Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Gott, ska bli riktigt kul säsong, första i BB2. Hamnade bland en massa konstiga lag, vi är 4 Alvlag, 2 Nurgle, 2 Necromantic, 1 Norse & 1 Humanlag. Är det för mycket begärt att åtminstonde vinna någon match den här gången? Har inte lyckats vinna en enda match än. :)

KOBOLDKUNGEN

Inte så mycket batlag för dig då det ska väl vara dags nu då. Knappt vunnit heller, 1 match i senaste divisionen tror jag, men skyller på sjuk otur i nästan alla matcher ;)

Min liga var ganska blandad och inte så mycket bat här heller :)
     Anraka - Shiny Ones - High Elf - UTC + 8
    Oni_Goku - Death Jesters - Necromantic - UTC-6
    The Baron - Kings Imagination - Human -
    steelerdaddy - Rock And Roll Heaven - Undead -
    Lewpac22 (Lewpac) - The Dark Dildos - Dark Elf - UTC
    Renis - Särimner Feast - Norse -
    Sidley - Pi Rats of Uranus - Skaven - UTC - 5
    zippy75 - OCC Etherian Raiders - Bretonnian - UTC
    TheSpydyr - LizOrcaMen ColaGuzzlers - Lizardman - UTC - 6
    AndyDavo - High and Mighty! - High Elf - UTC
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#257
Såg snällt ut, det jag är mest skraj för nuförtiden är Werewolfes. Dom är riktigt bra spelare med lite SPPs. Claws, Block, MB & Frenzy med Move 8. *Brrr*

*edit* Chaos Dwarfs & Khemri kommer imorgon den 14:e.

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#259
Man kan köpa både Chaos Dwarfs & Khemri nu för ca €€7,50. Steam, OBS köp Team pack!!! Annars får du betala €€13 om du köper lagen separat tillsammans. *edit* Gäller de som redan har alla lag sedan tidigare, men Team Pack är säkert bra för andra också. *edit II* Champions Ladder 4 är igång.

http://steamcommunity.com/app/236690/discussions/0/135509024340676280/

Raslurbat

Jag är svag och föll för trycket. Vet inte varför jag behöver fler lag???
Köpte dom två nya samt woodelves. 11.31€
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

mlkr

/Veni Vidi Vicious

emil

Citat från: Raslurbat skrivet februari 14, 2017, 21.15
Jag är svag och föll för trycket. Vet inte varför jag behöver fler lag???
Köpte dom två nya samt woodelves. 11.31€
Behöver & behöver? Det är ju kul med lag, en hunka & lite mer är det väl lätt värt mtp hur mycket underhållande fritid det erbjuder. Om man har tid till det då vill säga. :)

KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet februari 14, 2017, 17.00
Man kan köpa både Chaos Dwarfs & Khemri nu för ca €€7,50. Steam, OBS köp Team pack!!! Annars får du betala €€13 om du köper lagen separat tillsammans. *edit* Gäller de som redan har alla lag sedan tidigare, men Team Pack är säkert bra för andra också. *edit II* Champions Ladder 4 är igång.

http://steamcommunity.com/app/236690/discussions/0/135509024340676280/

Som fan! Hur många kör de?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Team Pack? Sök efter BB2 Team Pack på Steam Store, så kan du köpa en massa lag till rabbaterat pris. Champions Ladder går nog kontinuerligt med 6 veckors intervaller av & till.

KOBOLDKUNGEN

Laddern jag tänkte på! Trodde det skulle bli något slags finalspel någon gång som senast.

Upplevde ett spännande fenomen med mina CD igår. Efter matchen blev jag av med ett reroll och fick inköpskostnaden tillbaka, föga kul med tanke på att det kostar dubbelt nu!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Champions Ladder har finalspel, utannonserats dels på Steams Blood Bowl-forum och på Cyanides Blood Bowl-forum, det officiella forumet. Ett lag ur varje ras kvalificieras plus 2 wild cards har jag för mig. Så det är en ganska lång väg att gå för att ta sig dit, lite för långt för mitt tycke & smak.

Lät inte så kul med Reroll-bug hos Chaos Dwarfs. Sådana grejer kan man rapportera på forumet så det åtgärdas i en patch.

KOBOLDKUNGEN

Aha, ja det lär ju inte hända, ungefär som att vinna på lotto fast inte lika kul!

Får se om det händer igen, torskade match två p g a att jag råkade dodga med en CD så startat om med ett identiskt lag :P
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

I.o.m. intåget av Chaos Dwarfs & Khemri så gissar jag att wild cards faller bort i laddern.

Finns ju en World Cup också: http://www.bloodbowl-game.com/worldcup/ 5 av 8 lag var dvärgar!!! Det är väl för att dom börjar med så många bra skills. Dom är starka direkt ur boxen så att säga, emedans andra lag behöver några matcher & SPPs. Har ingen aning om hur man kvalificerar sig till World Cup. Kanske om man vinner Orca Cola Championship m.m.

Lite trist att Chaos Dwarf inte har en egen personlig typ av Big Guy, utan följer Chaos med Minotaur.

KOBOLDKUNGEN

#269
Tror inte det finns någon World cup 2017 än, om det nu kommer någon. Förra året kunde man kvalificera sig genom laddern eller olika ligor som t ex New Ogham.

Haha, ja det gick ju bra! Så bra så jag concedade 3 matcher i rad, brukar "aldrig" conceda, typ Minotaur dog i de första rundorna och sånna goa grejer!

CD har väl egentligen inget som skulle funka som Big guy eller hur är det i WFB?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se