Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Det blir sköj :)
Skulle fått sure hands på en hobbo men slog dubbelt och tog leader, synd jag inte slog dubbelt på minon istället :P

Cool, tack!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Avslutade UKBBL med en Draw 1-1, ett fall framåt mot förhatliga Lizzies alltså. Fick 3 vanliga skills som jag ska försöka använda mot Koboldis i nästa omgång. :)

KOBOLDKUNGEN

Noooooo! Får hoppas på inducements då!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Trevlig start för mina Bretonnians mot chaos i laddern, fick höjd ag på en blitzer med :)
Mindre kul var att en blocker dog, resultat blev 2-0 om någon är intressrad av det!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#379
Har dom v?gat sl?ppa in dig i laddern igen allts?, Mr Concede? Har dom startat en ny ladder?

MD5 i UKBBL ?r upplagda, och dom vill att vi ska spela ikapp dom andra grupperna. Har lagt upp tider p? UKBBL. Ska vi spela av v?ran Chaos Dwarf derbymatch s? fort som m?jligt? Jag har match idag onsdag 18:00-20:30? men innan/efter det kan jag. Torsdag har jag en j?tteviktig match i OCC 21:00. Skicka ett SMS annars s? fixar vi n?got.

*Edit* Infighting i Mean Mountain i UKBBL. Jag & Koboldis spelar mot varandra fredag 18:00 om ngn ?r intresserad. Vi f?r se vilka Chaos-dv?rgar som ?r ondast.

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Jag tycker iofs ligorna ?r mycket roligare och ger mer ?n Laddern. Men det ?r en h?gst personlig ?sikt.

KOBOLDKUNGEN

#382
H?ller med men g?tt att kunna sl?spela n?r man har tid och lust :)

FN villken skitmatch jag hade i orcacola, de ?r verkligen cursed mina stackars Norse. Knock p? min st 6 Yeti f?rsta rundan n?r jag ?r defense och runda fyra ?r l?get som p? bilden och d? har jag anv?nt apotekare, mot fuckin' high elves! ?r ?nd? en handoff  ifr?n 1-1 i slutet p? f?rsta.

Andra inleds med att inga knockade kommer tillbaka och min som jag trodde vandring mot s?kra 1-1 skiter sig fullst?ndigt och ist?llet ?r jag ett extrasteg ifr?n att f? en tv?t?rningsblock f?r att stoppa 2-0. Efter det kommer yeti med flera tillbaka men d? ?r det redan k?rt...
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Och p? slutet n?r Yetin varit inne och v?nt!

3-0 slutatde el?ndet och det sista min motst?ndare sa var "Pretty much everything went according to plan, you don't get this lucky often"  :'(
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Jeez... Det var inte muntert i Valhalla efter den ?ngv?lten.

Har en v?ldigt viktig match i Orca Cola nu framf?r mig, vinner jag den s? kan jag vara p? v?g till h?gre divisioner. M?ter ett Human-lag s? jag ?r v?ldigt os?ker p? vinst d?r.

emil

Jag fick ?ta gr?s f?r den matchen jag hade mot Brain tidigare. I den viktiga matchen i Orca Cola s? f?rlorade jag med 1-0 och typ 10-0 i CAS. En j-a Fireball d?dade en spelar med Guard & Badly Hurt en till. En fick s?nkt AG s? han fockar jag nog.

Jag blockade som f-n men kom aldrig genom AV, emedans mina spelare hade ingen AV alls. Allt gick igenom AV. N?r jag skulle g?ra TD trots mis?ren sl?r jag dubbeld?skalle p? enda blocken jag beh?vde g?ra. Jag lyckades iofs KOa en spelare med hj?lp av publiken. En viktig Blitz-Leap misslyckades jag f?rst med AG, RR, och sedan dubbeld?skalle igen.

Nu har jag ingen Guard, ingen Mighty Blow & laget suger f?rutom en spelare. Hela spelet suger just nu n?r jag t?nker efter.

Nu blir det inget avancemang, och jag ?r fast i skiten antagligen med tanke p? vilka lag som kommer komma till.

emil

Citat från: emil skrivet april 05, 2017, 08.16*Edit* Infighting i Mean Mountain i UKBBL. Jag & Koboldis spelar mot varandra fredag 18:00 om ngn ?r intresserad. Vi f?r se vilka Chaos-dv?rgar som ?r ondast.
I "m?starm?tet" emellan Koboldis & mitt Chaos Dwarf-lag s? blev det delad po?ng, 0-0 i UKBBL. Inte mycket SPPs d?r inte, och bollen var f?r hal. 0% i Ball Possession f?r min del, och inte s? mycket h?gre f?r Koboldis.

KOBOLDKUNGEN

Kul inledning på matchen jag lirar nu. Första rundan dubbelett på första slaget och turnover, andra rundan dubbelskalle på första slaget och turnover  :'(
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Tredje rundan ett på första slaget, slut på reroll så turnover igen! Nog personbästa med omedelbar turnover på de tre första rundorna!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se