Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

Även jag tar med mig scepter! Tråkigt att Karin är sjuk hoppas hon blir bättre snart!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Jokkoman

jag tar med mig blädderblocksgrej
//Men vad vet jag

globetrotter

Snart torsdag igen och dags för lite nya spel.

Dungeon Lords har jag fått låna av Björn B och läsa inmig på. Dock är jag inte säker på att jag har reglerna helt klart för mig till torsdag. Björn har säkert en lång lista (drygt 10 st) av Essenspel som han vill prova.

Carson City direkt från Essen är ett annorlunda resurs- och pangpangspel som har relativt lätta regler, men lite svårt att greppa första gången. Ska man satsa på ekonomi eller eldkraft? Kul var det i alla fall, men jag känner knappt igen prototypen Kansas City som jag testade för 4-5 år sedan...

Jag får väl ta med mig Ad Astra, Uruk och Peloponnes igen, för att inte tala om Last train from Wensleydale (sista Martin Wallace). Endeavor har fördelen att de flesta kan reglerna nu.

Andra leveranser från Essen som jag inte hunnit packa upp är Hansa Teutonica och Steam Barons (expansion till Steam med 18xx-liknande regler).

See ya!
/Carl

Xyzar

DUNGEON LORDS!?!?! DUNGEON LORDS?!?! Du menar det spelet jag dräglat över de senaste dagarna och har trott att det kommer ta någon månad innan jag kommer över det.

Jag vill hemskt gärna vara med på det, men är bortlovad klockan 18. Kanske ni kan vara snälla och vänta till 19 på lilla mig så jag kan prova det?

//Lindén
There is no IRL, there is only AFK.

Usually_Insane

Är dungeon lords det där spelet där man bygger sin egen lilla Dungeon som man sedan dödar hjältar i?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

soulreaper

Om inte skiten träffar fläkten tar jag med mig bsg pegasus på torsdag
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

globetrotter

Ja, det är det Dungeon Lords som bl a Eldar-folket, men även även mina Göteborgskompisar satt och spelade i helgen.

Först och främst måste jag vara hyfsat inläst på det. Det är inte jättekrångligt, men lite svårt att greppa strukturen när man läser. Detta gör också att jag vill börja regelgenomgång snarast efter kl 18, då jag har dålig koll på hur lång tid detta tar, liksom hur lång tid spelet kommer att ta. Dessutom väntar jag tills Björn B kan vara med, då det är hans spel. Det bör helst spelas på exakt 4 spelare, annars krävs en dummy-spelare eller två och det brukar aldrig vara en bra sak, även om detta hanteras ovanligt bra i spelet.

För övrigt hoppas jag Björn kommer med en komplett lista på vad han köpte fler för godsaker i Essen...
/Carl

Usually_Insane

Citat från: "soulreaper"Om inte skiten träffar fläkten tar jag med mig bsg pegasus på torsdag

Hmm, vad hände i måndags? ringde men du svarade inte.

Länkar senaste FAQ:en till BSG
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

soulreaper

Citat från: "Usually_Insane"
Citat från: "soulreaper"Om inte skiten träffar fläkten tar jag med mig bsg pegasus på torsdag

Hmm, vad hände i måndags? ringde men du svarade inte.

Länkar senaste FAQ:en till BSG

Sov ut efter bsk missade t.o.m bion jag skulle gå och se.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Beorn

Citat från: "globetrotter"
Andra leveranser från Essen som jag inte hunnit packa upp är Hansa Teutonica och Steam Barons (expansion till Steam med 18xx-liknande regler).

Steam Barons verkar riktigt intressant. Jag är på en omgång av det när du är inläst på reglerna.

Dessvärre kan jag inte komma nu på torsdag (jobbgrej i Gbg på kvällen) men jag känner efter BSK att det har varit alldeles för lite brädspel för min del senaste halvåret.
Björn

Xyzar

Kanske inte är upptagen vid 18, Så jag paxar en plats till Dungeon lords, kommer jag inte runt 18tiden och ni inte vill vänta till 19 så är jag då inte med.
There is no IRL, there is only AFK.

Jokkoman

jag kommer imorn. Om Bersten kommer hugger jag en plats i det han spelar så vi kan prata lite rollspel inför helgen. annars är jag free for all :p Ska försöka komma prick 18 iaf.
//Men vad vet jag

globetrotter

Jag kommer förstås ikväll. Har med Björns Dungeon Lords som jag kan lära ut (spelar gärna själv om det inte blir fullt bord).
Dessutom har jag med både Last Train to Wensleydale och Carson City som jag gärna spelar några gånger till.
Dessutom hoppas jag att Björn har med sig At the Gates of Loyang (som jag nu är inläst på) och Shipyard, så det finns mycket att spela även i kväll. Jag tar väl med några fler spel som jag vet att flera kan.
/Carl

Usually_Insane

sugen på att testa dungeon lords
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Xyzar

Kommer ner, är sugen på dungeon lords, fast nog lite mer gates of loyang. Så mycket roligt, så lite tid...
There is no IRL, there is only AFK.