Firefly, "Prokhorovka"

Startat av linken, juni 23, 2005, 14.10

Föregående ämne - Nästa ämne

linken

Tjena,

Droppar bara in för att berätta att jag tänkte köra ett tabletop WW2 diorama på höstens konvent. Just nu jobbar jag med att färdigställa alla prylar.

Dioramat återspeglar händelserna den 12 juli 1943 utanför staden Prokhorovka där ett av världshistoriens största pansarslag stog. Vill ni ha mer utförlig information så hojta till annars kommer mer senare.

Är ni sugna på att hammra loss med Tigers och T34:or så är detta ett bra tillfälle. Att hela landskapet sedan är jäkligt snyggt :P är ju bara en bonus... Det kommer lämpar sig för 2-6 spelare och det behövs inga förkunskaper eftersom jag kommer att sköta regelbiten. Ett parti kan ta 1h-3h.


GMY Peter

Clifford

Är det Firefly så är vi rätt många som inte bara kan reglerna rätt bra utan också tillber dem varje kväll. (Nära nog...) 8)

Synd att det inte spelas på föreningen för tillfället, mina ökenbritter vill få stryk.

linken

Japp, Firefly är det som gäller. Det handlar om 2 reducerade kompanier på den tyska sidan samt 6 kompanier på den sovjetiska. För att snabba upp spelet något så finns endast stridsvagnar på plan. Totalt handlar det om 24 tyska samt c:a 36 för sovjet. Ungefär 9000 poäng vardera.

GMY Peter

Heavy

I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Coolt.

WW2 saker e alltid gångbara, ska bli kul att höra detaljer, vem vet, man kanske kommer hinna spela nått i år :roll:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Du skall ju spela 40k din gris, Martin :)
Jag vann combat med 13.

Martin Larsson

Citat från: "Robin"Du skall ju spela 40k din gris, Martin :)

Eh, ja just det, så var det kanske...skyller på en svaghet för tyskt pansar
ACHTUNG  BLITZ!!!!!
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.