Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Beorn

#91
BSK 24 / Bra jobbat!
november 06, 2006, 10.20
Ännu en instämmande röst till ett lyckat konvent. Lokalerna funkade riktigt bra (i alla fall för oss brädspelare) och man hann med att spela en hel del spel. Dessutom verkade de arrangörer vi pratade med mycket nöjda också.
#92
BSK 24 / Azimogames?
oktober 30, 2006, 18.21
Jag har hört ryktesvägen att butiken Azimogames har blivit nekade att få komma till konventet. Stämmer detta? I så fall varför?
#93
BSK 24 / Arrangörer
oktober 11, 2006, 09.10
Hur ska vi göra med arrangörers anmälan? Ska de anmäla sig via webben som "vanligt folk"? De ska ju inte betala inträde så den som har hand om inträdet/föranmälan måste ju veta om det också.
#94
BSK 24 / hemsidan
oktober 10, 2006, 08.20
Citat från: "sebbe"
jag har även fått lite information från några ansvariga, typ rollspel, brädspel städ osv. var ska jag lägga den?
jag vet inte riktigt var jag skulle vilja ha det, förslag, tack!!
=P

En bra grej vore väl om det kunde synas direkt när man klickade på Arrangemang-länken? På så sätt visas något mer än bara dropdown-listan och man får lite text att sätta tänderna i direkt.
#95
BSK 24 / Gôtt mos
oktober 05, 2006, 07.40
Det låter bra det Sebbe. Ville bara kolla läget.
#96
BSK 24 / hemsidan
oktober 04, 2006, 08.19
Det verkar inte hända inte så mycket på hemsidan. Borde den inte uppdateras med arrangemangs-texterna snart? Känns ju rätt viktigt.
#97
BSK 24 / Mötesprotokoll 24/9
september 25, 2006, 12.56
Här kommer mötet i ett nötskal! :)


1. Mötet öppnades

2. Närvarande var: Mats Krüger, Daniel Johansson, Fredrik Ewers, Jimmy Karlsson, Per Odlund, Terese Tengdal, Pierre Åberg, Björn Jansson, Marie Näsström, Johan Lindén, Elin Lindén, Robin Fredman samt Kari Mäensivh.

3. Björn Jansson valdes till sekreterare.

4. Det latinska ordspråket bestämdes vara: "Complecti ne vivere" (med stor risk för felstavning, rätta mig gärna).

5. Marie är i stort sett klar med loggan och ska förse Sebbe med den. Sebbe i sin tur ska göra om den till lämpligt format (vektor) vilket kommer att fungera bra för tryck på muggar och t-shirt.

6. Muggar bör finnas för försäljning på konventet. Fredrik Ewers kontaktar Dina som hade hand om det förra året samt kollar även vad priset kan tänkas bli. T-shirts diskuterades även det. Ev. blir det t-shirts enbart till arrangörerna, ev. blir det inga alls. Fredrik Ewers kollar även här vad det kan kosta.

7. Reklam: Pierre kontaktar SVEROK för att få en banner-plats. Fredrik Ewers kollar möjligheten att få in något i BT samt GP.

8. Statusrapporter från ansvariga:
 - Rollspel: Har kontaktat föregående års spelledare och letar efter nya. Har försökt få tag på Western-folket utan att lyckas.
 - Brädspel: Klart med ett antal arrangemang (SARZ, Gottick, Go m.fl.). Ev. kommer Krigsspelsrummet.
 - Figurspel: Räknar med Ca: 30 bord. Spelen är WHFB, W40K, Confrontation, Flames of War (?), Warmaster. Någon ska kola var vi får bord ifrån.
 - Kortspel: Allt klart. Magic-folket kommer.
 - Kisok: Ska ha sin försäljning i dansrummet med scen. Har koll på läget.
 - Reception: Tobias Eliasson är ansvarig. Ska försöka få hjälp av Tobias Molin som kan bokningssystemet. Receptionen kommer att ligga i det lilla pub-rummet (första rummet).
 - Butik: Än så länge har Gamers Vault samt Wizard Games anmält intresse. Pris för butiker är 500:-, alt. 250:- om de samtidigt demar spel. Butikerna vill dessutom ha någon plats där de kan låsa in spelen på natten.
 - Städ: Piasava är kontaktade, är dock ännu inte helt bokade.
 - Hemsida: Alla arrangörer ska skriva ner en beskrivning av sitt ansvarsområde samt vilka arrangemang som finns och maila detta till Sebbe.

