Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

Raslurbat

Long range TD-stoppare. Lite stripball på det
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Martin Larsson

#496
Det verkar seriöst vara lite av en grej att ha dauntless på en catcher online bland folk som en snabb touchdown stoppare som Larsa säger.
Vet inte helt vad jag tycker om det själv, men folk spelar det tydligen ???



Edit: Vinnande tips mot Orcs är väl det vanliga, låt bli att bli ihjälslagen så gott det går och tvinga fram ett öppet spel på något sätt och vis ;)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

#497
Raslurbat använder ju sin S3(+1S) Catcher mer som en Blitzer. Fast sedan har han ju en Blitzer med AG5 som han använder som Catcher? Förvirrande helt klart. :D Raslurbats lag har helt klart hög potential, men vad hjälper det mot Nurgle. He he...

E-sport! Hade det varit i Blood Bowl 2 hade jag anmält intresse: http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/hammarby-fotboll-startar-e-sportlag/

Raslurbat

Jo det är en aning förvirrat. Har ingen riktig plan för lagbygget. Typ 15 års frånfälle utan spel gör sitt
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Raslurbat

Hur är coach kvaliteten annars i ligan? Vänder mig främst till Emil, fluff och Renis. Ni har mest erfarenhet av spel mot andra och bra spelare.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

Vilken liga? Jag är med i 3 stycken, och jag tycker det finns bra motstånd i alla. Svårt att bedöma då Blood Bowl är ganska beroende av Nuffles Favor? Men det finns bottennapp & toppnapp också såklart. Både Orca Cola & UKBBL har många duktiga coaches. Sedan ligger jag personligen 10 år efter många andra då jag började spela Blood Bowl 2016 igen i Armagedons TT-liga, som jag konstigt nog vann efter att förlorat 0-3 inledningsvis mot "Brain". Men nu har jag tagit en crash course och är med i matchen någorlunda igen. Tror jag. :D

Raslurbat

"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

#502
För att göra en någorlunda rättvis bedömning ska man spela samma typ av lag i alla ligor, vilket jag inte gör, och försöka göra en haltande analys av läget. Men man kan väl diplomatiskt säga det att de 2 bottenlagen i MMMT, efter det att serien var färdigspelad, har en hög utvecklingspotential i sitt coachande. Att lära sig hur man beräknar och optimerar Strength & Assists vid Blocks är en bra början. Speciellt om man spelar Orcs som är ganska beroende av Bashing. Sedan är ju riskminimering för Turn Overs en bra grund. Det finns en anledning till varför Orcs dominerar i antalet coaches i de olika ligorna, vad jag sett. Se UKBBL: http://www.ukbbl.co.uk/topic/38401-racial-mix-s29/ Så jag tycker nog dom borde kunna prestera bättre. (Ska försöka hitta en Racial Mix för Orca Cola också)

Men vi är ju alla någorlunda olika som coaches, och en del har valt lag som man kanske inte är så van vid. Sedan spelar Nuffle sin roll, även när man kommer till val av Skills. Har jag nämnt att jag har en Nurgle Warrior med S5? :D

emil

#503
0-3 förlust mot Orcs, Orcs började med boll sedan var det över i princip. Över halva mitt lag borta i nästa Drive, hade 3 spelare på slutet. Hade jag haft 2 så kunde jag conceda tror jag enligt reglerna. Bu-hu! :( Fick aldrig pröva mina Dauntless-alver.

Martin Larsson

Stämmer, man kan välja concede om man bara kan ställa upp 2 eller färre spelare och då kommer man undan med det utan bestraffning, iaf enligt LRB6 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: Raslurbat skrivet juni 02, 2017, 19.39
Hur är coach kvaliteten annars i ligan? Vänder mig främst till Emil, fluff och Renis. Ni har mest erfarenhet av spel mot andra och bra spelare.

Säger som Emil och tillägger att jag kanske bara mött två spelare någonsin där jag känt mig direkt underlägsen vad det gäller bemästrandet av själva spelet och toppspelarna i MMMT är på nivån under denna där de flesta erfarna bb-spelare verkar ligga så det mest blir Nuffle som avgör (viss gradskillnad finns ju så klart).
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet juni 03, 2017, 13.07
0-3 förlust mot Orcs, Orcs började med boll sedan var det över i princip. Över halva mitt lag borta i nästa Drive, hade 3 spelare på slutet. Hade jag haft 2 så kunde jag conceda tror jag enligt reglerna. Bu-hu! :( Fick aldrig pröva mina Dauntless-alver.

Fan vad surt  :-\
Min motspelare i orcacola ställde in med 40 minuters varsel så får ser om matchen blir spelad alls  >:(
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Ah, du ska möta Kayeka, hade honom i min första seedningsgrupp tror jag. Han är duktig på BB2. Men om jag inte missminner mig, så har han sina lurifax-tricks för sig.

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Jobbigt att få honom till match, jobbig under match, vill jag minnas.