Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Nya divisionerna i Orca Cola: http://www.orca-cola.com/beta/index.php?/topic/28431-occ2-season-2-divisions/

Jag hamnade i 3C, i vilka divisioner hamnade ni andra?

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Ihop med din fysiska granne alltså...? Som också spelar BB2? Strange...

Raslurbat

Jag kommer möta BroccoLi. Vi är i 5A.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet april 22, 2017, 22.35
Ihop med din fysiska granne alltså...? Som också spelar BB2? Strange...

Jepp, bor ett par hus bort! Brukar lira eurobowl och sånt!
Ännu mer strange hur jag kunde gå upp en division, hamnade 5-6 eller nåt! Förklara det du som vet hur allt fungerar :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#411
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet april 22, 2017, 23.45Ännu mer strange hur jag kunde gå upp en division, hamnade 5-6 eller nåt! Förklara det du som vet hur allt fungerar :)
Vet hur allt fungerar, knappast? Men det är väl helt enkelt så många som hoppat av turneringen av en eller annan anledning så du blir kvalificerad till en högre divison. Lite trist att folk hoppar av förstås. Annars kanske dom bara tycker om dig, det är ju ganska många svenskar som roddar OCC. Men enligt den teorin borde både Broccoli & Raslurbat kvalificerat sig högre upp. Konstigt.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet april 23, 2017, 00.03
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet april 22, 2017, 23.45Ännu mer strange hur jag kunde gå upp en division, hamnade 5-6 eller nåt! Förklara det du som vet hur allt fungerar :)
Vet hur allt fungerar, knappast? Men det är väl helt enkelt så många som hoppat av turneringen av en eller annan anledning så du blir kvalificerad till en högre divison. Lite trist att folk hoppar av förstås. Annars kanske dom bara tycker om dig, det är ju ganska många svenskar som roddar OCC. Men enligt den teorin borde både Broccoli & Raslurbat kvalificerat sig högre upp. Konstigt.

Ah, så kan det vara. Ja men jag är ju lite mer likeable än de ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Hade en bra match i laddern! Hyrde in en star player för första gången, Mighty Zug...
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Mighty Zug is da shit! Platsar lätt i alla lag. Är det någon som vet var man kan se alla Inducements & Star Players med skills i Blood Bowl 2 förresten? Förutom när man väljer Inducements...

"This charming Koboldis", lite gammal 80-tals nostalgi: https://www.youtube.com/watch?v=cJRP3LRcUFg

KOBOLDKUNGEN

Finns inget ingame och svårt att hitta på nätet med men ganska säker på att de överensstämmer exakt med living rublebook 6.0, https://www.slideshare.net/jackdeelee/blood-bowl-lrb-60, som vi körde i liveligan, man kan ju alltid dra igång en datormatch för att kolla med :)

Charming man, that's me  ;D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

@Raslurbat, påminnelse, signa upp ditt OCC2-lag ingame om du ska vara med asap.

KOBOLDKUNGEN

Hade en till katastrofmatch med mina cursade CD mot ett sunkigt Norselag utan Yeti som jag borde vunnit med två noll men istället förlorade med 1-0 och blev sönderbankad på köpet!

Lite godsaker från matchstatistiken och den mest avgörande var att jag hade 33% skull på mina 18 1DB och han hade 7% på sina 14 och han hade 4 DD på sina medan jag hade 1, jag slog 1-2 på 6 av mina 8 pickup försök och han lyckades med 4 av 6!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Det var Norse-laget jag mötte tidigare, 1-2. Jag hade ju mjukat upp hans lag något genom att slå sönder hans Yheti, så den slapp du ju iaf. Trodde du skulle vinna lätt mot AV7, men Block överallt gör Norse ganska hårda ändå alltså.

KOBOLDKUNGEN

Det var en ren dice rape men jag böjar bli van vid det med det laget, som jag skrev hade jag 6 AD och 1 DD på 18 1DB och misslyckade med 6 av 8 pick ups på 3+  :'(
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se