Spela Drakar och demoner med mig!

Startat av CharlieCharlieLarsson, mars 15, 2015, 16.06

Föregående ämne - Nästa ämne

CharlieCharlieLarsson

Postapokalyptiska äventyr i Ereb Altor

År 831 e.O ligger Ereb Altor i ruiner. Konfluxer har härjat kontinenten och störtat forntidens stolta kulturer och ärorika nationer i fördärvet. Arméers fanor har fallit och furstars riken rämnat. Folken har slagits i spillror, skingrats för vinden och existerar nu blott som ensamma vilsna själar i en hård och skoningslös värld där lag, kultur och civilisation ersatts av kampen för överlevnad och ständig strid mot orcher, mörka nekromantiker och ondskans yngel i form av demoner, likätare och allsköns farsoter.

Endast Kardien står fortfarande emot men även detta anrika konungarike balanserar på ruinens brant. Kung Marius den förste håller hov i Sterborg omgiven av nyutnämnda hertigar och baroner. Den gamla aristokratin är död och bortglömd – nu är en tid då dådkraft och hänsynslöshet väger tyngre än ätt och börd. Nybyggare återtar inlandet åker för åker, by för by och konungamakten bygger sin armé allt starkare. Fälttåg mot Klomelliens svartfolk planeras. Solriddarorden har återuppstått och värvar väpnare till sin sak bland såväl legoknektar och äventyrare som de sant troende. Grymma alver och onda nekromantiker måste bekämpas.

För var och en med mod i bröstet och styrka i svärdsarmen är detta en tid av obegränsade möjligheter – fortfarande finns outforskad mark i Kardiens inland där heliga reliker och mer guld än du kan bära ligger gömt i gamla tiders kyrkor och skattgömmor. Oändlig visdom och kunskap ligger än förborgad och oupptäckt i forntidens makigerakademier och bibliotek.

Så länge inte lömska alver, blodtörstiga svartfolk, skrupelfria rövarband och andra än mörkare och mer sinistra krafter skrämmer dig till ett hukande och torftigt liv bakom de fåtal murar civilisationen fortfarande har att erbjuda är ditt öde ditt eget att smida till vad form dina drömmar än må önska.

Slipa svärdet, förbered facklor och proviant och ge dig ut på äventyr i forntidens ruiner, ta värvning som väpnare i solriddarordern och foga din styrka till ljusets strid mot mörkret eller anslut dig till konungens armé och återta Klomellien i mänsklighetens namn. Stjäl ett fartyg och chansa på att Trakorien inte sjunkit i djupen eller skaffa en häst och rid österut mot Zorakin, Jorpagna och än längre bort där faror, skatter och ära väntar på den dristige hjälten!

Vad mer vill du veta?

Det här är en Drakar och Demonerkampanj jag spelleder och nu tänker jag starta en ny grupp. Det är i grund och botten klassisk fantasy i ett postapokalyptiskt Ereb Altor. Kampanjen är karaktärsorienterad – du och dina medspelare har stor frihet att själva styra och tillsammans skapar vi er berättelse.

Reglerna jag använder är Drakar och Demoner Expert i kombination med ett tjugotal års husregler. Har du spelat någon av Karl Tattis (Carlos) kampanjer kommer du att känna igen dig, om inte kommer det att gå bra ändå – det är ett jämförelsevis enkelt system.
Jag kommer att starta den nya gruppen under våren och är du intresserad så kontakta mig med ett sms eller telefonsamtal – det här är ingen först till kvarnanmälan utan en allmän intresseförfrågan.

Hälsningar från en spelledarsugen Charlie tel. 0760506162

OBS!
Jag är inte här så ofta och läser så svarar du här i forumet är risken överhängande att jag inte läser det. Gå in på föreningens facebook där jag också postar och kommentera där eller ring/sms om du vill ha kontakt med mig.
La la la la, la la la la, Elmo\'s world.
La la la la, la la la la, Elmo\'s world.
Elmo loves his goldfish, his crayon\'s, too.
That\'s elmo\'s world.