Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Hittade ingen vettig info om att ladda upp! Har du en länk? Står att man ska ladda upp tre filer där jag läste men kan då inte fatta hur det ska gå till. Har laddat upp en och tydligen fick man inte stänga ner spelet innan vilket jag gjorde :P
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Det är bara en fil(.BBRZ) Länk, hur det funkar på PC: http://www.ukbbl.co.uk/topic/37309-upload-video/

Om du inte hittar aktuell fil, så tror jag man kan köra en Replay på matchen så dyker den aktuella filen upp igen. Tror inte du ska behöva kolla hela Replay.

KOBOLDKUNGEN

Tackar, men då gjorde jag rätt :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Ett tips är att kolla när .BBRZ-filen skapades eller sparades, så man vet vilken som är vilken.

emil

Det blev Sidestep på Witch Elf, sedan tror jag det blir ett 4:e Reroll då dom är relativt billiga för alver(50K) istället för Runnern. Om man jämför med vad vissa lag betalar för Reroll så tjänar man på det, och laget blir säkrare över lag.

KOBOLDKUNGEN

Hörru Emil!

Är det bara match varannan vecka i UKBBL?

Kikade på mitt DE-lag och jag har faktiskt tagit pro på en Whitch elf som var i samma läge. Tanken med det var att en WE agerar lite allt möjligt många gånger, både bollar sig, far runt som en tok och boxar m m, och med pro blir hon lite bättre på allt. Men sidesstep är ju inte fel heller.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#351
Yo! Koboldis...

Jag tror att avsikten i UKBBL Conference är en match/vecka, onsdag-tisdag som Orca Cola. Men den mänskliga faktorn arrangörens slapphet gör att dagarna kan förskjutas ngt. Mitt intryck är att UKBBL är en mindre välskött liga än Orca Cola. I.a.f. på Conference-nivån. En annan sak som jag fått reda på är att man i Conference inte kan avancera i ligasystemet på traditionellt vis, utan där är det vem som ligger först på tur i kösystemet dom har. Jag ligger f.n. på plats 40 & du ligger runt 50(?), senast var det en som låg på plats 10 som avancerade upp ur Conference. MEN, dom skapar nya divisioner efter varje säsong efter intresse, och just nu har vi 3 Conference som i praktiken kan skapa nya divisioner i seriesystemet.
*edit* Vi behöver ett replacement-lag i våran Conference dessutom, då ett av lagen försvann uppåt i ligasystemet.

Argh! Jag tänkte inte på Pro, det skulle jag nog tagit istället för Sidestep på Witch Elf. Oh well... :)

KOBOLDKUNGEN

Alright, undrade varför matcherna inte kommit upp än. Men det är klart ligan styrs ju av degenererade engelsmän och inte av tyskt välorganiserade svenskar!

Läste det om avancemanget, det var ju lite surt tycker jag!

Pro nästa gång :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Nja... Vad jag förstått så är det folk som bidrar till att arrangera ligorna för att dom tycker det är kul. Ibland är det inte så kul helt enkelt, men du vet ju hur det funkar, du har ju varit med förr och arrangerat. Dom är ju beroende av några schyssta snubbar runt ligorna för att få det att funka helt enkelt.

KOBOLDKUNGEN

#354
Tror fortfarade på min teori om degenererade engelsmän utan tysksvensk diciplin ;)

De kanske är lite överdrivet ambitiösa med, matchtrådar för att boka matcher o s v hade ju kunnat göras av spelarna själva.

Fan vilken rutten match jag precis spelade i orcacola, min första förlust blev med 3-1 i match om att hålla andraplatsen efter omgången. Var visserligen rätt hundra på att få stryk då jag mötte ett superskillat Bretonnian-lag med massa guard, tackle, dodge och dauntless m m och ändå så mycket inducements så han hade råd med wizard! Men i mitten på andra var jag rätt säker på att få oavgjort eller seger när allt gick åt h-vete!
Han foulade ut 3-4 spelare med utan att bli utvisad, bl a dödade han min yeti men apon räddade honom. Enda foulen jag gjorde resulterade i stunned och utvisning  :-\

Jag har slått alldeles för mycket dubbelt och statshöjningar så min team value har rusat iväg samtidgt som det gjort att jag valt bort väsentliga skills som tackle, guard och dirty player. Stackars mig som slått för bra ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#355
He he...

