Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

#285
J-r vilken blodig match! Om det är någon tröst så förstörde du 2 Dark Elf Blitzers för honom, samt en lineelf med Guard som dog. Jag tror han var rätt så ledsen i ögat efter eran match. Sedan var han rätt nära att vinna med 2-1.

*edit* Nu har jag en Orc Blitzer med +1 Move, Block & Dodge. Ska försöka få +1 AG på honom också, får se om han druckit alvvin.

KOBOLDKUNGEN

Ja det var gött  >:(
Ja där hade jag tur som kund undan med lika i slutänden men jag var ju på väg mot 2-0 när otursvågen startade! Det var den jävla idiotentärnigsblitzen med massa dodge på min bollhållare som först ställde till det om jag minns rätt och när jag tagit tillbaka den så kom en dubbelskalle så jag var tvungen att ta reroll som gjorde att jag inte hade reroll till dodgen som skulle säkrat min bollhållare så han kunde ta den igen, ja och sen började ju massakern och det var kört. Han rullade en del dubbelskallar med visserligen och jag missade helt att han hade tackle på sin which elf till han slog ner mig med den, den gick knappt att urskilja i grafiken på gubben. Inte för att jag inte gjorde det mesta för att ta ut den ändå, hade not stampat lite på den med visserligen om jag sett det tidigare.

Min thrower fick höjt move, satt i valet och kvalet mellan det av och accurate. På tre skills har han nu en dubble och två characteristics!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Har Orca Cola-match i morgon, på onsdag. Möter Necromantic med bara en Werewolf, vinst där och division 3 hägrar. Kommer gå in för att slå ut hans sista Werewolf & Ghoul(s), utan dom så har han inget lag.

Annars går det uselt i Champions Ladder, mötte Norse, har 4 MB-snubbar men slår knappt igenom hans AV 7 en enda gång. Det måste varit bullvantar på eller nåt, så som dom smekte motståndarna. Draw 0-0, men det var spännande ända till slutsignal. Så nära, men ändå så långt borta. Märkligt att han vann CAS bara med 3-1? :( RNGn är knäpp.

KOBOLDKUNGEN

Hejja hejja  :D
Gedonderby nästa säsong då :)

Själv tänkte jag ta en ny concede med ett nystartat CD-lag i laddern  ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Damn, missade pregame så fick inte min wizard för mina 150000 i inducemenst så det kommer ju gå bra det här!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Tja gick som vanligt, förlorade med 1-0 i runda 16, bodde i hans zon både på hans och min drive men kunde inte få tag bollen oavsett hur många gånger jag försökte och fick den studsad på mig, han däremot både plockade boll med BCs utan problem och passade till dem med.

Minon hade ca 2-3 runder på matchen då han inte slog ner sig själv eller var wild animal!!!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#291
Blev en Draw i Orca Cola. RNGn var galen i vanlig ordning åt båda håll. Jag tog greppet om matchen och tog välförtjänt ledningen, samt att många av hans nyckelspelare var KOs. Men han fick givetvis in alla spelare när jag gjort TD, annars hade han aldrig kommit tillbaka in i matchen. Men ändå surt med en draw. Enda trösten var att jag dödade en Ghoul för han det sista som hände. Alltså, Necromantic är inte mycket att ha utan voff-voffs & ghouls.

KOBOLDKUNGEN

Surt!
På tal om att necros inte är mycket utan ghouls och voffar så lyckades jag få en draw mot ett Khemrilag som ju nästan är det, han hada bara två tomb guardians. Han gjorde en td i runda 8 efter lite bollplock och pass och fått bollen studsad till sig, jag torskade precis att inte göra två td till td bl a på en dodge med reroll. Curse of the CD (eller är det flying homos) fortsätter, men detta gänget ska få en chans till i alla fall!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#293
Ok, Necromantics har iofs Wights också, men dom är man inte så rädd för. Min motståndare hade Guard på båda sina och körde dom i tandem, dom var riktigt jobbiga tillsammans, men det var ju bara ducka ur och göra något annat istället.

*edit* En av mina Witch Elves har Blodge, Frenzy, Jump Up & nu Mighty Blow. Hård tös. :)

emil

75% rabatt på grundspelet nu, sprid vidare till oinvigda. http://store.steampowered.com/app/236690/

emil

#295
Någon som är med i UKBBL? Funderar på att gå med då jag hinner med i.a.f. en match till i veckan. *edit* Jag ansökte i.a.f, får se om jag får vara med eller om dom tycker jag är för busig. Väldigt många regler hade dom.

KOBOLDKUNGEN

Verkar cool, funderat på det vid något tillfälle men inte fått tummen ur. Röner din ansökan framgång så får jag väl ansöka :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#297
Det är bara att ansöka anser jag. Ligor som OCC & UKBBL är roligare än Laddern & ger mer. Laddern ger ju iofs mycket mer frihet att spela när man har lust. *edit* Dom är helt galna på UKBBL, dom släppte in mig! ;)

Regelfråga, Team Value & Rerolls. Är det det dubbla värdet för Rerolls som räknas in i Team Value? Ex: Alvernas 50K eller 100K.

Martin Larsson

Citat från: emil skrivet februari 25, 2017, 09.01
Regelfråga, Team Value & Rerolls. Är det det dubbla värdet för Rerolls som räknas in i Team Value? Ex: Alvernas 50K eller 100K.

Det ska vara grundsiffran, så 50k för alver mig vetligen
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: Martin Larsson skrivet februari 25, 2017, 14.39
Citat från: emil skrivet februari 25, 2017, 09.01
Regelfråga, Team Value & Rerolls. Är det det dubbla värdet för Rerolls som räknas in i Team Value? Ex: Alvernas 50K eller 100K.

Det ska vara grundsiffran, så 50k för alver mig vetligen

Stämmer det  :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se