin?
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

deadbolt

det stod att någon gillade färjestad, det måste väl klassas som bugg?
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Heavy

Citat från: "Martin Larsson"
CitatFailed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : emailer.php

Detta dyker upp lite till å från när jag postar. Posten blir likväl postad, men istället för de 2 alternativen att antingen visa posten eller gå tillbaka till forumet så får man det där :?:

Jag fick det med nu.. Inte så irriterande, men likväl en bug..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Citat från: "Heavy"
Citat från: "Martin Larsson"
CitatFailed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : emailer.php

Detta dyker upp lite till å från när jag postar. Posten blir likväl postad, men istället för de 2 alternativen att antingen visa posten eller gå tillbaka till forumet så får man det där :?:

Jag fick det med nu.. Inte så irriterande, men likväl en bug..

Har för mig att det beror på att ni har funktionen "maila mig när nån svarar på en tråd jag postat i" påslagen. Stäng av den så borde det funka.

Heavy

Citat från: "Clifford"
Citat från: "Heavy"
Citat från: "Martin Larsson"
CitatFailed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : emailer.php

Detta dyker upp lite till å från när jag postar. Posten blir likväl postad, men istället för de 2 alternativen att antingen visa posten eller gå tillbaka till forumet så får man det där :?:

Jag fick det med nu.. Inte så irriterande, men likväl en bug..

Har för mig att det beror på att ni har funktionen "maila mig när nån svarar på en tråd jag postat i" påslagen. Stäng av den så borde det funka.

Ok, coolt.. Testar med det och ser vad som händer dårå :)
Stänger funktionen av alla aktiva prenumerationer med eller måste man fixa det manuellt ??

(fick du mitt pm för nån dag sen med btw?)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Fluff

Citat från: "Clifford"
Har för mig att det beror på att ni har funktionen "maila mig när nån svarar på en tråd jag postat i" påslagen. Stäng av den så borde det funka.

jag har inte den funktionen påslagen men fick felmeddelandet ett par ggr ändå
ät en makaron till!

Martin Larsson

Citat från: "soulreaper"Fail to send email php fick jag upp efter senaste posten är det vad du också fått upp martin?

Yes.
Kollade min profil just, har inte maila mig på, det dränker ju en i mail :idea:

Happy hunting :roll:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Jag tror det räcker med att nån i tråden har funktionen påslagen, då försöker Phpbb maila den personen när det postas, men det funkar inte, därav felmeddelande. Varför det inte funkar kan man spekulera i, men mitt tips är att alla stänger av funktionen!

Heavy

Det har inget att göra med mailen som är kopplad till "meddela vid svar"-funktionen ?
Typ att mailservern inte kan hantera inkommande requests från forumet på ett bra sätt när många postar samtidigt/whatever ?
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

dagle

Tror att det kan vara kön i mailservern som blir full och droppar mailet och ger ett felmedelande.

Clifford

Den här jävla programvaran (phpBB) är kass. Hade jag kunskapen och tiden hade jag bytt, moddat eller uppgraderat skiten. Om föreningen har nån som är mer kunnig och villig att göra detta lämnar jag gärna över Admin-ansvarat till den personen. Jag har ju varit admin i lagom många år nu, tycker jag. :D

emil

"Zot" på forumet har glömt sitt lösenord, funktionen "glömt lösenord" verkar inte fungera. Finns det något annat sätt att få tillgång till sitt konto?

KOBOLDKUNGEN

Samma för Ted, vet inte vad han har för användare dock. Dessutom verkar vissa ha problem med att skicka meddelanden. Brain m fl har försökt skicka till till mig utan att det gått iväg.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


carlsson

Citat från: emil skrivet juli 30, 2018, 15.21
"Zot" på forumet har glömt sitt lösenord, funktionen "glömt lösenord" verkar inte fungera. Finns det något annat sätt att få tillgång till sitt konto?

Be Zot eposta mig (andreas.carlsson@vår domän) så fixar jag det.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

#59
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet juli 30, 2018, 15.32
Samma för Ted, vet inte vad han har för användare dock. Dessutom verkar vissa ha problem med att skicka meddelanden. Brain m fl har försökt skicka till till mig utan att det gått iväg.

Okej, vi kollar på detta!


Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com