Total War: Warhammer

Startat av emil, maj 23, 2016, 23.41

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Total War: Warhammer II går att ladda ner nu inför nyspelsläppet. Tar upp vääääldigt mycket hårddiskutrymme, så det kan vara bra att avinstallera spel man aldrig spelar.

emil

#16
Koolt! När man återtagit Nagarythe som Dark Elves från onda High Elves får man bonusar från Shrine of Khaine, the Widowmaker. Sedan kan man också bygga Black Citadel of Anlec med massa bonusar.  :D Morathi sitter återigen på tronen sedan några milennia tillbaka.

*edit* Måste ge en känga dock till spelet: Supertråkiga motståndar-arméer i uppbyggnaden, massor med karaktärer, Knights, flygande eller monster, BUUU! Vart tog Rank & Files vägen?

Meldon

Jag hade mest problem i slutet med att motståndarna kom med 5-6 karaktärer i sina armeèr, annars tyckte jag det var rätt bra balans med monster osv. Fast köpte man dyraste intervention armeèn så bestod ju den mest av drakar o liknande iof
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

High Elves fuskar som vanligt, en armé: 2 Star Dragons, 2 Moon Dragons, 1 Sun Dragon, 5 Flamespyre Phoenix, 2 Dragon Princes, Örn. Bara ett axplock av tråkig armé. Tyrions armé verkar kul dock, fast han själv är urtråkig som karaktär.

Meldon

Jag hade skoj med Tyrion iaf. Kan vara med för att High elves spelstil verkligen passade mig :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

mlkr

/Veni Vidi Vicious

emil

 :D Blev just attackerad av 2 arméer, Tyrion & Drakarmén ovan, vid Phoenix Gate som jag försvarade. Tyrions armé var helt ok Rank & File, men den där drakarmén alltså...  :-[ Slaget tog 2 timmar, och nu finns inte drakarmén kvar iaf.

Meldon

There are no friends in the real world, just less hostile enemies

t_Axel

Citat från: emil skrivet maj 23, 2016, 23.41
När två av mina fovoritspel slås ihop till ett är det svårt att motstå frestelsen. Total War: Warhammer släpps 24/5 ca 17:00 svensk tid. Är det någon mer som kommer haka på? 4-5 arméer kommer vara spelbara till en början. Kommer komma flera, men dom släpps antagligen som DLCs, vilket kommer kosta ännu mer då´rå. Rome II tror jag dom släppte 20+ DLCs till som jämförelse. Ni hittar mig på Steam dom närmsta veckorna framöver tror jag. :P

Detta låter kul! Var det bra?

Det blir en ny dator under hösten, och då fundera både på  BB och kanske detta, om det nu är spelbart....

emil

Citat från: Meldon skrivet oktober 16, 2017, 00.34
Precis! Fusk åt folket ;)
Tycker du verkligen att det här är en rolig Warhammer-armé?: 2 Star Dragons, 2 Moon Dragons, 1 Sun Dragon, 5 Flamespyre Phoenix, 2 Dragon Princes, Örn.  ???

emil

Citat från: t_Axel skrivet oktober 16, 2017, 11.33
Citat från: emil skrivet maj 23, 2016, 23.41
När två av mina fovoritspel slås ihop till ett är det svårt att motstå frestelsen. Total War: Warhammer släpps 24/5 ca 17:00 svensk tid. Är det någon mer som kommer haka på? 4-5 arméer kommer vara spelbara till en början. Kommer komma flera, men dom släpps antagligen som DLCs, vilket kommer kosta ännu mer då´rå. Rome II tror jag dom släppte 20+ DLCs till som jämförelse. Ni hittar mig på Steam dom närmsta veckorna framöver tror jag. :P

Detta låter kul! Var det bra?

Det blir en ny dator under hösten, och då fundera både på  BB och kanske detta, om det nu är spelbart....
Det är riktigt kul. Men jag är ju väldigt partisk då jag gillar både Total War-serien & Warhammer. Jag skulle rekommendera att du köper 1:an Total War: Warhammer(Old World) på en rea & känner dig för om det är något för dig.

emil

Behövde "bara" ha en positiv relation på minst 335 i diplomatin med Malekith, för att han skulle få tummen ur & äntligen förklara krig mot High Elves, Lothern. Det tog sina modiga 155 rundor eller nåt.


Meldon

Citat från: emil skrivet oktober 20, 2017, 14.32
Uj uj uj! https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=PTBXTDkJPiA

Ja på fredag börjar man om igen, inte bestämt mig för om det blir high elves igen eller empire dock
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

#29
Mortal Empires, en expansion till Total War: Warhammer II ska släppas just nu, men har inte kommit ut än av ngn anledning.  ???
*edit* Nu finns den tillgänglig. :D