Funderingar

Startat av jonas, augusti 14, 2005, 20.24

Föregående ämne - Nästa ämne

jonas

OT
Först en liten presentation.

Jag heter Jonas Axelsson och arrangerar airsoftspel. Jag är vice ordförande i Svenska Airsoftförbundet och har en katt. Jag arbetar på Hobbex och bor tillsammans med Lina (ni är ett par stycken som vet vem det är). Båda på heltid. Jag har besökt ett par konvent. Korta stunder.

/OT


Yay, Bäckängs ledning har tagit sitt förnuft till fånga. Efter att ha kommit med sina krav kände dom sig nöjda med situationen. Än en gång skall rollspelare och andra konstiga människor resa mot Borås för att uppleva det vi kallar konvent.

Deltagarna kommer på sätt och vis av sig själva förutsatt att dom får reda på att det blir något. En artikel i Sverox, en nyhet på Sveroks hemsida och lite taktisk informationssprdning på diverse forum löser det.

Engagerat folk finns det gott om så att få fram rollspelsscenarion löser sig säkert också.

Kiosken är säkrad. Var den skall vara beslutades för 23 år sedan och det finns en trogen tradition kring hur det hela arrangeras. Inga problem där.

Incheckning, information till undrande och allmän administration sker i kafeterian där receptionen alltid är. Det är aldrig svårt att få folk att sitta där.

Sovsalar skall bestämmas och Räddningstjänsten ska inspektera hela spektaklet för att ge det ack så nödvändiga godkännandet.

Spelandet av Warhammer och dylikt tar en massa utrymme i anspråk. Trötta ben vill ha stolar att sitta på. Speciella stolar för man får minsann inte släpa in vad man vill i idrottshallar.


Det finns många i skaran av arrangörer som vet precis hur man roddar ihop ett konvent i allmänhet och BSK i synnerhet. Dom inte bara vet vad som skall göras dom gör det dessutom bra.
Det finns väldigt många som vill att någon annan arrangerar ett BSK.
Det finns dom som vill engagera sig men som inte har en aning om när var och hur vad skall göras.


Om en vecka var den dagen då Clifford lämna in manus för kompendiumet som skickades inför BSK 18 (eller vilket det nu var). Idag vet vi att det finns en skola att vara på. En skola som alla känner till, som vissa anser är för liten och andra helt enkelt inte bryr sig bara det blir ett konvent arrangerat av någon och gärna i Armagedons regi.

Ingen ska veta, kunna och göra allt. Alla ska inte veta, kunna och göra allt. En ytterst ansvarig, ett par personer med ansvar för olika verksamhetsgrenar och sedan de ansvariga för arrangemang, mat, transport och så vidare. Ett konvent som blir bäst för flest.

Jag vill engagera mig. Ge mig en plats i hiearkin.

Anders

UNDERBART!

Jag ser gärna att Du kommer ombord på arrangörsskeppet Jonas, då Du och jag har en lång historia av att fungera väl tillsammans som arrangörer.

Har Ni en skola så har Ni SÄK. Nu är det bara att börja hora ut oss för publicitet och se till att få in anmällningar. Finns det ett fungerande anmällningssystem?

Vad var det för krav dom ställde?

jonas

Da Roddmastahs.


Krav.
Att vi är därifrån 1200 på söndagen.

Detta ställer till problem för tabletopspelarna då det blir mindre tid att spela. Problem som förhoppningsvis inte är större än att det på något sätt går att lösa.

Anders

Citat från: "jonas"Problem som förhoppningsvis inte är större än att det på något sätt går att lösa.
I min branch brukar vi säga att problem är till för att lösas, samt att ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.

emil

Det är inget problem om ledningen ser till att hyra gympasalen tillräckligt länge. Gympasalen behöver vi inte vara ute ur 12:00 tack och lov.

Hej Jonas btw

Anders

Citat från: "emil"Det är inget problem om ledningen ser till att hyra gympasalen tillräckligt länge. Gympasalen behöver vi inte vara ute ur 12:00 tack och lov.
Vet Du det 100% säkert och i.s.f hur? Bara för att försäkra mig om detta.

emil

Det är eg. bättre om ngn mer insatt förklarar, mejn jag har för mig att det ligger till så här...

Gympasalen hyr vi av lokalförsörjningskontoret, dom har vi inga probs med, bäckäng av typ skolan/styrelse/rektor som är petigare.

jonas

Vad sägs om ett IRLmöte för att sprida fakta till alla inblandade?

Det är lite väl mycket att "vi tror" och "det kanske är så"...

Clifford

Ska vi flytta hela BSK-forumet hit?

Jag tror att vi kan få en bra lösning om vi har arr-biten på armagedons forum och endast besökar-riktat material på det andra.

Anders

Citat från: "Clifford"Ska vi flytta hela BSK-forumet hit?

Jag tror att vi kan få en bra lösning om vi har arr-biten på armagedons forum och endast besökar-riktat material på det andra.
Jag håller med. Skall jag ta bort "ARR-delarna" av det andra forumet?

Clifford

Ja, ha en tråd för utomstående arrangörer där de kan ställa frågor.

Problemet är att Dina aldrig besöker några forum på ren pin kiv. :roll: