Apocalypse

Startat av Meldon, november 22, 2009, 19.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Lord Black

och föresten är det någon mer än jag som har Apocalyps boken och reload tillägget så vi har åtminstone två uppsättningar för att underlätta list skrivande?
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Meldon

Nu under helgen så skulle nångång på Lördagen eller söndag innan typ 18 fungera bäst för mig.
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

cracked_open

Jag arbetar hela den här helgen så jag kan inte delta då.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Citat från: "Lord Black"och föresten är det någon mer än jag som har Apocalyps boken och reload tillägget så vi har åtminstone två uppsättningar för att underlätta list skrivande?

Jag har Jerrys Apoc regler, så reglerna finns det minst 2 av iaf 8)

Gällande #hoffngnoffnz så kommer nog 6k funka skulle jag gissa på efter min mentala bild av hur mycket gnoffs som Ewers har, en hel låda med Genestealers tex :P
Egentligen tycker jag det vore coolt om man kunde hålla det till Guards mot Tyranids enbart, men det kanske tryter i mängden IG soldater. Det lär väl inte vara nått större problem att fylla ut guardsen med lite SM om så skulle vara fallet 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lord Black

ok då kan vi åtminstone spika 6000 poäng för jag upptäckte att jag själv har ca 4000 och det +Ewers tyranider + kostnad för formationer blir med lätthet 6000  :D

och jag tror David/meldon skulle bli sur om han blir sparkad från slaget på grund av avsaknad av IG då han startade tråden  :wink:

och med tanke på att det blir jag och Ewers som står för tyraniderna så kan vi ju ta och skriva våran lista oberoende av er så har vi en tidsfaktor mindre att tänka på och då inte Jerry som jag misstänker står för en stor del av IG styrkan kunde den här helgen så får väll vi sikta på nästa helg och se om det går bättre, om ni inte kommer på någon annan lösning.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

cracked_open

nästa helg finns jag ju på föreningen pga rollspel. Men vi kan ju snacka ihop oss då. Jag borde inte ha några större svårigheter att möta upp de poängen ;) Sedan får vi se vad resten tar med sig
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Clifford

Jag kan gärna fielda ett par tusen poäng hårda kommunistguards, om datumet passar. Och jag misstänker att min käre lillebror vill bidra med sina termagaunt-enhet också :)

Meldon

Nästa helg jobbar jag nog hela helgen, fast jag börjar ju inte förrän kl 18 så jag kan ju alltid kom ner innan det.

Jag har ju inga större poäng med mina SM så jag får väl bli den lilla elitstyrkan mitt i alltihopa :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Lord Black

Vi bör nog akta oss för att ha för många personer per sida, 2-3 är väll idealiskt men 5 eller mer kommer nog bara bli rörigt och sakta ner spelar för mycket och ju fler vi blir ju mindre chans är det att alla kan spela vid ett och samma tillfälle.
(och enligt reglerna får varje sida lika många strategic assets som medlemar i det största laget men det kan ju ändras om vi vill)

Tyranider i nuläget blir väll jag och Ewers(lär inte behövas mer modeller)  

Imperie folk får väll prioriteras i ordning de anmälde intresse här eller om ni inbördes kan få ihop en större grupp och få det att fungera så är ju det också välkommet.

Ni kanske borde skriva ungefär hur många poäng ni kan bidra med så ni får en uppfattning om hur många ni behöver vara.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

cracked_open

Jag är som sagt intresserad och kan med lite jädra anamma fylla 3-4tusen poäng.

Kan bidra med en hel del armour och en baneblade  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Waaaagh

kan gärna vara på me, kan mustra upp 1750 poäng terminatorer O.O

Meldon

Men jag föreslår att dom som vill spela på imperiets sida kommer ner till geddon vid 16 tiden lördagen den 5:e Dec så vi kan sitta ner och kolla upp vad folk har och liknanade..

Låter det som ett bra datum och en bra tid..??
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

cracked_open

Det skall nog gå att ordna. Hur många "imperialister" är det nu då?
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Dale

Jag kan vara med och spela på imperiesidan, men har inga modeller att tillhandahålla.

Kaka

Jag får det till att vi är 3 st imperialister bokade än så länge. 1 Guard och 2 space marines. Om Dale lånar gubbar så är vi 3 space marines eller 2 guard beroende på vad han lånar

Så det börjar se ganska fullt ut på Imperiesidan om vi ska kunna håla oss till en hanterbar mängdfolk.. Om nån mer är intresserad av att vara med Kanske tyranidgeneralerna kan ta emot en eller två..??

*Edit* skrivet av Meldon, jag snodde kakas dator bara.. :P