Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Beorn

Citat från: "soulreaper"Måste fan snart spela aos igen! Fick ett fruktansvärt sug efter att ha sett er spelat det!! Hur gick det?

Jodå, som vanligt så vann C-G, men det var jämt. Jag lyckades komma tvåa, en poäng före Daniel efter att han gjort ett litet misstag i sista rundan.
Det var en bra omgång, men det tog lite för lång tid, man var ganska seg i slutet...
Björn

globetrotter

Citat från: "Beorn"Det var en bra omgång, men det tog lite för lång tid, man var ganska seg i slutet...

Jag vill inte hålla med om att det var långt. 2:20 på 5 spelare är ganska normalt. I synnerhet som det var två nybörjare med. Det var relativt lite analysspelande, även om det förstås inträffade ibland. Det märktes också på resultatet, vilka som var nybörjare. Tufft av Martins Maria att hänga på detta, då hon aldrig(?) spelat på klubben förut, men hon greppade det ändå bra. Jag var lite rädd att skrämma bort henne med ett såpass tungt strategispel.

Jag hoppas att ha läst in både Monastery och Eurorails till på torsdag.
/Carl

soulreaper

Ok! Jag tar med mig mitt ex. av age of steam, battlestar galactica och dungeon twister tänkte jag...Peter du var en brödrost och dessutom så hjälpte du säkert till!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Fluff

jag är sugen på mer battlestar. gärna ett parti som tar mer än 40 min
ät en makaron till!

Ewers

Fy!

Tenta på fredag och samtidigt jättesugen på en omgång BSG. Livet är orättvist :cry: .

/F

Beorn

Citat från: "globetrotter"
Citat från: "Beorn"Det var en bra omgång, men det tog lite för lång tid, man var ganska seg i slutet...

Jag vill inte hålla med om att det var långt. 2:20 på 5 spelare är ganska normalt.

Hmm, började vi inte runt 19:30 och spelet var slut strax efter 23:00? Jag tror att Chicago Express var slut redan runt 19:15 och sen började vi väl ganska snart med AoS?
Det kanske bara kändes som om att vi spelade i 3,5 timmar  :o
Björn

Jokkoman

Jo Chicago express avslutades ju på ett snabbt och smidigt sätt :)
//Men vad vet jag

biggabush

Kommer ej imorgon torsdag 15/1 -- ska till Bäckängskolan på gymnasieinfo/visning med Elias.

Men flera av oss ses ju på lördag hemma hos mig för en brädspelsallnighter:-)
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

globetrotter

Citat från: "Beorn"
Citat från: "globetrotter"
Citat från: "Beorn"Det var en bra omgång, men det tog lite för lång tid, man var ganska seg i slutet...

Jag vill inte hålla med om att det var långt. 2:20 på 5 spelare är ganska normalt.

Hmm, började vi inte runt 19:30 och spelet var slut strax efter 23:00? Jag tror att Chicago Express var slut redan runt 19:15 och sen började vi väl ganska snart med AoS? Det kanske bara kändes som om att vi spelade i 3,5 timmar  :o

Förlåt det tog visst 2:50 att spela, vilket också är en hyfsat god tid med tanke på förutsättningarna. Ska vi vara petiga , så spelade vi CE 18:25-19:20 och AoS 20:00-22:50. Dessförinnan varje spel var det uppsättning och regelgenomgångar, för att inte tala om att vi skulle bestämma oss för vad vi skulle spela...

Jag har äntligen lyckats begripa hur Monastery hänger ihop, så det är synd att Anders inte kommer, men jag tar med det på lördag, även om vi inte kan spela 4-mannaspel. Det verkar klart intressant, men frågan är mest hur väl man klarar sig om man drar brickor som man inte kan spela ut...

Borde kunna hinna läsa igenom Eurorails-reglerna ikväll också. Jag kan ju dessa reglerna ganska väl innan efter att ha spelat PC-versionen ett otal gånger.
/Carl

Brain

Kollade just på Monastery mycket intresserad att vara med på det!
Tomas Davidsson

Fluff

för att fira extra mycket att jag jobbade min första riktiga dag idag så dyker jag upp på geddon extra tidigt idag. är väl där om en halvtimme (1630), ni som sitter hemma och pillar naveln är välkomna att hålla sällskap och spela spel tills övriga brädspelare dyker upp.
ät en makaron till!

Beorn

Citat från: "Fluff"för att fira extra mycket att jag jobbade min första riktiga dag idag så dyker jag upp på geddon extra tidigt idag. är väl där om en halvtimme (1630), ni som sitter hemma och pillar naveln är välkomna att hålla sällskap och spela spel tills övriga brädspelare dyker upp.

Jag får gratulera till jobbet. Var jobbar du nu?

Själv kommer jag inte ner ikväll, tyvärr.
Björn

Fluff

tackar. jag jobbar 45% som lärare på bäckäng, webbdesign och programmering b.
sedan jobbar jag 30-40% på högskolan också, designa din egen webbsida, elektronisk publicering och databaskonstruktion.
ät en makaron till!

Xyzar

Någon som har agricola och ska till geddon på torsdag? Är fett sugen på att prova det, verkar awesome
There is no IRL, there is only AFK.

Brain

Citat från: "Xyzar"Någon som har agricola och ska till geddon på torsdag? Är fett sugen på att prova det, verkar awesome

Vill också pröva Agricola, vi kanske kan få ihop ett helt nybörjarbord
Tomas Davidsson