Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Det är möjligt jag blandar ihop regelsystem, men jag vill minnas att om man hamnar på 0 i värde på någon Stat så är spelaren död? Vet inte vart jag fått det ifrån annars... Dagens system med PV & TV är något för fyrkantigt för ge en rättvis bild av laget/spelare.

emil

Ska möta Norse utan Yeti i nästa match, den enda fördelen jag har är +AG & +AV. Funderar på att fokusera mig på en fysisk match & slå ut en massa AV7-snubbar, nackdelen är att han har Block överallt och kanske klarar sig med det. Så det blir nog en chansning oavsett hur jag gör.

emil

2:a matchen av 5 var inte muntrare:
0-3 i TDs, och 1-4 i Casaulties. Motståndaren fick Throw-a-rock 3ggr, bara 2 injuries av det. Så matchen var eg. förlorad i turn 2-3 ungefär. Misslyckades med ca 10+ 2+ Dodges matchen igenom, så matchen kändes uppgjord & avgjord från början till slut. Men skam den som ger sig, jag kan ju bara hamna sist i gruppen eller nåt.

E-sport verkar inte vara min grej. :)

Martin Larsson

Citat från: emil skrivet oktober 27, 2016, 20.38
2:a matchen av 5 var inte muntrare:
0-3 i TDs, och 1-4 i Casaulties. Motståndaren fick Throw-a-rock 3ggr, bara 2 injuries av det. Så matchen var eg. förlorad i turn 2-3 ungefär. Misslyckades med ca 10+ 2+ Dodges matchen igenom, så matchen kändes uppgjord & avgjord från början till slut. Men skam den som ger sig, jag kan ju bara hamna sist i gruppen eller nåt.

E-sport verkar inte vara min grej. :)

Asså RNGeesus, dvs slumpgeneratorn, i BB2 verkar inte vara helt korrekt.

Mina 80 senaste GFI med Orcsen har 25 failat.
Mina senaste 97 försök att använda trollet på 2+ har 34 failat.


Det är "lätt en aning högre än det borde" i bägge fallen :o
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

RNGeesus alltså? I normala fall är man ju ngt luttrad med resultat på tärningsslag. Har man en dålig dag, så vet man att det vänder förr eller senare om man härdar ut, men i BB2 är jag skeptisk. Det verkar som att spelet cursar en på ngt sätt till dåliga resultat.

mlkr

FUMBBL-foket planerar nystart av liga o sådant så om ni kan stå ut med javaförpackad 8bitsgrafik med stabilt system och äkta RNG kan ju det vara ett alternativ? :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

Martin Larsson

Citat från: emil skrivet oktober 29, 2016, 15.46
RNGeesus alltså? I normala fall är man ju ngt luttrad med resultat på tärningsslag. Har man en dålig dag, så vet man att det vänder förr eller senare om man härdar ut, men i BB2 är jag skeptisk. Det verkar som att spelet cursar en på ngt sätt till dåliga resultat.

RNG = Random Number Generator men internet har såklart internetifierat det till RNGesus, dvs internets egen "slumpgud" eller något.

Jo min poäng med, med en ganska jävla enorm mängd tärningsslag under bältet är man rätt härdad, men man har även utvecklat någon sorts känsla för "när skit inte stämmer alls" vilket det under inga omständigheter gör med mitt Troll i Orc laget. Han har över 1/3 failrate på en 1/6 chans över snart 100 slag. Det är bara fel. Det borde liksom närma sig normalutfall men det vill det helt enkelt inte göra.


Tveksam Marcus men tack ändå :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

#82
Citat från: emil skrivet oktober 25, 2016, 18.10
Ska möta Norse utan Yeti i nästa match, den enda fördelen jag har är +AG & +AV. Funderar på att fokusera mig på en fysisk match & slå ut en massa AV7-snubbar, nackdelen är att han har Block överallt och kanske klarar sig med det. Så det blir nog en chansning oavsett hur jag gör.

Så hur gjorde du? Satsade fysisk? Hade inte jag gjort med DE mot Norse men med tanke på din matchbeskrivning låter det inte som taktik spelade någon större roll. Har också konstaterat att tärningsslagen är väldigt konstiga, inte fört någon statiskt dock, käns som gfi missas oerhört ofta och missar man första missar man nästan alltid rerollet. Samma med plocka upp boll på 2+. Samma med bonehead och liknande. Mötte en träskalle som tog rot typ första eller andra turnen i varje drive!

Min match gick bättre i alla fall, det var två råttor kvar på plan när mina Norse, utan Yeti, gjorde 2-1 i turn 16 :D

Sen slog jag dubbelt på en runner men kom fan inte på något vettigt att ta på det så blev dodge, en blodger så tidigt är ju inte fel särskilt inte i en liga helt utan tackle!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#83
Jag satsade fysiskt, jag ställde upp fysiskt, men iom att han fick Throw-a-rock och injurade min Blitzer redan under första Kick-off så sket sig en hel del. Jag fick tänka om och anpassa mig, men när man inte kan dodga på 2+ med RRs så sket sig allt ungefär i 3-4 rundan. Han gjorde TDn, och nästa Kick-off så injurade han ytterligare en spelare med Throw-a-rock! :O Så det var uppförsbacke från början till slut, med rejäla omställningar hela tiden. Hans AV7 var mycket bättre än mina AV8 matchen igenom. Så det fanns ingen logik någonstans.

Grattis, du är den första av 5 spelare jag känner till som vunnit en match i OCC2.

Jag ska möta Norse MED Yeti i omgång 3. Jag hade mycket hellre spelat Chaos Dwarfs i OCC2 kan jag tillägga.

KOBOLDKUNGEN

Ajaj! Fast min Yeti gjorde ju inte någon succe, har spelat 1 turn på två matcher och har nu niggling :P

Du hamnade i fel grupp, bara Lizardmen som slåss och sen alver och skaven i min. Mjuka lag och nästan ingen block i hela ligan :)

Nästa match möter jag High Elves som har två blitzers och resten line elves!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Möjligt jag hamnade i fel grupp: Humans, 2ggr Norse & sist Lizardmen. Samtliga lag är "starkare"  & minst lika "snabbt" som mitt. Enda fördelen är AG, och det vet vi ju hur det har gått för AG-killar genom GWs spelhistoria. Det funkar inte alls.

KOBOLDKUNGEN

Låter rätt tufft!

Jag vann igen i en helt galen match med helt sneda törningslag från båda sidor!
Han gjorde 6 armour breaks på mig varav 4 var cas varav två var dead (en räddades av apo)!
Någon av de sista rundorna när jag jagade 2-0 blitzade min Yeti, wild animal, reroll, loner. Därefter blockar min Ulfwerener, dubbelskalle, död!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Attans att jag missade att kolla den matchen, ser ut att ha varit kul.

KOBOLDKUNGEN

Coolt att man kan se live, inte fattat det förrän nu! Se reprisen ;)
Tog en precis en snabbtitt på din 3-0 förlust, det var ju ingen rolig historia! Men varför ställde du inte upp för att scora i turn 7? Såg ju inte ut att ha varit någon omöjlighet!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Umm, osäker men jag tror jag var ganska uppgiven vid det laget. Men jag kommer inte ge upp seriespelet för det. Man seedas ju in i en division bland sämre lag/spelare efter första fem.