Magic Draft

Startat av Xyzar, mars 22, 2009, 15.20

Föregående ämne - Nästa ämne

Plutonergy

Elspeth kortet som jag vann första draften idag har jag lyckats förlägga, troligen förlagt den ihop med ett knippe andra draftvinstkort bland annat en Koth. Tömde mitt skåp men hittade det inte så någonstans i lokalen, skulle någon springa över dem, tänk på mig.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

AlteC

Jag kan vara med på draften imorrn. Behöver dock vägbeskrivning eller iaf gatuadress till Iveling.

Billy jag har hittat dina 2 planeswalkers. De låg i en bunt common/uncommon kort som jag trodde ingen ville ha. Tar med mig dem imorrn.

Plutonergy

Citat från: "AlteC"Jag kan vara med på draften imorrn. Behöver dock vägbeskrivning eller iaf gatuadress till Iveling.

Billy jag har hittat dina 2 planeswalkers. De låg i en bunt common/uncommon kort som jag trodde ingen ville ha. Tar med mig dem imorrn.

GUD VAD DU ÄR SUPERSÖT! :)
Jag SMS:ar dig gatuaddress som Iveling bor på ifall han inte vill ha den offentligt här i forumet. Jag kommer gå vägen om ICA Maxi på väg till Iveling vill du kan vi mötas upp där?
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

AlteC

Citat från: "Plutonergy"
Citat från: "AlteC"Jag kan vara med på draften imorrn. Behöver dock vägbeskrivning eller iaf gatuadress till Iveling.

Billy jag har hittat dina 2 planeswalkers. De låg i en bunt common/uncommon kort som jag trodde ingen ville ha. Tar med mig dem imorrn.

GUD VAD DU ÄR SUPERSÖT! :)
Jag SMS:ar dig gatuaddress som Iveling bor på ifall han inte vill ha den offentligt här i forumet. Jag kommer gå vägen om ICA Maxi på väg till Iveling vill du kan vi mötas upp där?

Det kan vi göra. Hör bara av dig vilken tid du ska vara där så ordnar jag så jag kommer dit.

Plutonergy

DRAFT SÖNDAG 12:00
besiged, scars, scars ... boosters går att köpa på plats 70kr (mbs-som-som)

För er som vill veta vilka som vinner kriget mellan Mirran och Phyrexian och vad vilket som blir nästa set så finns det spoiler här: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg%2Fdaily%2Farcana%2F677

Det har diskuterats till och från om vi skall börja draften klockan 11 istället för 12. Inget beslut har riktigt tagits, senast var det sommartid och biologiska klockan var 11 då vi började och vi fick ändå tolv spelare till första draften.

Får jag föreslå att söndagen EFTER Gothcon så prövar vi att köra första draften klockan 11:00, för att genomföra detta får de som läser här i forumet stödja förslaget, bäst är om någon INTE kan komma klockan 11:00 på söndagar upplyser oss om detta vi ändrar inte tiden om vi förlorar spelare.

Så preleminärt gäller 11:00 söndagen 3:e MAJ helgen EFTER Gothcon! Gott om tid på oss att diskutera genom detta och påminna de som inte är forumsburna.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Brain

Det hela låter alldeles utmärkt.
För mig är det egalt om vi börjar 11 eller 12 och följer majoritetens önskemål.

Grubblar lite på upplägget med drafterna och finner helgens upplägg med två separata trerundorsdrafter lysande.
Tomas Davidsson

AlteC

Jag tittar in på draften imorrn igen. Någon med nyckel som kan vara där vid 11?

Billy hittade din mask också tror jag. Det var Massacre wurm va?

JElfving

slarva bort 3 mythics... skärpning billy! ;)

kan inte drafta imorrn (hade vi börjat 11 hade jag kunnat) ;)

kanske dyker upp en sväng ändå.

Plutonergy

Citat från: "AlteC"Jag tittar in på draften imorrn igen. Någon med nyckel som kan vara där vid 11?

Billy hittade din mask också tror jag. Det var Massacre wurm va?

Massacre Wurm ja :)

Återkommer senare ikväll om ja kan vara där till 11 :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

Citat från: "JElfving"slarva bort 3 mythics... skärpning billy! ;)

kan inte drafta imorrn (hade vi börjat 11 hade jag kunnat) ;)

kanske dyker upp en sväng ändå.

Blir vi 12 spelare är det ju 2 podar och 3 rundor :)... borde vara samma som om vi började 11? :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

Jag är nere 11...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

JElfving

Citat från: "Plutonergy"
Citat från: "JElfving"slarva bort 3 mythics... skärpning billy! ;)

kan inte drafta imorrn (hade vi börjat 11 hade jag kunnat) ;)

kanske dyker upp en sväng ändå.

Blir vi 12 spelare är det ju 2 podar och 3 rundor :)... borde vara samma som om vi började 11? :)

jag hade 3 rundor i beräkningen. ska på kalas kl 15.

Robin

yoyo, jag dyker upp imorgon med minst en till!
Jag vann combat med 13.

Plutonergy

Citat från: "Robin"yoyo, jag dyker upp imorgon med minst en till!

Rock on!
Junior och Marcus uteblir i morgon, bra du fixar ersättare ;)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Junior