Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Det finns ju olika nivåer i nörderiet... I UKBBL kör dom med Transfers emellan säsongerna. Känner ni till Sataric, en svensk som lirar i UKBBL & OCC? Jag fick ett meddelande iaf:

Greetings and salutations!
 
The season is pretty much over, and I have got my pockets full of gold! I'm looking to purchase a Hobgoblin for my team with exceptional skill; specifically one with +AGI. If my talent scouts are right and have conducted their research properly, I believe you are in possession of such players! So here I am, trying to tempt you with money!
 
I am willing to pay 50k over their listed value, and that is my best possible offer. That is, 130k for Nedx Ramone and 150k for Gdeb Ramone. I cannot afford to buy both though - Just one of them. If you are interested in making a sale then please get back to me ASAP!
 
In any case, I wish you tons of luck with your team next season.
 
- Sataric, Coach of the Overcooked Beef.

KOBOLDKUNGEN

Cool! Ska du slå till?
Hade nog inte släppt en hobbo med höjd ag för alla pengar i världen dock.

Jag tror bara jag varit med om att en wizard bommat en LB en gång och då var det mot mig. Jag tar alltid en wizard om jag har råd.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

Citat från: emil skrivet maj 09, 2017, 14.30
Citat från: Martin Larsson skrivet maj 09, 2017, 11.36
1a på wuzzard hjälpte dig en aning på vägen att vinna det där, han hade nog ställt till det en del om den träffade ;)
Ja det stämmer. Jag gjorde ett stort misstag där efter jag plockat boll: Ta till vänster framåt ut på fältet där allt och alla hotade min Witch Elf, eller ta till höger in i skydd bland medspelare som screenade, jag tog givetvis vänster mitt nöt. Jag lyckades parera mitt misstag något genom att få till en någorlunda screen ändå, med min Runner som inte tål att någon ens tittar på honom.

*edit* Jag upplever det som att wuzzards misslyckas allt som oftast faktiskt med sina trollkonster. Det kanske är en sån där RNG-grej, vad vet jag. Bloodweisser-babes & Rerolls är stabilare.

Jo det var ett "intressant" val av väg mot TD 8)
Springa iväg helt själv och taunta motståndaren med att mona witch elf rumpa är bevisligen den säkrare vägen mot mål, istället för att gömma sig bakom medspelare.
Då hade ju 100% säkert wuzzarden träffat, nu fick han väl hjärtflimmer ;D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

@ Koboldis
Va? Nej, inte en chans att jag släpper någon av mina BÅDA Hobgoblins med höjd AG. Spana in mitt lag, så kommer du gråta av avund. ;) Det är så komplett det kan bli, det enda som fattas är lite Skills & allmänna höjningar.

@ Martin
Så är det säkert. Ha ha... :D

Martin Larsson

Låter det inte lockande att sälja användbara hobgoblinslavar spelare till "overcooked beef" :o ::)

Speciellt potentiella framtida nyckelspelare?
Otippat ;)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet maj 09, 2017, 15.29
@ Koboldis
Va? Nej, inte en chans att jag släpper någon av mina BÅDA Hobgoblins med höjd AG. Spana in mitt lag, så kommer du gråta av avund. ;) Det är så komplett det kan bli, det enda som fattas är lite Skills & allmänna höjningar.


Jodå, det har jag redan gjort och grät floder ;)
Den enda spelaren i mitt lag som var lite speciell fick ju sänkt styrka senast och i övrig har jag knappt skillat alls.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

@ Koboldis
Hur ser din favorit starting line-up ut med Norse(1000K)?

KOBOLDKUNGEN

Inte grunnat på på ett tag men Techno Vikings har 2 runners, 1 yeti, 1 thrower och 2 berserkers och 3 rerolls. Särimner feast startade jag med två ulwerener istället för två berserkers och skippade ett reroll. Men någon favorit vet jag inte om jag har, beror väl lite på liga men Ulwereners tycker jag är roligare och behöver mer tid för att utvecklas. 1 berserker kan man ju slänga in i vilket utvecklingsskede som helst och kommer ändå vara helt ok.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#458
Nja... Nästan sugen på att gå med i en liga till bara för att spela Norse, men det blir nog en liga för mycket. En Yeti, 2 Hårbollar, 2 Runners, 5 Linemens & en Thrower. 2 Rerolls & starta utan Apotekare lutar det åt. Spelet/servern har ballat ur ngt för mig, för det går inte välja utseende på spelarna av någon konstig anledning. Variation förnöjer eller nåt.

*Edit* Glöm, det var jag som tryckte fel. När man värvar spelare måste man trycka på bilden för att ändra utseende.

emil

Cabalvision Official Ladder, Champions Ladder 6 är igång idag(?) om någon är intresserad.

KOBOLDKUNGEN

Men va fn, jag ville ju spela mer med mina Bretonnians!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#461
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet maj 11, 2017, 21.46
Men va fn, jag ville ju spela mer med mina Bretonnians!
Du får hitta en riktig liga för dina Brettonians, likt Orca Cola eller UKBBL. Jag söker en liga för ett Norselag. Champions Ladder är en ganska trist historia egentligen, om man jämför med riktig liga.

*edit* Du kan faktiskt spela vidare med ditt lag, men då får du flytta över ditt lag till den andra Laddern.

KOBOLDKUNGEN

Njae, spelar redan minst en liga för mycket  :P

Jasså är det inte bara nya lag i denna laddern?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Den andra laddern, inte den nya, kan du fortsätta spela i.

KOBOLDKUNGEN

Ah, du tänker så, nä den är ju totalt genommuppig!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se