Diskutera magiclekar här!

Startat av pannan, augusti 03, 2009, 20.22

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

kommer ner, skall bara städa lite först
Tomas Davidsson

Xyzar

Ska på afterwork med praktiken, får se om jag dimper ner sedan
There is no IRL, there is only AFK.

pannan

http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/eventcoverage/gpsen10/welcome    en av triallekarna ser rätt mysig ut, men framför allt är det ett hem för renegade doppelganger!

Brain

Hmm fjolårets SM-vinnare köper Bloodbraid Elves och Lotus Cobror... Undra vad han håller på att bygga ihop
Tomas Davidsson

pannan


pannan

http://sales.starcitygames.com//deckdatabase/deckshow.php?&t[C1]=std&start_date=2010-06-06&end_date=2010-06-06&city=Philadelphia   rug vengevine och turboland är 2 standardlekar som sticker ut lite där. Finns även en filmad decktech med killen med turboland i coverage på starcitygames

Robin

Brain, jag har en plan. Du gillar ju pyroleken, men som sagt, vi kom ju fram till att den är rätt sårbar för disruption.

Vad sägs om denna? Dödar allt i hela världen, det enda jag inte tror den har en bra matchup mot är Brilliant Esper, Marcus version(tm).

http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=57772

Det finns så mycket mys jag inte har med som man kanske borde ha med....

Duress, inquisition of kozilek, smother, consume the meek, BLIGHTNING, Burst lightning, Earthquake, Volcanic fallout, Ad nauseum ....

Fuck eviga rundor, bara döda allt i hela världen och avsluta med consume spirit copies.... :)

4 sign in blood
4 staggershock
4 lightning bolt
4 pyromancer ascension
4 wretched banquet
4 consuming vapors
4 terminate
4 bituminous blast
4 consume spirit


4 dragonskull summit
2 evolving wilds
4 lavaclaw reaches
6 mountain
8 swamp

Sideboard
4 doom blade
4 Chain reaction
4 suffer the past
3 thought hemorrhage

Det jag är mest tveksam till är Bitblasten, den har ju 4 döda träffar i consume spirit (generellt sett i alla fall) och är inte helt optat med Consuming vapors eftersom den fizzlar varje gång den träffar Consuming. Fast instant Consuming vapors är fett bra. Kan man få in Liliana för library manipulation är det ju lite hetare....
Jag vann combat med 13.

pannan

Ser ut att vara väl stor risk att cascadea in i consums spirit dock.

Robin

Citat från: "pannan"Ser ut att vara väl stor risk att cascadea in i consums spirit dock.

l2read ;)
Jag vann combat med 13.

Robin

Guldfisk guldfisk. Tror inte att Bit-blast är nödvändig, så gjorde leken mycket billigare genom det här...

4 sign in blood
4 lightning bolt
4 wretched banquet
3 pyromancer ascension
4 Tendrils of corruption
4 terminate
4 Mind shatter
4 consume spirit
4 Prophetic prism
2 earthquake

4 lavaclaw reaches
19 swamp

4 doom blade
4 Chain reaction
4 suffer the past
3 thought hemorrhage



Jag tror jag ska testa att bygga denna på MODO. Tips på brädkort?
Jag vann combat med 13.

pannan

duress funkar väl alltid. Även om du har prism vill du nog ha fler dragonskull summits och refuges, min vampyrlek körde 12 duals och hade det ändå jobbigt ibland
när de drar 2-3 spreading seas tex.

Robin

hmm. det har du rätt i, fast tendrils blir undermålig om du inte har en massa swamps. synd att inte veinfire borderpost kan returnera alla land.
Jag vann combat med 13.

pannan

jo, det är sant, tendrils är ju inte aktuell längre då, men känns väl lite krångligt att spela med chain reaction och tendrils i samma lek, chain kostar väl rr?

Robin

ja, chain ska väl troligen ut ur brädan. 2 earthquake, 2 vapors där.

Tror att Eldrazi monument suger fett med så behöver få in någon riktig artefaktpaj, men smash to smithereens är ju inte standardlegal längre.

Funderar på verdant catacombs i main och 2 forests, 4 mold shambler/naturalize i brädan. Mold shambler äger ju alla planeswalkers med.

Kanske skulle ta ut wretched banquet och in med inquisition of kozilek i main? Hjälper mot spreading seas/bop/noble hierarch/annat bajs.
Jag vann combat med 13.

Barcus

Puss På Skinkan
Marcus Johansson