Dioramabyggarworkshop

Startat av Dale, juni 20, 2004, 20.55

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

För att kanske måla ut det hela lite mer :arrow:
Tanken e att bygga fett en dag/2 på rad(en helg) och då skapa en himla massa übercool terrräng, inte att föröska hålla ett längre projekt(eftersom föreningen i allmänhet e taskig på att hålla sånt flytande). Första planen e mer av a´la Ewers -style hus(fast med battledamage på) och kanske en rejäl uppsättning med klippterräng.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Greger

Ja, förra kursen var ju kul - fast det blev lite upp som en sol och ned som en nyfödd val á la Liftarens Guide till Galaxen. Första kurstillfället kom ett tiotal glada människor som byggde riktigt käcka vikingahus, många gjorde två var på en kväll, mycket bra. :D

Nästa kurs blev det väl inte fullt så många... typ jag, Ivar, den otäcka finnen (just kidding), och någon mer som jag nog glömt, Sebbe kanske?

Hursomhelst tyckte jag det var kul, och ingen verkade alltför grining första gången, så om det finns intresse kunde man ju bygga klart det hela någon dag/kväll?

Brädet vi började på (om det finns kvar) blev väl någon sorts strömlinjeformad kraschat-ufo-kulle, så den får vi nog göra om, men det borde vi kunna fixa på två byggtillfällen (eftersom limmet tar tid att torka).

Vad säger pöbeln... erhm... jag menar - de kära medlemmarna... ? :)

Clifford

Citat från: "Greger"Ja, förra kursen var ju kul - fast det blev lite upp som en sol och ned som en nyfödd val á la Liftarens Guide till Galaxen. Första kurstillfället kom ett tiotal glada människor som byggde riktigt käcka vikingahus, många gjorde två var på en kväll, mycket bra. :D

Nästa kurs blev det väl inte fullt så många... typ jag, Ivar, den otäcka finnen (just kidding), och någon mer som jag nog glömt, Sebbe kanske?

Hursomhelst tyckte jag det var kul, och ingen verkade alltför grining första gången, så om det finns intresse kunde man ju bygga klart det hela någon dag/kväll?

Brädet vi började på (om det finns kvar) blev väl någon sorts strömlinjeformad kraschat-ufo-kulle, så den får vi nog göra om, men det borde vi kunna fixa på två byggtillfällen (eftersom limmet tar tid att torka).

Vad säger pöbeln... erhm... jag menar - de kära medlemmarna... ? :)

Greger - You da Man! Härligt att någon tar tag i detta!

Heavy

Som allmän diorama-rum-pillare kan jag meddela att själva brädet finns kvar, och skulle förmodligen gå att rädda utan alltför stor arbetsinsats.. Det är något skamfilat, men lite pill så fixar det sig :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Greger

Låter bra, och vi behöver ändå bygga om/klart det så att det är skamfilat spelar mindre roll.

Frågan är om det finns något intresse bland medlemmarna?

Anledningen att det inte blev fullföljt förra gången var att jag och Ivar insåg att vi skulle få bygga klart det själva, å vi kan ju redan bygga saker... tanken var ju att lära folk lite enkla användbara tips i förhoppning om att fler skulle bli intresserade.

*krafsar fundersamt i skägget*

sebbe

fixa upp lite lappar på föreningen, och se till att de syns bra och så, så borde väl nån liten en nappa.
sen kommer de ju i stim =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Gunilla Hellén

Jag är på! Tänkte faktisk på dioramat här om dagen när jag läste någon av Greger poster. Klart vi ska bygga klart det, kanske kan det bli klart till BSK detta året. Eller nästa eller nåt.  8)

Greger

Har funderat lite och insett att jag inte hinner hålla i detta. För mycket jobb och en flytt denna månaden, sorry.  :cry:

Det hindrar ju iofs inte att någon annan kör på...

Martin Larsson

Tänk om fler personer(mig själv inkluderad) skulle ha likartad insikt i sitt liv...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.