Bagagepersonal på BSK

Startat av Getsen, november 01, 2005, 20.08

Föregående ämne - Nästa ämne

Getsen

Hej hej!!

Då jag precis fått reda på att jag är lite semi-ansvarig för bagaget på BSK, undrar jag om det finns folk som kan tänka sig att hjälpa till?

Enkelt arbete med sjysst folk och du kommer in gratis, enligt samma premisser som gäller i kiosken... hur kan någon säga nej till det? :)

Det vore jättetrevligt om folk som var intresserade kunde maila mej på Fredrik.Ros@Armagedon.org eller svara på den här tråden så kan jag vidarebefodra info dit den bör vara.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

rAWTAZ

Citat från: "Getsen"Hej hej!!

Då jag precis fått reda på att jag är lite semi-ansvarig för bagaget på BSK, undrar jag om det finns folk som kan tänka sig att hjälpa till?

Enkelt arbete med sjysst folk och du kommer in gratis, enligt samma premisser som gäller i kiosken... hur kan någon säga nej till det? :)

Det vore jättetrevligt om folk som var intresserade kunde maila mej på Fredrik.Ros@Armagedon.org eller svara på den här tråden så kan jag vidarebefodra info dit den bör vara.
Alltså. Dum jävla fråga, men vad innebär bagagegrejset egentligen? What to do and how to do it ^^

Getsen

I korthet; bagaget håller till i den övre delen av aulan, på tredje våning. VI tar hand om och förvarar folks saker då dom spelar spel etc. Vi förvarar även de saker som skall till aktionen.

Grundidén är att vi skall hålla öppet dygnet runt hela konventer. Man sitter helst två och två för att det aldrig ska vara obevakat. Om schemat inte kan fyllas så får vi hitta en alternativ lösning, troligtvis att inte ha öppet 24/7.

Det är relativt "lökigt" jämfört med t ex att jobba i kiosken, då rushen till bagaget är främst i början och i slutet på konventet, men "problemet" är att det alltid måste vara bemannat och helst även öppet så att Hasse kan få sin nallebjörn när han ska sova och sin WFB-armé när han ska visa Martin Larsson hur man målar filurer. :)

Just nu så är vi tre personer på "Bagage Listan". Hjälp mottages tacksamt.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Clifford

Ja, detta är ett lysande exempel på hur det kan gå när man inte har tillräcklig framförhållning. Inget ont om Getsen som ska ha all cred för att ta tag i detta, men vad jag förstår sitter kiosken plötsligt i samma sits pga felbedömning av antalet pass per person. :!:

Jag vet att hela Geddon vid det här laget är jävligt trötta på mig och mitt tjat,
men det är så förutsägbart att saker skiter sig att det nästan är komiskt. Trots att jag varit på varenda kotte om att de måste ta tag i personalfrågan, schemaläggning m.m. så händer detta TVÅ  dagar innan BSK. Herregud, jag vill inte ha så rätt, hela tiden. :roll:

Om nu folk absolut inte vill hjälpa till med konventet kan de väl säga det istället för att göra halvmesyrer. Att göra något lite halvfärdigt är bara en gigantisk björntjänst för BSK-ledningen som då tror att saker fixar sig, och sen får reda på det två dagar innan BSK att det skiter sig. Bättre då att vi fått bita ihop och göra det själva för en månad sen.

rAWTAZ

Heh, detta blir ännu en tråd om hur saker och ting är.

Själv vill jag påstå att min framförhållning var utmärkt på så sätt att jag röstade NEJ mot #23 av den enkla anledningen att jag visste det skulle bli såhär. Sen kan man se på det på olika sätt, men jag tycker inte att ni skall behöva ta en massa skit för att det inte finns "entusiasm" nog.

De som röstat JA får helt enkelt bli mer realistiska ;)

Men nu till att stå i kiosken i helgen för att avlasta lite i sista stund. Ska försöka komma förbi på mötet ikväll, men kan inte lova när, tyvärr :/

Clifford

Jag hoppar in där det behövs förstås.