Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Ja, det var en snöplig förlust! Dodgen han gjorde var ett misstag, har själv gjort den några gånger i dataspelet!

Lizardmen är jobbiga, starka och snabba och skinksen är ju överallt med 8 i move, dodge och stunty! Men om inte saurusarna fått massa block är de rätt duktiga på att åka på turnovers. Slå ut skinksen, om han inte har en massa reserver, så är matchen klar :)
Jag lyckades dåligt med den planen fast jag bultade ivrigt på dem men gick ju nästan aldrig igenom AV!

Hehe, gör du rätt i :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Hittade en rolig sida där man kan kolla in alla tärningsslag i sina matcher och diverse statistik på dem:
http://onesandskulls.com/
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Den verkar kul och användbar, känns som jag hade lite flyt i min senaste match. Måste pröva senare... :)

emil

Ännu en draw(1-1) i Orca Cola BB2. Mötte Lizardmen & trodde inte jag skulle ha en chans, då jag mötte serieledaren. Hade tur att han fipplade med bollen i 2 turns nära egen TD-zon, det straffade sig. En annars ganska tråkig match med bara en CAS mot mig, ingen pass och en TDn vardera.

Men nu har jag två Draws på 4 matcher iaf.

Anser iofs fortfarande att det är ngt sjukt med Lizardmen då man kan ställa upp med 1 Kroxigor, 6!!! Saurusar från början sådär bara. Skinksen är väldigt bra dom också, om dom håller sig undan våld.

emil

Om det är någon mer som är sugen på seriespel i Orca Cola Blood Bowl 2, så är det snart dags att anmäla ett lag. Om ca en vecka är första seedningen & gruppspelet färdigspelad, runt 140 lag, och då är det dags att anmäla ett nytt lag av en eller annan anledning eller behålla det gamla. Nytillkomna spelare är välkomna.

Ligan får högsta betyg av mig iaf, trots att jag abonnerat på jumboplatsen. :) Det skulle vara kul med fler mot eller medspelare.

Raslurbat

Blev sugen på Nurgle. Hysteriskt kul mot boll spelande alver.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

App! App! Man särskriver inte "bollspelande". :) Kul, ta med dig några kompisar också. Inte för att göra dig besviken, men spelare i OCC2 koncentrerar sig mest på Cages, istället för bolltrillande.

Laget är inte släppt än, så jag är inte 100% säker på om dom blir tillgängliga för spel i Orca Cola 2, innan nästa gruppspel börjar.
Det är nog många som vill välja Nurgle, då dom är nya & populära, kan hända att du möter Nurgle själv ett antal ggr.

emil

Rykte: tisdag 22/11 kommer Nurgle preliminärt. (andrahandsuppgifter)

emil

#113
Nu har jag 2 Losses, följt av 3 Draws. Jag var en 2+ hand-over från att vinna sista matchen i sista turnen. Men jag vann ju jumboplatsen nu då´rå. *suck* Tycker helt klart flera ska anmäla ett lag.

emil

Sedan fick jag en höjning på en Blitzer som redan har Blodge(Block+Dodge), vet inte riktigt vad jag ska ge honom som third skill. - Side Step, Leap, Dauntless, Diving Tackle, Pro? Några förslag? :P Jag blockar ju en hel del.

Brain

Citat från: emil skrivet november 19, 2016, 13.19
Sedan fick jag en höjning på en Blitzer som redan har Blodge(Block+Dodge), vet inte riktigt vad jag ska ge honom som third skill. - Side Step, Leap, Dauntless, Diving Tackle, Pro? Några förslag? :P Jag blockar ju en hel del.
Beror ju på vad du vill bygga honom till 
Leap = cagebreaker
MB = bättra på oddsen för att ta ut motståndarnas nyckelpositioner
Tackle = få ut enerverande Blodgers 😜
Tomas Davidsson

emil

Får bara välja General & Agility skills, annars hade jag lätt valt MB. Jag fick dispens från arrangörerna att välja skills efter det att jag vet vad mina motståndare är, men det lutar åt Leap. En tuff skill med fancy manövrar, inte bara för cages, utan man hotar i djupled på ett annat sätt då också. Bara att hoppa och dodga vidare. Får nog skaffa mig ett RR till bara, då man inte vill ligga platt på marken för ofta. He he... :P

emil


KOBOLDKUNGEN

Strip ball är ju en trevlig skill på en blitzer med :)

Cool!

Vann igen så blev tvåa i gruppen :)
Slog min fjärde dubbelskill! Var lite sugen på en blodger till men då det var en lineman så blev det guard, och strong arm på blodger throwern :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet november 20, 2016, 20.06
Vann igen så blev tvåa i gruppen :)
Tabellen stämmer inte i BB2, OCC BB2 kör sin egna tabell bara så du vet: http://www.orca-cola.com/beta/index.php/topic/27214-reminder-about-standings/
Påminner om vanlig fotbollstabell hur dom räknar, som vi körde MMMT(?).

Kul att det går bra för dig, men så hamnade du i en guldgrupp också. Massor med klena saker att slå på som genererar SPP. He he... :) Du hade snyggt Cage-defense med dubbla gubbar. Bara en blockdice mot Wardancers känns meningslöst dock, men jag vet inte vad som var möjligt att få in.

Jag blev ju jumbo, så nu får jag möta en massa rerollade lag, nya lag som Nurgle & andra som det inte gick så bra för.