Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

RNG:n är vädligt märklig, känns som den tar hänsyn till vad man slår för och hur läget är i matchen för att öka dramatiken i matcherna och hjälpa dåliga spelare eller laget som ligger under samt öka de mest osannolika serierna av lyckade respektive misslyckade slag för att öka spektakuläriteten. Detta ska väl locka/behålla nya spelare antar jag!

Larsas teori är väl att man ska undvika allt som ger reroll eftersom frekvensen på misslyckade reroll är bra mycket högre än vad det ska vara. Benägen att hålla med fast jag vet inte om det hjälper, tar man t ex claws är jag ganska övertygad om att frekvensen av 8 på AV kommer att minska betydligt och tar man accurate så ger jag  mig fan på att snittet på pass-slag kommer minska med 1.

Finns det något intresse att dra igång en gedonliga nu då? Jag och Larsa är sugna i alla fall och vi är ju åtminstone fyra som aktivt spelar bb2 verkar det som. Så kan vi få med ett part till så känns det värt :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Håller med i det mesta, också ett intryck jag fått.

Tänkte samma sak, jag ställer gärna upp i en Armagedonliga, MMMT(Mean Mountain Manglers Trophy). Nu när Table Top-ligan är så gott som död har jag tid över för en liga till. Adminstrationen av en liga är jag mindre sugen på dock. :)

KOBOLDKUNGEN

Larsa vill säkert administrera, annars kan jag göra det :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#183
En liten notis: Khemri & Chaos Dwarfs kommer om några veckor till Blood Bowl 2.

Fortsätt gärna annars och anmäl intresse för en "lokal" Blood Bowl 2-liga. :)

*edit* Draw igen, 2-2, High Elves. *suck* 6 av 9 matcher Draw.

http://image.noelshack.com/fichiers/2017/01/1483463578-chaosdwarfs-01.jpg

http://image.noelshack.com/fichiers/2017/01/1483463618-khemri-03.jpg

Raslurbat

Jag kan vara league commissioner.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

KOBOLDKUNGEN

Gött!
Då behöver vi bara få ihop lite mer folk :)
Jag, Raslurbat och Emil! Är Larsson på?
Andra intressenter är kanske Greger, Nisse och Axelsson? Vilka fler har liret och kan vara sugna tro?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Raslurbat

"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

Citat från: Raslurbat skrivet januari 07, 2017, 11.37
Vem är admin i ligan nu?
Just nu har Koboldkungen reggat en liga för 11-12? lag i MMM (Mean Mountain Manglers), men det är ju bara att regga en ny annars. Beror ju på hur många lag vi kan skrapa ihop till ligan. Just nu verkar ligan & forumet ganska skralt på den fronten tyvärr. Vet inte om man kan ragga folk på Facebook eller något annat? Jag har personligen inte Facebook. Men det vore kul om någon/några sparkade liv i Mean Mountain Manglers Trophy igen. :)

Raslurbat

Skall göras. Dock obligatorisk med nostalgi. Jag kör mina flying homos och renis wasteland orcboys. Kommer inte ihåg vad ditt DE lag hette.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

#189
Mjaou...? Är personligen inte så sugen på att spela Dark Elves. Spelar dom i Orca Cola, och man måste vara ngt av en Sadomachosist för att spela dom. Dom är helt enkelt för klena i ligamiljö, gilla få stryk. Jag körde nog med ett antal olika namn på den tiden: Thrill Kill Kult eller ngt liknande.

*Edit* Sadomasochist whatever...

KOBOLDKUNGEN

Lagt till Emil som admin, får jag ditt coachnamn Larsa så lägger jag till dig som admin med!
Axelsson är nog med och ska ragga på lite folk i veckan, gör detsamma, så kanske vi kan sparka igång veckan efter. Frågan är om vi ska ha en match i veckan eller en varannan? Facebook kan man nog ragga på men tycker vi kör info o s v här i första hand. Kan sparka igång den här gamla tråden för det om jag uppdaterar första inlägget: http://www.armagedon.se/forum/index.php?topic=3626.0

Vann min första orca cola i fortsättningsserien äntligen. Haft sjukt otur tidigare men nu hade jag bra flyt och vann enkelt mest för att jag hade tur med batandet och min motståndare inte, plus att han lacka och i andra halvlek mest beklagade sig och försökte skada mina spelare istället för att lira :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Sparka du igång den gamla tråden, så fortsätter vi kluttra ned denna med allmänt Blood Bowl 2-nonsens.

Ha ha ha!!! Det var "dode" du mötte, jag trodde du skulle åka på storstryk. Han är en av rävarna bakom Cabalvision Champions Ladder m.m. Vad jag förstått är han en levande Blood Bowl-institution och spelat alldeles för många år.  :D

Någon som har några tips mot dvärgar? Ska möta ett gruppledarens dvärglag med 6 st guardnissar. På papperet har jag ingen chans mot dvärgar med Dark Elves, kommer inte ens förbi hans första linje. Min Leap-snubbe är skadad tyvärr.

KOBOLDKUNGEN

Alrigth!

Jävligt gnällig och kass för att vara "levande Blood Bowl-institution" ;)

Scora så fort du får en chans! Kör dubbel försvarslinje, med två rutor emellan gubbarna i varje linje, och backa hem en ruta i taget, kommer han bli tvungen att öppna upp sig för att hinna göra TD och då kontrar du :)

Så här någonting om du fattar hur jag menar, tror du såg mig göra något liknande i någon match :)

                D
   d           D
D_D_D_DD__D__

_E__E__E__E__EE
_E__E__E__E__E_

d=bolldvärg
D= dvärg
E= dark elf

Nog bra att låta honom börja med boll med, sätter du press på honom att han måste scora och lyckas du scora i första har du typ vunnit, plus att du får fler chanser att få tillbaka knockade :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

På tal om DE så leder DE-lag båda ligorna jag spelar i!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#194
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet januari 09, 2017, 12.52
På tal om DE så leder DE-lag båda ligorna jag spelar i!
Yä yä, nu spelar jag antagligen inte Dark Elves som man BORDE spela dom. Jag spelar aggresivt för att ha kul, och jag har 6 Draws samt 3 förluster i Orca Cola. Men jag har gjort misstag, har haft oflyt med 5 bestående skador och dåligt med penga-intäkter. Det är ganska illa på 9 matcher. Med Nurgle vann jag åtminstonde hälften av alla matcher jag spelade.

Tack för dvärgtipset, skittråkig uppställning men ändå... Får akta kanten för Slayers frenzy.