Orca Cola verkar ha kommit längre vad gäller smidigt/smärtfritt ligaspel än UKBBL, men jag har bara erfarenhet från UKBBL Conference än så...

Ja jag kastade ett getöga på ditt lag, jag tycker det verkar vara ganska snällt(?) m.t.p. TV. En del Blodge, men det ska man väl ha om man har AV7. Du har haft lite dödsfall i laget va?

Några tips mot Norse annars? Ska möta ett bra lag nu i Orca Cola, och vet inte om jag har någon chans i det fysiska spelet.

KOBOLDKUNGEN

Snällt, en yeti med styrka 6, claws, mighty blow, frenzy och juggernaut ju! Men jag annars är vi ganska snälla, har som sagt mest slagit dubbelt och statshöjninger. Techno Vikings i laddern var mycket effektivare, där hade jag både guard, dirty player, mighty blow och tackle! Tror jag klarat mig ganska hyggligt från dödsfall men hade ju inga berserkers från början så det har jag ju lagt pengar på.

Jäkligt svårt att ge några tips utan att studera lagen ifråga, både Norse och DE går ju att utveckla på så många olika sätt. Men generellt så gäller det väl som när man möter låg-av-lag i allmänhet att slå och foula dem så mycket som möjligt tidigt så de går sönder. Kruxet är att de ofta är lite svårare att slå än andra låg-av-lag :P
Håll dig borta från kanterna och passa dig för yetin, slå ut den fort, borde vara gångbara tips dock :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Mnja, jag har kollat in hans lag och det är ganska komplett med Guard, Tackle, Dirty Player, lite Dodge här & där, Block på Ulvmännen. Höjd Strength & AG. Men jag tror inte han/hon hade någon Thrower, så jag misstänker han kör Cage. Om jag inte kan vara på kanterna och/eller mitten där hans Yeti finns så vet jag inte vart jag ska ta vägen?

Det här är nog en väldigt dålig Match Up för mig. Om jag får börja med boll finns ju en liten chans att jag skadar 2 & välter hans Yeti. Annars får jag hoppas på publiken eller nåt. :)

emil

#358
2-2 mot Norse i Orca Cola, gjorde en magisk upphämtning från 0-2 till oavgjort i matchens sista Turn. Tyvärr dog min fina Witch Elf Sheena Punkrocker, ca 200K i TV med Mighty Blow, men jag tog en av honom också till slut. Synd bara att Apotekaren som vanligt fumlar, så hon dog 2 ggr i princip. Det känns som jag hade lite tur, jag gjorde så många misstag helt sömndrucken. Fantastiskt att Humans har MA 7, när mina Dark Elves också har det som högst. Annars en ganska snäll match, jag trodde jag skulle få mycket mer stryk på plan. In Blodge we trust.

Fast å andra sidan kunde jag stoppat hans båda TDs med lite mer tur på Block Dices, är en stjärnsmäll för mycket begärt av 6 Block Dices? :) Bra att jag sparade stålars då jag anade att någon av mina spelare skulle gå vidare.

Har en Blodge Blitzer med höjning, tror det blir Tackle om ingen annan har några andra superförslag.

Lite snygga Dodges & Blitz: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=891156435 Humor! :D

Det här är snyggt på riktigt, Alvspel: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=891156432

KOBOLDKUNGEN

Haha, underbar blitz, där var du glad misstänker jag ;)
Och riktigt nice runda 16 TD :)

Tackle låter väl vettigt!

Jag hade en riktig sunkmatch i UKBBL, 35 procent av mina 2DB var AD/AD AD/BD eller BD/BD, normlat är ca 10! Medan han slog stjärnsmäll mest hela tiden och dodgade och plockade boll i tacklingzoner med orcer utan sure hands eller behöva använda reroll. I min runda två hade jag 2DB med reroll på hans bollhållare två rutor från hans td i hans drive, gick ner själv båda gångerna, 1 på 81 det och på den vägen var det. Lyckade nästa få ovgjort ändå när jag blitzade ut bollen i publiken i slutrunderna men publiken kastade givetvis in den så han kunde nå den ändå och min mino gick givetvis ner själv på en avgörande blitz  >:(
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se