Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

#165
Hemoroijds i Champions Ladder? Jag skiter i vad dom säger, Nurgle är mycket bättre än många andra lag i BB2. Enligt dom som kan spelet ska Dark Elves & Nurgle vara lika svårspelade... Pyttsan säger jag. Har match snart, O&Gs OCC2, så jag återkommer med en deprimerande rapport strax.

Raslurbat

Det går uselt för hemorojjderna. Får mycket stryk. Min senaste motståndare skrev. " Din armor funkar ju inte alls". :)

Mina spelare ligger mest nerslagna hela tiden. 4 döda på 10 matcher.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

#167
BB2OCC2

0-0 draw mot O&Gs, var en enkel Dodge från att scora, So close but no cigars... Men jag är rätt nöjd ändå mtp att halva laget låg i KOs/Injury-båset. Fick använda Leap äntligen mot Cage, lyckades 3 av 4 ggr med Leap. Kool Skill helt klart när man lärt sig att använda den. Första gången lyckades jag med Leap, men hade glömt att aktivera Blitzmanövern. Tyvärr är det bara en spelare som får alla SPPs så laget utvecklas i fel takt. En "stjärnspelare" bland en massa nötter såklart. :)

Raslurbat, du får joina Orca Cola också. En match i veckan mot hyggligt motstånd.

*Edit* 4 januari startar tydligen Champions Ladder om på nytt menar dom som vet. Jag tror dom som kvalificerat sig vidare spelar parallellt med ligans omstart. Man får ändå inte spela vidare med sitt gamla lag, utom i Open Ladder?

KOBOLDKUNGEN

Inte illa, jag har bara fått däng i orca cola, nästa gång blir på torsdag!

Aldrig klarat mig så bra som med Nurgle i alla fall, så nog är de bra alltid, får jobba på nu då om man ska hinna få stats att räkna med till 4 januari!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#169
Orca Cola är en hård liga för mig! Nu har jag haft 4 permanenta skador: 2 Blitzers(-1 AG vardera) Runner(-1 S) LineElf(-1 M). Allt detta på 8 matcher. Cashen trillar ju inte in direkt, så jag har bara haft råd med att ersätta Runnern.  :( Jag har eg. 12 spelare, men i.o.m. att någon alltid är skadad så får man klara sig med 11 spelare på plan.

Fast ingen har ju dött än konstigt nog, och nu vet jag ju vilka spelare som får stå i Line of Scrimmage. ;)

emil

Alltid kul & följa Särimner Feast framfart i Orca Cola. Ha ha... :)
En död träman!!! plus en hel del annat gott mos.

KOBOLDKUNGEN

Tufft å va alv!

Ja Särimner bjuder alltid upp till fest men fan vad dåligt det går, hatar wood elves!

Mitt Nurglelag gick bra ett tag, var uppe i 5-0-1 men sen tyckte spelet det var nog och gav mig 5 raka utan seger. Det gick så illa så jag började räkna stats för att se hur vridet spelet är, på 15 entärningsblockar hade jag 12 dödskallar, på 6 extrasteg hade jag 3 ettor, på 7 slag för att få använda reroll på snigel misslyckades jag med 6, Snigel gick ner 4 rundor i rad på egen block med två tärningar och i en av matcherna fick jag inte upp bollen på hela matchen fast jag tog upp den på 2+  :o
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

RNG:n verkar inte funka så bra i BB2 :/ ?


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

Inte för att det är någon tröst kanske, men Särimner Feast ligger ju i en division där motståndet borde vara hårdare. Inte för att jag märkt någon större skillnad på spelare från spelare.

