BSK med skola!

Startat av Clifford, augusti 09, 2005, 15.23

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Idag fick vi beskedet av Bäckäng att vi inte kan vara på skolan eftersom vi förstör deras nybonade golv samt i övrigt hindrar deras årliga städning. Att vi varit där i 22 år verkar gå dem förbi helt då de hänvisar till att städerskorna ALLTID städar under novemberlovet. Hur 700 personer under två dagar kan förstöra städningen som tydligen ska hålla i ett år för tusentals elever varje dag är ett mysterium.

Det finns tre alternativ:

1: Ny skola!
2: Inget konvent!
3: Gå via kommunen, kan ta tid men vi får skolan!

Brain

Åtgärder:

>Ny skola
Ja, kolla upp alla möjligheter. Jag har lite telefonnr till Borås Stad jag skall kolla.

>Inget konvent!
Nja, yrkar på en nerskalning i sådana fall. Dvs vi får skära ner på Rollspelen och prioritera andra arrangemang.

>gå via kommunen, kan ta tid men vi får skolan!
Tror inte Borås Stad har så mycket makt över gy-skolorna längre


Som du skrev är det nog inte städningen som är den stora frågan i det här fallet. Snarare att vi inte anses vara en legitim fritidssysselsättning.
Håll koll ifall de hyr ut till någon annan.... då kan det inte vara städningen det beror på....
Tomas Davidsson

emil

Märkligt... Jag trodde vi bidrog till driften av skolan med tanke på att vi betalar en rejäl hyra, fast det kanske inte fungerar så.

J-a skit oxå...

*Edit* Aaaaah, det kanske är den där underbara kommunala ekonomiska tänket som ligger bakom. "-Vi bränner alla pengar vi har, för annars kommer vi få mindre pengar nästa år..."

Ewers

Jag anser att vi skall kontakta SVEROK för stöd av dem samt att vi kontaktar BT för att upplysa dem om vad som håller på att hända.

Dessutom kan man som Cliff skriver kontakta komunen för att få dem uppmärksammade på det hela.

Saker behöver dock göras tämligen fort så att de faktiskt inte hinner hyra ut till någon annan, dvs skriver kontrakt. Jag tror nämligen att det är där skon klämmer...

/F

Clifford

Vi ska ha möte IKVÄLL kl. 20.00 på Armagedon. Det brinner i knutarna. Kom på bra saker, skriv listor, anteckna, kom dit!

KOM DIT! :!:

Meldon

Jag skulle gärna vilja ha en kort liten sammanfattning på vad som sades på mötet ikväll, eftersom jag själv jobbade o inte kunde komma ner..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

sebbe

vi får ett mer definitivt besked imorgon av någon, och fattar beslut då.

men i stort sett, får vi bäckäng blir det konvent, annars gör vi som sydcon gjorde, arrangerar wfb/40k och kanske några brädspel.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Rapport från möte med Bäckängskolan:

Deras främsta problem har varit dels städerskornas arbetstider, dels att saker i salarna försvunnit och bytt plats.

Vi kan hyra Bäckäng om vi ger dem möjlighet att städa tidigare på söndagen, samt att vi ser till att salarna återlämnas precis så som de såg ut, med all inredning.

Vårt förslag (som Bäckäng accepterat) är att vi blåser av konventet under natten mot söndag/söndag morgon (gissningsvis 03.00 på söndag morgon)
Söndagen har aldrig varit toppen ändå.

Detta ger oss möjlighet att få några timmars sömn och sedan börja städningen söndag morgon medans besökarna åker hem. Städerskorna börjar arbeta 12.00 söndag.

För att kompensera den förlorade tiden inleder vi konventet torsdag eftermiddag istället. Det har ju i princip varit på det viset de senaste åren ändå, enda skillnaden blir att vi kan spela natten mellan torsdag och fredag också.

*edit*Dessutom kommer vi behöva ändra personalstrukturen en aning, införa städpersonal igen m.m. och vi har ögonen på oss att göra ett väldigt bra konvent nu.

Åsikter mottages varmt :!:

emil

Tja, bättre än inget. Det fuckar upp alla TT-turneringar, och det funkar inte att spela emellan tors-fre enligt min åsikt.

Om man nu inte bygger dubbelt så många bord med dubbelt så mycket tillhörande terräng vill säga som tar upp dubbelt så stor yta. :cry:

Martin Larsson

HATA BYRÅKRATER :evil:  :evil:  :evil:

Emil har en fet poäng, vi på WHFB och 40K kommer att ha en fetbesvärlighelg för att få detta att fungera. Dessutom är ju inte torsdagen heller en ledig dag vilkete betyder att folk kommer att behöva ta ledigt en dag till vilket kan leda till att det blir mycket färre besökare tyvärr :x

Tycker att vi ska fortsätta att kolla andra platser, för som sagt: vi kommer inte kunna hålla WHFB och 40K med ovan gällande regler...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Citat från: "Martin Larsson"HATA BYRÅKRATER :evil:  :evil:  :evil:

Emil har en fet poäng, vi på WHFB och 40K kommer att ha en fetbesvärlighelg för att få detta att fungera. Dessutom är ju inte torsdagen heller en ledig dag vilkete betyder att folk kommer att behöva ta ledigt en dag till vilket kan leda till att det blir mycket färre besökare tyvärr :x

Tycker att vi ska fortsätta att kolla andra platser, för som sagt: vi kommer inte kunna hålla WHFB och 40K med ovan gällande regler...

"Vi" kollar inte på andra platser då arbetsbördan för att flytta hela rasket är större än vad man tror, samt att tidspressen nu är avgörande. "Vi" har dock kollat på andra platser tidigare och inte hittat något som passar.

dilba

Städarna kommer väll vid tolv tiden på söndag. Om figurseplarna har gymasalen så kan vi vara där längre kanske.

emil


Martin Larsson

Mmmm, så verkar det. Däremot så betyder det att om vi accepterat detta upplägget kommer vi ALDRIG kunna ha mer än typ 60 spelare per spel på turneringarna vilket känns skittrisst enligt mig :(

Citat från: "Clifford""Vi" kollar inte på andra platser då arbetsbördan för att flytta hela rasket är större än vad man tror, samt att tidspressen nu är avgörande. "Vi" har dock kollat på andra platser tidigare och inte hittat något som passar.

Om man läst vad som står ovan ser man att vissa delar av "vi" (om nu inte Brain räknas till något annat) faktiskt visst kollar upp alternativa lokaler och det tycker jag att han ska fortsätta med :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

Citat från: "Martin Larsson"Mmmm, så verkar det. Däremot så betyder det att om vi accepterat detta upplägget kommer vi ALDRIG kunna ha mer än typ 60 spelare per spel på turneringarna vilket känns skittrisst enligt mig :(

Citat från: "Clifford""Vi" kollar inte på andra platser då arbetsbördan för att flytta hela rasket är större än vad man tror, samt att tidspressen nu är avgörande. "Vi" har dock kollat på andra platser tidigare och inte hittat något som passar.

Om man läst vad som står ovan ser man att vissa delar av "vi" (om nu inte Brain räknas till något annat) faktiskt visst kollar upp alternativa lokaler och det tycker jag att han ska fortsätta med :!:
det får bli mer långsiktigt, vi var alla överens om att det inte är möjligt att göra ett fullskale-bsk någon annanstans än bäckäng i år.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45