Nordholmiasagan - MUA

Startat av knallpucko, september 01, 2010, 12.55

Föregående ämne - Nästa ämne

nemesiswar


snoffaz


Ewers

Behöver tid för samling vid colloseum.

Det är styrelsemöte kl 20.00 imorgon och jag sitter ju i styrelsen. Jag kommer därför kunna vara med fram till 19.53.



Kram /F 8)

Napprix

Tjena jag kan tyvärr inte komma i morgon jag ska iväg på dam besök så jag får antagligen skita i att spela eller om vi kan ta det vid ett annat tillfälle och om du kanske kan slänga in mig någon annanstanns i spelet :D

nemesiswar

Vi kan väl höras via telefon imorgon 0730662043 så kan vi bestämma om var vi ska spela. Blir tillgänglig ca 16.15 eftersom mottagning på telefonen är omöjlig på slakteriet

Ewers

JAg jobbar imorgon kväll...

Tänkte inte på det när jag skrev förra inlägget.

Till SL: tänk på att Julius är den snabbaste katten i stövlar, på att ta skydd och kravla sig utom räckhåll för faran.  :roll:

/F

knallpucko

Ok, så för att exterminera (ursäkta ordvalet) alla oklarheter:

Samtliga spelande (utom Ewers, som har ledigt för att jobba) träffas på Geddon kl 17.

Väl där tar vi alla beslut - jag har t.ex. ingen nyckel, så om ingen har öppnat kanske vi drar upp till Trandared iaf.

Ewers: Det är klart han är. Vi får troligen inte se hans nos över snökanten på hela kampanjen?

- - -

Utdrag ur kapitel 3 av "Hålgers Hjältar - en sällsam historia":

Hålger kände en mjuk svans stryka förbi vaden och anade att hans förslag att storma Domherrenästet rakt på kanske inte skulle få det rungande gensvar han önskat.
   "Vad sägs om att helt enkelt strunta i det farliga och gå till ölmuststugan om hörnet istället, grabbar", hördes kattens röst från dunklet under bordet.

- - -

/Magnus
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Niklas

Jag har dessvärre inte hunnit skriva mer på min bakgrund inför dagens spelning. Har haft lite mycket att stå i sista tiden. Jag kommer att infinna mig på gedon strax före 17.00. Ser fram emot att ta hand det där monstret som kan ha ätit upp mina föräldrar.

Niklas

Keps upphittad. Ligger innanför dörren i det rum vi spelade i

snoffaz

Det måste vara min, tror jag sprang ifrån den.

Ewers

Vad hände?

Fått liten rapport av Nisse men nyfiken ändå.

/F

nemesiswar

Vi sprang fram och tillbaka mellan statyn och utkiks stället mest. Jag pratade med anden i statyn och han berättade för mig att det verkade vara en one-way-exit och att det bodde ca 5-7 personer under.

Famlijens Halls hus brann nere i Domsjöbotten och vi såg Leeman komma därifrån och klättra upp för en repstege ur klyftan in i en liten grotta som troligtvis kopplar ihop gången under statyn. Vi klättra in i grottan och blev ambushade.

Hoppas det blev en hyffsad sammanfattning.

Ewers

Jippieee!!!

Nu är det fixat så jag kan vara med och spela på tisdag!  :D  :hello1:  :hello1:  :hello1:  :wav:

Kram /F

knallpucko

Riktigt trevligt - då kan vi vara fulltaliga inför den mörka, mastiga striden... Kommer anden i stenmutanten att vara god - eller ond? Kommer SL att ge ut några xp? Frågorna hopar sig!

En sak är säker - vi kör kl 17 på Geddon. Är det någon som har koll på om det finns en nyckel att tillgå?
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Niklas

Fredrik har nyckel så det bör inte vara några problem där.
Det är EM-kval i fotboll och jag kommer spela rollspel... :-S Mycket ska man vara med om.