Martin Larsson

Citat från: mlkr skrivet december 31, 2016, 09.17
RNG:n verkar inte funka så bra i BB2 :/ ?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Det är något konstigt på RNG i BB2 ja.
Jag började också räkna på mitt Ork lag...
På Trollets senaste 91 2+ really stupid slag har han failat 34 vilket är helt åt helvete för många, milt sagt.
Mina andra allmäna 2+ slag har  av 81 failat 26 ggr vilket också är allt för många.
Jag hade koll på 3+ dodge med men den lappen är borta, det var just över 50% failrate på närmre 40 slag.

Alla mina siffror är ungefär 100% för mycket "fiasko" resultat.
Om Trollet failat 17/91 så är 18,6% vilket hade varit iaf nära 1/6.
Om allmäna 2+ varit 13/81 så är det 16% vilket är nästan helt spot on 1/6.

Med Alverna så var det bättre när jag kollade. Där verkar det mest vara begränsat till att regelbundet misslyckas med viktiga slag, så som tex att fånga en accurate pass när man har AG4, står själv och har catch dvs 2+ med reroll, 1/36 dvs 3/100 dvs inte regelbundet om slumpen fungerat som den borde. För övrigt kan man säga att Safe Throw isnt, den skillen har 100% failrate MED REROLL för mig.
Tyvärr tenderar sådant fiasko kosta mer, alver tål inte "trams" på samma sätt som Orks. Dem dör som respons på sådant och det har man inte råd med.

Detta har definitivt tagit glädjen av spelet för min del. Det är våldsamt viktigt att slumpen genererar korrekta slag i BB.
Dubbelt upp i fiasko = dubbelt upp i turnovers vilket lätt leder till dubbelt upp i döda spelare/förlorade matcher.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Raslurbat

Ang RNG. Den där känslan att misslyckas så fort det blir viktigt driver mig till vansinne emellanåt.
Ibland är unbelivable bara förnamnet. När jag läser din post Martin inser jag att det nog var bortkastat att välja Safe Throw på min passare. Fumlade direkt på en Quick Pass med AG 3 och Pass så fort jag skaffat skillen.  :o Får se om det var lika bortkastat att skaffa Sure Feet till min catcher.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Martin Larsson

Jag är av uppfattningen att ALLA JÄVLA REROLLS MAN KAN SKAFFA ÄR OBLIGATORISKA i det spelet.
Det är kryckor, ledhund, störtkruka, käpp, glasögon OCH hörapparat för att få spelare att fatta vad dem ska göra med den slumpgeneratorn.
Detta blir lätt rätt tråkigt i skill val väg men har enligt mig iaf gjort spelet lite mindre helgalet...


Min High Elf thrower har både accurate och strong arm, detta kombinerat med sure hands och pass gör att han nästan är pålitlig, vilket är ett ganska starkt påstående i det spelet...
Safe Throw hade jag inte övervägt att ge honom, oftast kan man spela till sig ett hål att kasta i och då kan inte safe throw faila, men eftersom HE throwern har det i grund så är man ju bitvis frestad att passa enklaste vägen :-X
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

mlkr

BB2 åsidosatt - rullar den fysiska ligan på Geddon?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

#178
Fysiska ligan är iskall, återfinns i en annan tråd på forumet.

*edit* Ang. RNGn: Den suger trollballe, men... It works both ways. Jag spelade en sanslös träningsmatch mot O&Gs med DEs, och fullständigt pulvriserade hans lag fysiskt. Vilket såklart inte ska gå i normala fall, hans AV på 8-9 funkade inte öht.

emil

Omgång 4 i Orca Cola inleds på onsdag, ska möta High Elves. Vad jag vet har han bara 4 spelare i laget som han använder konstruktivt: 1 Thrower med AG5, 2 Blitzers med Blodge & en Catcher. Den där j-a Throwern gör ju att hela hans lag kan scora på 2+ 2+.

Vad jag tolkat i hans game plan är att ligga lågt i plan med Throwern, screena & låta resten av laget leta öppningar för TDn. Blocks undviker han så det blir nog en hel del Dodges. Får se hur det här går, hade varit skönt med en vinst för en gångs skull.