Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Orca Cola. Åkte på stryk mot andra Undead-laget 1-2, kunde fått en Draw men det sket sig i sista turnen. Försvaret funkade inte alls som i förra matchen. Men mina spelare lever & det är positivt, jag får nog focka en LineElf som har sänkt MA & AG, som kom tillbaka efter skada. Jag bara måste få höjd AG på min Leap-Blitzer, Leap på 2+ vore underbart. Trist att jag inte får några höjningar nuförtiden bara. Min utskällda Runner gjorde både matchens TDn & CAS.

Jag har ett sanslöst match-schema, nu har jag mött Undeads 2 ggr och snart blir det O&Gs 2 ggr.

emil

#466
Nu rör det på sig i UKBBL: http://www.ukbbl.co.uk/topic/2130-season-28-reserve-list-ukbbl-main-league/

Get me out of this Conference hell... I´m Blue, 22. It rhimes. Koboldis Blue 24, it doesn´t rhime. Kanske med lite tur blir man uppflyttad.

*Edit* "I can confirmed that if you are numbers 1 - 20 on the reserve list you will definitely be in the main league next season, lower than 20 there are a few things I am waiting on to see where you will end up."

KOBOLDKUNGEN

Vann min andra i orcacola mot Morg och co!
Seg jäkel, min Yeti med claws MB fimpade honom en 4-5 gånger och lyckades som bäst göra honom stunned med det gick vägen med ett nödrop ändå :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Fattar inte hur du överlever med ditt lag i Orca Cola. När jag kört Norse i Champions Ladder har jag minst 3-5 startspelare skadade i varje match. Det håller inte m.a.o.

KOBOLDKUNGEN

Blockar hårt och mycket  8)

Min vana trogen slog jag inga vanliga skills heller utan höjd styrka på en runner och dubbelt på en berserker som fick sidestep, tveksamt om jag verkligen ville ha en dubbelskill där men tänkte att det är ju bra för att springa runt på kanten och knuffa ut folk och allmänt vara ivägen!

Men trots en tv på över 1800 nu så har jag fortfarande ingen dirtyplayer, tackle, guard eller mb (bortsett från yeti) :P
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Jag blockar hela tiden, men inget händer. 1 Win, 4 Losses, alla matcher får jag så många spelare skadade så det är ingen idé att ens försöka få Draw eller Win. Min Runner med Mighty Blow & Piling On gör ingen skillnad. Han har ALDRIG kommit igenom AV, på minst 20 försök. Den stora hårbollens Claws hjälper inget heller, bara Stunned-resultat. Jag har Block, men när mina motståndare bara slår Stjärnsmällar & Dodgestjärnor så hjälper inte det.

*Mummel*

KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet maj 15, 2017, 23.40
Jag blockar hela tiden, men inget händer. 1 Win, 4 Losses, alla matcher får jag så många spelare skadade så det är ingen idé att ens försöka få Draw eller Win. Min Runner med Mighty Blow & Piling On gör ingen skillnad. Han har ALDRIG kommit igenom AV, på minst 20 försök. Den stora hårbollens Claws hjälper inget heller, bara Stunned-resultat. Jag har Block, men när mina motståndare bara slår Stjärnsmällar & Dodgestjärnor så hjälper inte det.

*Mummel*

Låter som du blivit Nufflad, bara att ta nya tag  ;D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#472
Jag har försökt, men snart slänger dom ut mig, då jag har concedat  för många gånger. Men hur kul är det att lida igenom en match med halva laget injured eller dead?

Ska möta ett all-out zombielag i Orca Cola. Det enda han gör är att blocka & foula med Dirty Player. Han har iofs en Zombie med Sure Hands & Kick-Off Return. Skiljer 400K i TV, får se om man överlever... Han hade en massa tur i sin senaste match, så hoppas han får backlash i denna matchen. Jag sparar en LineElf med Block, -1 MA & -1 AG bara för denna matchen. Skulle fockat honom eg.

KOBOLDKUNGEN

Haha, coolt med bara zombies i orcacola dessutom! Är det Larsa ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Raslurbat

Nej. Mitt "Döden Döden" lirade o Champion open ladder III
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

KOBOLDKUNGEN

Tycker du ska köra dem i orcacola ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil


KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#478
Vann med 3-0 i Orca Cola mot ett all-out Zombielag, coachat av en trevlig Sthlmare. Tyvärr lyckades han Blockdöda 2 spelare för mig, en Witch Elf som skulle få sin första höjning, och en Blitzer med höjt MA. Så den segern sved, men man får hoppas att jag fått min skit nu för ett tag framöver. Hans lag var mest byggt för att Blocka & Foula med Dirty Player, med 3 Bribes. Fick iofs en AG-höjning på en Runner, får se om han överlever i framtiden.

Min Blodge LineElf vet jag inte vad jag ska ge för någon 3:e skill, han står i Line of Scrimmage mest hela tiden. Dauntless eller Sidestep kanske? Några förslag?

*edit* UKBBL-divisionerna: http://www.ukbbl.co.uk/topic/38396-season-29-divisional-placements/
Vi är minst 3 Chaos Dwarf-lag i min division, inte alltför kul. Men jag slapp Koboldis. Får hoppas att något händer så man hamnar i en division med mer varierade lag.

Martin Larsson

Citat från: emil skrivet maj 18, 2017, 20.14
Min Blodge LineElf vet jag inte vad jag ska ge för någon 3:e skill, han står i Line of Scrimmage mest hela tiden. Dauntless eller Sidestep kanske? Några förslag?

Side step kan va bra ja, fend är kanske intressant med. Dauntless ger ju andra bra alternativ fast på ett annat sätt. Beror ju lite på om du behöver dauntless i laget?
Står han bara längst fram hade jag nog mer sett fram emot att överleva, men om han förväntas bidraga så är ju dauntless mer proaktivt och brukar ju ha sina offer i LoS  ???
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.