Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Fjärde rundan skalle på första tärningslaget och turnover, slog personbästa direkt!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#391
Bra med personligt rekord! ;) Nja, du vann ju trots allt & injura 2 Chaos Warriors & Minotaur, du borde vara glad.

Verkar som jag indirekt lyfts upp en division i Orca Cola. Jag blir nog 4 med bra poäng & TDs, så nära 3:e placering man kan komma om inte våran grupp varit så knäpp med poängfördelningen. Man trodde ju 5-2-2 skulle räcka till Topp 3, men icke. I.o.m. att folk hoppar av, startar nya lag så hamnar jag nog i Division 3 trots allt.

Raslurbat

Jag hade omvända siffror. 2-2-5 :)

"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

Men dra åt h-e! Jag slutar 5:a med 5-2-2 med en TDs marginal, helt sjuk grupp. I en normal grupp hade det räckt till en 3:e placering. En underdog spöade skiten ur ett av topplagen, så toppspelaren har knappt ett lag kvar att spela med. Iofs riktigt skönt att det hände toppspelaren, han hade sjukt med tur & Nuffles Blessing när han mötte mig.

@Raslurbat, det tar några matcher innan ett Nurgle-lag blir bra. Fast det gäller tydligen inte Ted då´rå, som vinner oavsett hur han spelar.

Raslurbat

Ted kör ju gärna longbomb med warriors  :)
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

 :D Ungefär, och det funkar ändå!

emil

Vad väljer man på en Dark Elf Blitzer med Block: Höjt MA[8], höjt AV[9] eller Dodge? Slog 6+4=10 på en höjning. Jag använder definitivt Dodge mer i en match än de övriga, men möjligheten kanske inte dyker upp igen.

Raslurbat

Move är i längden jäkligt användbart. Sen väljer du dodge
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Martin Larsson

#398
Var det 1a skillen? eller längre in i karriären? +1 MA är ju nice när man får 8, du får ju typ en potentiellt dedikerad catcher där ju vilket väl inte DE har i grund :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

#399
Det var 1:a skill. Jag tog +1 MA[8] på Blitzern, får se om det blir användbart någon gång i framtiden. Behöver eg. inte någon utpräglad Catcher då nästan hela laget gör TDs. Dark Elves har varken någon riktig Catcher eller Thrower i laget, men det har gått OK ändå då jag gjorde flest TDs i min grupp jag spelar i. 16 TDs på 9 matcher.

Men nu har jag en Runner utöver Blitzern som ska få springa en hel del, får se om han överlever och klarar uppgiften.

*edit* Av alla lag i min division[30st] hamnar jag på 9-10 plats, men i just min division blir det "bara" en 5:e plats av 10 lag. Fantastiskt sjuk grupp.

Martin Larsson

Iom att det var skill 1 så kommer ju dodge komma ganska fort efter, det var därför jag frågade, och sedan kommer han få riktig potential. Om det varit skill 3 och du sedan behövt harva upp till 51 så är det ju kanske ett annat scenario :o
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Det är uppfattat! :) Nu fattas mest en med Guard, och en med Mighty Blow i.o.m. att mina jag hade dog av någon konstig anledning.

Orca Cola Championship går in i säsong 2 snart, dags att skriva upp sig om man är intresserad av att spela. Hur kul som helst & många lag. http://www.orca-cola.com/beta/index.php?/topic/28247-occ2-season-2-sign-ups/

Det kan vara tufft & hårt till en början, som alla ligaspel.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet april 13, 2017, 20.19
Bra med personligt rekord! ;) Nja, du vann ju trots allt & injura 2 Chaos Warriors & Minotaur, du borde vara glad.

Verkar som jag indirekt lyfts upp en division i Orca Cola. Jag blir nog 4 med bra poäng & TDs, så nära 3:e placering man kan komma om inte våran grupp varit så knäpp med poängfördelningen. Man trodde ju 5-2-2 skulle räcka till Topp 3, men icke. I.o.m. att folk hoppar av, startar nya lag så hamnar jag nog i Division 3 trots allt.

Men det visste jag inte runda fyra, helt sjukt med fyra turnovers på de fyra första slagen de fyra första rundorna!

Trist du inte gick upp!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Det har du rätt i!

Du får läsa om vad jag skrev, jag kommer antagligen flyttas upp en division, till division 3, då många hoppar av eller byter lag. Något ska jag väl få för en serie 5-2-2 med Dark Elves, otroligt nog. 9-10 bästa laget av 30 bland 4:e divisionerna. Ett av dom svårare lagen att spela, om man ska tro svårighetsgraden i spelet.

Spelade UKBBL mot Norse, trodde det skulle bli lätt iom AV7. Räknade med att halva hans lag skulle vara Injured eller KO, men icke. Han vann med 2-1, men jag dödade hans Yheti i sista rundan till slut. Eller, han fick sänkt AV till 7, han slog apotekare och valde att döda honom.

Helt otroligt nog har jag nu 2 Hobgoblins med AG4. Alvvinet funkar!  :o  :D Jag kallade dom för bolltrillare innan mest på skämt, men nu kan man ju tro att jag har ett Wood Elf-lag på gång. AG4 AV7

KOBOLDKUNGEN

Jaha ja, då kanske vi ses i samma division i orcacola med då nästa säsong :)

Schysst utveckling, inte riktigt samma i mitt CD-lag!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se