9. Boende: Vila vandrarhem, Saltemad och Plaza finns. Dessutom kan man sova på Armagedon. Vad krävs om folk sover på Armagedon förutom att meddela brandkåren? Någon kollar upp?

10. Hygien: Badhuset har öppet hela helgen. Kostar 55:- per person, alt. 40:- per person om man är 10 eller fler.

11. Bagage: Någon hör med PA & Ros om de är intresserade.

12. Inträdesavgiften fastställdes till 150:- för föranmäld, 200:- i dörren samt 100:- för en dag. Föranmälningar sker via webben men betalas i dörren. Papp-armband kommer att användas som bevis för betalning. Jimmy kollar kostnad.

13. Övriga frågor:
Följande ersättning kommer att utgå till hjälpsamma personer på konventet:
Spelledare, 2 pass: Gratis inträde. Spelledare 1 pass: Halft inträde.
Kioskpersonal: Gratis inträde, konventsmugg, dricks.
Arrangörer: Gratis inträde, konventsmugg.
Stöd (Piasava): Gratis inträde, mat, godis, transport.

14. Nästa möte är söndagen den 8:e oktober kl. 13:00.

15. Mötet avslutades.
#98
Här kommer lite information till alla som är intresserade av att arrangera något inom brädspel:
- Brädspelarna har fått 2 rum/salar, ett lite mindre och ett lite större. Ev. ska det även klämmas in en eller flera butiker i dessa rum och ev. ska vi även få lite utrymme i restaurangen i markplan utmed Allégatan.

- I dessa två rum så räknar vi med att kunna få plats med någonstans mellan  20 och 30 bord, lämpliga för ca: 4 personer per bord. En del bord kommer inte att vara spelbord utan kommer att användas för spelförvaring o.s.v.

- Borden kommer antingen att delas upp mellan arrangörerna eller så kommer varje arrangör endast att få ett arrangörsbord och sedan får spelarna ta ett valfritt bord. Hur skulle ni helst vilja ha det?

- Av dig/er som vill arrangera vill vi veta följande:
 * Hur många bord ni skulle  vilja ha.
 * Vilken sorts arrangeman det handlar om: Turnering / drop in / något annat...
 * Under vilken tid vill ni arrangera; hela konventet eller bara några timmar.
 * Vilka typer av spel det handlar om.

- För att anmäla intresse eller om ni har frågor så är det bara att maila mig eller Daniel (adresserna står i första posten i denna tråd) eller skriv en post här i forumet.

- Till sist så hoppas vi att det finns ett antal som vill arrangera samt att vi inte behöver tacka nej till någon p.g.a. platsbrist.
#99
Habla MP-5 / Vem är Vem på forumet?
november 10, 2005, 13.06
Hej!
Jag heter Björn Jansson och någon kanske har lyckets se mig någon tisdagkväll sittande och spela mer och mindre obskyra brädspel med Daniel och Mats.

Jag är 25-årig Boråsare men jobbar som datakonsult i Ulricehamn. Jag har varit medlem ca: 1 månad i Armagedon men har tidigare, tillsammans med bl.a. Daniel, drivit föreningen Tomtarnas Spelgille.
Min favoritgenre inom spel hamnar nog under kategorin Tyska brädspel men jag uppskattar även en omgång Blood Bowl eller WHFB.

Vi ses!