Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Tur du har koll, har inte orkat läsa så mycket kring hur ligasystemet funkar, men grupplaceringen blir nog samma ändå. Fast antar att den inte spelar någon roll. Var väl de 80 bästa lagen som blir "promotade", men det borde jag väl fixa :)
Vet inte hur kul det blir dock, kommer ju folk vara bra :P
Denna gruppen var ju superlätt för min del ja och folk spelade rätt kass.

Låter ganska trevligt, får du dominera lite :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Hittade en funktion i BB2, "Hall of fame" för varje serie eller den grupp man spelar i. En massa kul extra onödigt vetande i statistik. :)

emil

Om jag tolkat järtecknena rätt, så släpps Nurgles BB2-lag ikväll 19:00. Jag gör nog ett lag & hoppar in i Champions Ladder. :)

emil

Nurgle är ute. Alla spelar Nurgle nu på nätet. 2 av 2 möjliga har jag mött i Champions Ladder, en vinst, en draw. De enda bra spelarna från början i Nurgle-laget är Pestigors, precis som Bestigors. Nurgle Warriors har 2 i AG & 4 i M + mutationer då.

Really Stupid på Beast of Nurgle fattar jag inte riktigt, adjacent Square borde vara valfri någonstans runt besten. Men så många slag jag missat börjar man undra. Liknar Larssons berömda Troll. Duh????

Martin Larsson

Citat från: emil skrivet november 22, 2016, 21.54
Nurgle är ute. Alla spelar Nurgle nu på nätet. 2 av 2 möjliga har jag mött i Champions Ladder, en vinst, en draw. De enda bra spelarna från början i Nurgle-laget är Pestigors, precis som Bestigors. Nurgle Warriors har 2 i AG & 4 i M + mutationer då.

Really Stupid på Beast of Nurgle fattar jag inte riktigt, adjacent Square borde vara valfri någonstans runt besten. Men så många slag jag missat börjar man undra. Liknar Larssons berömda Troll. Duh????

Really stupid är valfri ruta runt grottmongot, men gör inte någon skillnad enligt mina erfarenheter. Mitt troll har snarare skött sig bättre när det är ensamt än med barnvakt (ok ok kanske inte helt sant men det känns nästan så, dvs han har hållt ca 50%ish rate när han har behövt vara själv).
Om den inte varit really stupid hade den nog lätt kostat bra mycket mer guld att köpa in. Really stupid ger fet rabatt verkar det som när man tittar på priser på spelare, trots att nog wild animal är sämre.

Gällande laget i övrigt så känns det som att pestigorsen har ett brett ansvar helt klart ja, de lär ju få stå för boll och blitz och mer där till.
Överlag känns det som att man nog spelar Orcs, med lite mer långlivad frontlinje men helt utan teknisk support bakom dem.

Jag var taggad att testa ett Nurgle lag men när jag kom till den insikten blev det mindre intressant tyvärr :o
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

#125
Lord Stinky Fart wants you!

Har inte tänkt på det så, men det stämmer att lagstrukturen påminner en hel del om O&Gs. Men Nurgle är mer svårspelade då´rå. I.o.m att jag spelar Dark Elves så är det kul att köra på något helt annat för omväxlingens skull.

Foul Appearance har tydligen farts som sound fx in game btw. *fniss* Mogna killar som Game Designers... :p

*edit* "Right, latest possible registration to be eligible for phase 2 is Thursday midnight." - Orca Cola C BB2

emil

2 typer av spelare som tråkar ut en: De som slaviskt spelar med Cages. De som väntar ut turns & springer omkring vid TD-zonen bara för att dom kan, istället för att göra TDn. Spelet hade varit roligare utan dom.

emil

Nu är grupperna seedade, finns plats för flera nya om ni är intresserade. Renis med sin winning streak hamnade högt upp i grupp C(?) emedans jag & en annan jag kände hamnade i grupp N. Vi var lika usla m.a.o. :)

emil

Jag & Nurgle verkar funka bra ihop i BB2. Spelar nästan likadant som jag gör med Dark Elves. Ligger på en topp 150-placering i Champions Ladder med över 3000 olika lag. Med lite flax så jag vidhåller mitt poängsnitt kan jag kvalificera mig till Champions Cup senare. :)

KOBOLDKUNGEN

Cool, kör med Champions Ladder och kommer garanterat vidare om jag håller mitt poöngsnitt, 1 seger på 1 försök ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#130
He he... Du får hålla oss uppdaterad med hur det går. Vilket lag kör du? Jag spelar Nurgles Gurgles! Bara för det losade jag nyss. Nurgle är ett lag med en bra symbios:

Beast of Nurgle är superbäst på att uppehålla 2-3 spelare med sina tentakler.
Warriors för Styrka & Punsch.
Pestigors är bäst med sin snabbhet(?), horns & AG(?).
Rotters är perfekta billiga LOS-fodder och limma spelare. Slå dig trött, det kommer fler snart. He he...

Jag kollade på High Elves. Att inte fler spelar dom är mystiskt, dom är ju riktigt bra från början. Hade inga som helst problem med att göra ett lag med RRs som var riktigt intressant. Man får ju allt från början vad man kunde önska sig, till skillnad från Dark Elves.

KOBOLDKUNGEN

#131
Undead för första gången ever, Black Army' :)

Nurgle är riktigt jobbiga redan från början och med mutationer så kan de blir riktigt bra på det mesta dessutom.

Torskade precis en supertight match mot just Nurgle efter två raka. Riktigt bra spelare och han hade 330000 mer tv så wizarden räddade mig och bäddade för en kontring för seger men ett par dubbelskallar senare för min del så fick han in bollen i sin sista runda. Så då är det väl dags att börja om, en draw kanske funkar men har du en torsk är du nog fuckad. Frågan är om inte alla som gick vidare förra säsongen spelade 20-0-0.

Har alltid diggat High Elves, bra av och styrka 3 catchers men de är ju extremt obatiga. Spelade dem lite i world cup men inte i en riktig liga sen gedon.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Tror det räcker med 2ggr mer vinster än sammanlagt förluster & oavgjorda. Men det är min första Champions Ladder som jag är med i någorlunda från början, så vad vet jag.

KOBOLDKUNGEN

Hoppas kan man ju men så var det inte i våras i alla fall, då var alla i topp typ obesegrade när det började dra ihop sig. Lite tråkigt upplägg med att man kan starta om hur många gånger som helst!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Håller med dig, har man plockat ett lag så får man väl ta en oavgjord/förlust då & då. Men samtidigt är det ju en balansgång, det är ju inte kul när precis allt skiter sig för sitt lag heller.

Jag tog några förluster i början, ett lag utan RRs, men då fick jag ju SPP på bra spelare också och inte Rotters. Rotters får man ju om man råkar ha ihjäl någon i motståndarlaget. Motspelare tyckte jag var dum som resonerade så, men i långa loppet undrar jag. Gick ju bra med Blitzkrieg Bop. :)