Vilka ultramarines-arméer spelas på Föreningen?

Startat av vektorama, december 07, 2011, 17.45

Föregående ämne - Nästa ämne

vektorama

Jag hade tänkt måla upp mina Ultramarines som 5:e kompaniet, är det någon annan som gjort det redan? Vill helst komplettera med något som ingen annan har.  ;)

Martin Larsson

Eftersom Meldon inte svarar så får man hjälpa honom lite på vägen  ::)

Är bara Meldon som spelar Ultramarines dead hard, han lirar 3d company, the Tyranid Hunters så 5th är cool, afaik är det ingen som spelar det :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

vektorama

Citat från: Martin Larsson skrivet december 08, 2011, 20.22
Eftersom Meldon inte svarar så får man hjälpa honom lite på vägen  ::)

Är bara Meldon som spelar Ultramarines dead hard, han lirar 3d company, the Tyranid Hunters så 5th är cool, afaik är det ingen som spelar det :)

Great! Då kör jag på det  ;D

Synd att de bara har en dread bara. Får väl plocka in venerables från 1:a kompaninet vid behov istället ;)

Martin Larsson

Asså det brukar vara rätt så ointressant vad som varje company har enligt böckerna på borden.
Vissa chapters skulle inte gå att spela alls om man följde det eftersom de saknar så gott som hela sitt [whatnot] company, typ som när exemplet Ultramarines förlorar hela sitt 1st company mot Tyraniderna. Visst är det kul att följa böckerna på sitt sätt men man behöver inte skaffa sig själv aktiva nackdelar om man inte vill  ;)


1st company support är iofs ett sätt att inte behöva tumma på "rätt enligt boken" grejjen iofs.
Kör hårt!
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Jag svarar visst! Är lite långsam ibland bara  ;)

Vi är faktiskt 2 som spelar Ultramarines, Både jag (3:e kompaniet) och Henk (2:a kompaniet), dock så vissar sig ju inte sistnämnda så mycket nu för tiden (inte när jag är där nere iaf)

Jag försöker köra efter boken så bra jag kan, men jag tar även in element från både 1:a och 10:e kompaniet, blir en väldigt tråkig arme annars. Mitt mål är att ha hela 3:e kompaniet till slut, men det målet ligger mycket långt fram.
There are no friends in the real world, just less hostile enemies