Glorantha second age söker nya spelare

Startat av snoffaz, december 07, 2009, 20.33

Föregående ämne - Nästa ämne

nemesiswar


roligt

toppen, har läst ditt mail och skulle gärna vilja veta lite mer om Orlanthis som rästen av gruppen tillhör.

kommer att kunna vara inne på Gedon på Lördag (6/2) denna helgen, nästan vilken kväll som helst under veckan och även lördagen (13/2) under helgen därpå. Och i vecka 7 så kommer jag kunna vara inne på Gedon torsdag, fredag, lördag och även söndag.
Var med och spela.

nemesiswar

Du har fått Lightbringer questen på mail nu den primära myten som kretsar runt Orlanthi folk. nånting dock som är viktigt att komma ihåg när det gäller Glorantha är att alla har sina egna varianter på historier till och med lokala skillnader.

att säga om Orlanthi folket dem klär sig ofta i läder och djur hudar är för det mesta lite mer "barbar" känsla över dem det finns både nomad varianter och stads varianter men för det mesta så håller dem till i byar.
När Ernalda testade Orlanth så fick han han ett par läxor
1. Violence is always an option. - Orlanth
2. There is always another way. - Ernalda
3. Together peace and war exist in harmony. - Ernalda & Orlanth

Orlanthi är troliftvis den största pantheonen om man räknar folkmängd men den är utspridd över hela världen och har ingen direkt styre mer än lokalt

roligt

toppen. Har du tid någon dag att träffas och göra karaktär? vad tycker du om bakgrundshistoria, vill du ha en bra och intresant eller är det "sådär" viktigt?
Var med och spela.

nemesiswar

Jo mer du lägger ner på den desto bättre givetvis, jag förväntar mig ingen krönika det viktigaste är att jag får en inblick på vem karaktären är och lite saker som jag kan hjälpa med karaktärs utveckling.

jag kan i princip hela nästa vecka

roligt

toppen :D . vad sägs om på torsdag nästa vecka?
Var med och spela.

nemesiswar

vesst kan vi köra på se bara till att få iväg karaktärs beskrivningen i god tid innan

nemesiswar

RuneQuest 2 finns i min ägo nu dvs eran nya bibel (eller ska jag säga Abiding book) kommer en del regel förändringar

- Strider, något lättare att utföra men mer valmöjligheter. Dodge kommer bli mycket sämre

- Magi, Runemagic kommer bli mycker mer tillgängligt

tar detta i början av nästa spel tillfälle

nemesiswar

Först föråt Peter att jag inte sett din edit vi skulle kunna spela söndag den 28/2 om alla andra är på.

Andra kl. 13.00 på lördag

Tredje Herr Kans kan inte komma på lördag hans bil står söndrig uppe i mora och får ny motor i helgen

Fjärde ska juh göra karaktär till roligt imorgon säger troligtvis 18.00 så kom gärna förbi och hälsa

Usually_Insane

sah det är lugnt, söndag funkar finemang

ses där skall försöka öppna klockan ett :)

ajdå, inte roligt alls, vad hände?

Kommer vara brädspel på torsdag så är där då
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

snoffaz

Kanon, söndag den tjugoåttonde funkar för mig.

nemesiswar

spel tillfällen 2010:
januari
2/1 AVKLARAT
16/1 AVKLARAT
30/1 INSTÄLLT

februari
13/2
27/2
28/2

mars
ingenting gratis improvements rolls (semseter i thailand wohoo!)

april
10/4
24/4 MÖJLIGT INSTÄLLT OSÄKER

maj
1/5
15/5

juni
12/6
26/6

nemesiswar

Sitter med kans och han kan på söndag också

så kl 13.00 på söndag

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Napprix

Och Peter du fixar kladdkaka denna gången också va :D ?hehe