Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Gillar du att spela schack, så gillar du det troligen....
Själv tyckte jag det bara var ett segt analyserande och avskydde det.
/Carl

Jokkoman

Last night on earth skulle vi ju lirat hos mig i julas juh! Vad hände med det, jag glömde iaf helt bort det.

Troligtvis trillar jag in på torsdag, och då är jag allt sugen på lite Glory. Tågspelen ska jag fortsätta att hålla mig borta ifrån.
//Men vad vet jag

Daniel

Citat från: "Usually_Insane"har dina spel daniel :)

Toppen! :)
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

biggabush

Citat från: "Jokkoman"Tågspelen ska jag fortsätta att hålla mig borta ifrån.

Håller med om att det nog kommit ett och annat tågspel för mycket. Man behöver nog ha haft en förfader som varit tvättäkta trainspotter för att palla med att digga dem alla, men det finns ett par bra: Railroad Tycoon e gosigt i all sin nördiga plastfigurtäthet, och CG äger ett tågspelens Rolls Royce (kommer ej ihåg namnet), och detta upplevde jag och de jag spelade det med som klart kul.

Vad gäller Last Night On Earth så...bättre sent än aldrig.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

soulreaper

Citat från: "biggabush"Hoj CG! Jag tar med Tomb too. Har inte hunnit läsa in det men lånar gärna ut det till nästa torsdag.

Är det någon som har spelat Dungeon Twister? Är det bra?

DT är roligt jag har ett ex. som jag nog ska kunna få med mig på torsdag tänkte även dra med mig mitt nyinköpta bsg!!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

soulreaper

Citat från: "soulreaper"
Citat från: "biggabush"Hoj CG! Jag tar med Tomb too. Har inte hunnit läsa in det men lånar gärna ut det till nästa torsdag.

Är det någon som har spelat Dungeon Twister? Är det bra?

DT är roligt jag har ett ex. som jag nog ska kunna få med mig på torsdag tänkte även dra med mig mitt nyinköpta bsg!!
Tågspelens rolls royce kanske kan vara age of steam du menar då? Sjukt bra spel!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Brain

Citat från: "soulreaper"
DT är roligt jag har ett ex. som jag nog ska kunna få med mig på torsdag tänkte även dra med mig mitt nyinköpta bsg!!

Frakking Toaster!


Blir vi 5 är jag på BSG!
Tomas Davidsson

biggabush

Roger. Det är Age of Steam jag menar.

Dungeon Twister testar jag gärna.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Usually_Insane

must resist

must resist

arghh klart man skall ta människorna till Kobol
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Eftersom det verkar finnas ett visst intresse för Age of Steam, så kan jag slänga med den också. Det verkar inte dröja mer än 2-3 månader innan efterföljaren Steam: Rails to Riches blir tillgänglig. Det ska vara en strömlinjeformad förbättrad version och AoS. Dessutom ska visst alla AoS-kartorna funka med spelet. Den har ju blivit fördröjd, pga trademark-konflikten mellan Martin Wallace som designat spelet och john Bohrer som hävdar att han äger varumärket, då han en gång i forntiden fick lov att sätta copyright på reglerna efter att ha hjälpt till lite för att kunna "boosta" sitt företag som var det första att ge ut AoS.
/Carl

Beorn

Citat från: "globetrotter"Jag kommer att ha med mig Royal Palace och Le Havre, då jag gärna spelar dem några gånger till.
/Carl

Le Havre är jag lite nyfiken på. Om jag kommer på torsdag så spelar jag gärna det. Jag kan i så fall även ta med mig mitt julklappsspel Chicago Express som jag gärna vill testa igen.
Björn

globetrotter

Chicago Express ligger högt på min try-before-buy-lista.
Det lär visst både vara klurigt och samtidigt ha relativt korta regler.
Men det är väl så kort så det går att hinna med båda....
/Carl

Beorn

Citat från: "globetrotter"Chicago Express ligger högt på min try-before-buy-lista.
Det lär visst både vara klurigt och samtidigt ha relativt korta regler.
Men det är väl så kort så det går att hinna med båda....
/Carl

Jag har bara hunnit med ett spel och det var verkligen klurigt. Jag behöver spela det några gånger till innan jag kan betygsätta det känner jag. Speltiden skulle jag uppskatta till 2 timmar, inkl. regelgenomgång.
Björn

soulreaper

Måste fan snart spela aos igen! Fick ett fruktansvärt sug efter att ha sett er spelat det!! Hur gick det? Dungentwister ska jag försöka få med mig nästa torsdag om du är intresserad anders glömde helt och hållet bort det...Peter din toaster du ville ju inte alls hjälpa människorna!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Usually_Insane

klart jag ville det, var ju bersten som sabbade Galactica... inte mitt fel ju :( ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit