Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

#225
Någon som vet hur man gör filmklipp från match, ur replay? Steam. Jag gjorde en riktig snygg vändning med ett Orc-lag(Black Mountain Boys) mot en Necromantic-coach som hade lite övertro på sig själv. Det sista som händer i matchen, turn 14-16, så gör jag 2-1 mot alla odds när han sölar med bollen i min end zone. :)

Raslurbat

Om ni vill ha underhållning så kolla replayen för mitt zombielag. Döden Döden.

*Motståndaren påstod att dom var alver medans dom levde*

Tror det var min turn 10 som var helt hysterisk.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

Fel svar, dock underhållande Turn 10 & framåt. Borde det inte finnas en hotkey för att filma det man ser på skärmen? F12 eller Alt+print scrn är ju skärmdump.

KOBOLDKUNGEN

Haha, Döden Döden, ballaste laget och vilka matchtröjor!
Din runda 7 var inte tråkig heller men runda 10 var helt galen. Under hållning på hög nivå att bara se hur de rör sig och vilka härliga moves och målgester de har  ;D

Finns nog ingen inbyggd funktionalitet för det Emil men du kan ju använda något externt program som t ex https://www.movavi.com/game-capture/. Inget jag brukar syssla med dock så ingen aning om det är bra eller dåligt!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Brain

Själv sökt efter hur man får BB2 matcher till videofil och det som pratas om är OBS Studio eller Shadowplay om man har Nvidia-grafikkort.

Tomas Davidsson

emil

#230
Ah, Shadowplay har jag ju någonstans. Tackar för förslagen alla, får se om det blir några filmsnuttar i framtiden. :) Har inte orkat göra Nvidia-konto för att dom kräver för långt password, 9 tecken. *edit* Av någon konstig anledning har jag Xbox till min PC, inte köpt ett spel därifrån, men där kan man ev. använda sig av Windows+G så startar den inspelning. Om det funkar vet jag inte, mtp Steam m.m.

emil

#231
Jag har prövat Shadowplay & Youtube, det gick ganska smidigt. Nybörjare i båda fallen. Kvalitén kass & kanske inte så kul innehåll. https://www.youtube.com/watch?v=c6P5KA1dzu8
Roligast är väl passen som nästan går fram, går fram. :) Xbox till PC funkar också att spela in med, vet inte hur man laddar upp, och den verkar begränsad till 30 sekunder.

Brain

Tomas Davidsson

emil

Ah, ok. Jag har fixat videon till offentlig nu & hoppas det löser problemet. Youtube är nytt för mig.

Brain

Funkar utmärkt nu!
Underbar pass!
Tomas Davidsson

emil

Tack för feedbacken, i båda fallen. ;)

emil

Såg att Orca Cola fått lite gedonit-tillökning i form av Raslurbat & Fluff. Kanske missat någon? Kul iaf.

Martin Larsson

Bra ide det där med att försöka stalla spelet mot ett starkare lag när man inte har gedigen markering mot spelare...
Förtjänar helt klart att bli bestraffat, speciellt med en Orc pass delux :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

#238
Orc pass delux för folket!

Divisionerna i Orca Cola har blivit postade, jag hamnade i grupp 4B. Dom kommer inte skicka ut "tickets" den här gången, utan det är nog meningen man ska hitta sin grupp och anmäla sig själv innan 11(?) februari. Reservation för datum.

Jag begrep mig inte på deras divisioner och vad det är som gäller, fast jag fattar att man ska komma så högt som möjligt. M.a.o. vinna matcher.

Jag tror inte jag hamnade i någon grupp där jag känner någon.

*edit* Sök efter OCC in game, finns många andra Orca Cola.

Raslurbat

"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -