Filmsektionen 2009 - Geddon´s Eleven

Startat av Getsen, februari 03, 2009, 21.46

Föregående ämne - Nästa ämne

Getsen

Hejsan!!

Jag är ansvarig för filmsektionen under 2009 och för första gången någonsin så tänkte jag att sektionen skulle organisera sig och bli lite aktiv.

Under 2009 så hade jag tänkt styra upp ett tiotal filmkvällar i föreningslokalen. Det är ingenting som kommer att störa den ordinarie verksamheten på något sätt och det kommer funka som drop-in event för medlemmar. Vi glor lite på film, vi äter lite popcorn, vi snackar lite skit. Sen hittar vi på nåt annat.

Naturligtvis ska inte detta på något sätt begränsa det spontana filmtittandet som redan förekommer i lokalen, och sektionen stöder med glädje alla försök att sprida rörliga bilder till folket. Så, förutom att vara en informationspost så undrar jag spontant vilka som tror sig vara intresserade av att finnas med på Filmsektionens aktivitetslista under året (namn kan läggas till precis när som helst, men ju fler det finns från början och ju fler som dyker upp tidigt desto bättre). Ju fler som deltar, desto mer bidrag får föreningen.

Alla som är intresserade får gärna höra av sig antingen i PM eller här på tråden. Alla måste självklart vara medlemmar för 2009.

Om folk vill köra något eget filmrelaterat, styra upp ett större biobesök eller liknande så hör gärna av er så vi kan ta närvaron på ert "event", föreningen är i stort behov av bidrag och varje liten kobold kan göra skillnad.

Frågor eller tankar? Shoot!!
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

nilP

tjo.
Jag hänger gärna med på sådana häringa film kvällar, gillar film så jag antar att det kan vara en bra tanke. ^_^
(/skriv upp mig)

Fluff

äta popcorn!! jag är på. ser på alldeles för lite film.

blir det inte ett ypperligt tillfälle att räkna din födelsedagsfilm på röda kvarn som en första sammankomst?
ät en makaron till!

sebbe

filmsektionen var bättre när pasi var chef!
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Getsen

Citat från: "sebbe"filmsektionen var bättre när pasi var chef!

Femtekolonnare!! >.<

Citat från: "Apanpapan"Precis!

6-5!! :D
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

pannan

Räkna in mig också! Har precis skaffat ett nytt skinande medlemskort dessutom.

biggabush

Jag gillar film, popcorn o efterföljande analyser. Jag är på.
Har ganska stor samling film och köpte nyligen ganska mycket (har cirka 40 osedda). Någon särskild genre?
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

sebbe

den vanligaste genren på geddon är bra filmer. filmer som inte är dåliga.

typ last man on planet earth, razorback, streets of fire, alien from the deep... missar jag någon? :D
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Ivar

Barbarian brothers, Blixt Gordon och All the queens men!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Getsen

Mina spontana tankar är att filmkvällarna ska ha nån slags löst tema; nån vinkling av tema snarare. Alla har ju haft en Star Wars-kväll eller haft ett Shogun-race, så att se en filmserie är inte riktigt vad jag är ute efter att organisera, men jag är spontant öppen för idéer; ju fler som engagerar sig desto bättre. Vore ju tråkigt om jag skulle välja filmer helt själv. :)

Tankar på teman som har florerat i mitt huvud är; Maffia, Musik, Ninjafilm, Zombies, Samurajer och självklart Steven Seagal ;). Lyckas man samla allt i en film är det extra bonus!! Men vi gör det till vad folk vill ha, jag räknar inte med att alla är med alltid, men det vore kul att få till nåt återkommande.

Jag tänkte försöka sikta in den första filmdagen/kvällen en tidig helg i Mars, men vill någon göra nåt innan så just do it, men var snälla och ta gärna en närvarolista. Och sprid gärna ordet, fler kanske vill hänga på!!
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Ewers

Herr Nilsson d.ä. är ju en klippa på gamla fantasyfilmer så det skulle kunna vara någonting att fundera på.

Sedan har vi den återkommande favoriten, andra värdskrigetfilmer. Här har vi hur många titlar som helst att välja på.

/F 8)

biggabush

Teman är hårdpå. Utan inramning blir filmkvällarna just inte mer än hos hemmavidhetens slöhet - helt nakna och utan chans till bildning. Usch. Mottot bör vara: Motverka Slöa Synapser!

;-)
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Fluff

kanske någon form av matrix-tema?
börja med att se dark city, sedan första matrix-filmen och så en tredje rulle som också passar in.
ät en makaron till!

Clifford

Citat från: "Ivar"Barbarian brothers, Blixt Gordon och All the queens men!

om ni fixar det så kommer jag och tittar.