Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Haha, kan trösta dig med att jag spelar chaos och har 3 förluster i rad med i New Ogham! Aldrig varit med om liknande otur, förlorade just med 3-0 mot ett orclag efter att släppt in två TD på egen drive efter de mest omöjliga misslyckandena av mig och mest omöjliga bravaderna av motsåndaren. Förra säsongen hade jag en förlust totalt, bara en seger med visserligen...

Ag 4 är sjukt mycket mer värt en horns i min bok, som du sa 11 linemans och rerolls, det kan spöa vilket lag som helst. Det gör man inte med 11 beastmen.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#46
Så som jag "slår" kvittar det vilka odds jag har med AG. Eller för att citera The Mission: -"I still believe in Nuffle, but Nuffle no longer believes in me..." ;)

Man ska inte underskatta en S4-Blitz över hela plan.

KOBOLDKUNGEN

haha, ja ettor vid kritiska tlllfällen verkar sjukt överrepresenterade i bb2!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#48
Jag kom på den ultimata första skillen på Dark Elf Runners iaf. "Pro", då blir dom lite bättre på allt dom gör, plocka upp boll, ta extra steg, dump off, passa, ducka och ev. blocka. Han blir mer Runner helt enkelt än en halvdan Thrower. Min Runner spås en lysande framtid tills ngn större & starkare kille tröttnar på honom, då går han nog sönder. :)

Har haft lite flyt med höjningar i laget, har skaffat mig lite Strength-skills som gör laget mycket bättre mot dom ojämna odds dom hade innan. En Guard, två Mighty Blows och en med höjd AG, alltså 5 AG, som gör honom riktigt användbar.

*Edit* Har bytt namn i OCC2 BB2, ska nu ställa upp med ett Dark Elf-lag som heter Cr@sh Test Dummies, som följer mer Blood Bowl-traditionen.

KOBOLDKUNGEN

Inte så dumt kanske, pro är ju särkskilt användbart på spelare som multitaskar men å andra sidan är det ju ganska osäkert jämfört med ett reroll och många gånger vill ju inte gärna riskera en 50% chans till turnover om man misslyckats med något bolligt så då blir det lätt att man tar ett reroll ändå, om man kan, och skillen blir bortslösad. Den är optimal för batning, blodlust och liknande där man inte står eller faller på att misslyckas tycker jag men är ju bra att ha i bakfickan till annat om man inte kan eller vill ta ett reroll :)

Inte illa, låter som ett DE-lag med potential!

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#50
Man kommer ju ändå vilja ha Blodge på en Runner till slut, så han överlever ett tag till. Pro halverar väl i första hand irriterande misslyckanden i plocka boll, extra steg, passningar m.m.

Nu börjar det hända saker i OCC2, gruppindelningar är gjorda så man vet vilka lag man möter. Dom skickar tydligen ut inbjudningar fr.o.m. idag. Det blir runt 140! lag i ett seriesystem, ganska fantastiskta siffror. Det ska bli kul det här, förhoppningsvis. Tyvärr ska jag möta ett Orchlag & ett Lizardmen, 2 givna förluster på förhand.

*edit* Funderar på att trycka in en Witch Elf på bekostnad av ett RRoll, klarar man sig på ett RRoll tro till en början? Witch Elves är bra på många saker, framförallt att få motståndaren att hålla sig långt från kanterna, så det skapas en korridor för Blitzers & Runners.

KOBOLDKUNGEN

Ja den verkar riktigt cool denna ligan. Accepterade min invite idag men kan se vem jag ska möta än eftersom inte alla andra i min liga gjort det än. Go blandning med lag och inte så mycket batlag vilket passar av7 norse fint, tror jag :)
    lizard.png Sataric - Spicy Meatballs - Lizardman -
    skaven.png Randomaxomus - Squeeky Blinders - Skaven -
    welf.png Bo Diddly - Star City Stags - Wood Elf -
    helf.png Thsin - Starry Sky Sentinels - High Elf -
    undead.png Darkside Cowboy - Studebaker Shaker Makers - Undead -
    norse.png Renis - Särimner Feast - Norse -

Ett reroll låter tunt men DE har ju rätt mycket skills men det kan väl funka så länge man sparar det till det är verklig kris!

Fick man signa upp med vilken tv som helst?
Jag signade med ett helt nytt lag!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#52
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet oktober 16, 2016, 16.40
Fick man signa upp med vilken tv som helst?
Jag signade med ett helt nytt lag!
Nej, endast nya lag nu. I första serierundans 5 matcher(?) så seedas man in i ett seriesystem beroende på resultat & poäng. Sedan kör dom med ett riktigt divisionsystem, om jag fattat rätt. Möjligt att det blir en andra seedning in i divisioner. Sedan kommer dom bara att köra på tror jag, i seriesystem.

Det jag är osäker på är hur man ska ladda upp resultatfilerna, men det ger sig nog.

Jag skiter i Witch Elf, bättre med 2 RRs. En annan sak jag upptäckt är att motståndare i ligorna väldigt sällan tar Cheerleaders & Ass. Coaches, att ha 2 av varje brukar leda till automagiska RRs.

*Edit* Det var nog 2 seedningar till högre/lägre divisioner. Så jag är nöjd med att hamna Topp 80 ungefär.

KOBOLDKUNGEN

Ah, gött att slippa monsterlag!

Brukar alltid plocka 1 av varje om jag har lite cash över.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Ajdå, i min första match möter jag Humans som körs av en av adminstratörerna. Humans är både starkare & snabbare(!!!) än Dark Elves. Och killen/tjejen som lirar dom kanske har ett antal hundra matcher i bagaget. Jag tror jag kommer bli helt utspelad om inte Nuffle är mig.

KOBOLDKUNGEN

Go Nuffle :)

Jag möter wood elves coachade av en dansk som är rankad super star i forumet och har massa division titles och 1000 andra awards!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

He he.. Lagom tufft motstånd vi har m.a.o.
Upptäckte av en slump att CTRL-knappen har en massa dolda funktioner in-game. Kolla motståndarens Skills bl.a.

KOBOLDKUNGEN

#57
Jäpp, frågan är om det blir någon match för mig bara, han verkar bara kunna lördag söndag och då kan inte jag!

Hehe, någon har analyserat alla lagen i vår division :)

"Särimner Feast - Norse - Here we've got a Yeti, two Ulfwerener's, two Runners, two Throwers, and four Linemen. We've also got 2 RR's.
Very offensive starting line-up for the Norse teams. The Yeti will make passing play a bit harder for the opponents with his aura, and with both two Throwers and two Runners (both of which start with Dauntless!) I expect we'll see both quick punches to the face AND quick touchdowns. But they have no Apothecary and low armor value. Have to capitalize on that or they'll likely run all over you."

Upptäckte detsamma häromdagen faktiskt, användbart men ganska fult, lite som brädspeslproffsen som sätter markörer på spelarna, nästan fusk!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Flaggar för stor nördvarning när man sitter & analyserar en Blood Bowl-trupp, eller tja... varför inte. Om du vill ändra matchtid/datum på våran BB-match på söndag så är det ok.

Brain

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet oktober 18, 2016, 20.48
Upptäckte detsamma häromdagen faktiskt, användbart men ganska fult, lite som brädspeslproffsen som sätter markörer på spelarna, nästan fusk!

Snabbar upp spelet då man slipper klicka på spelarna för att se vad dom kan. Likaså med skillrings och markörer så man slipper kolla på roostern för att veta vad motståndarlaget har. Block och dodge är ju lite svårt att visa på modellen att man har
Tomas Davidsson