Det blir ett BSK 24 och detta är vad som hänt hittills!

Startat av Ewers, augusti 28, 2006, 18.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Hejsan alla konventare!

Jag heter Fredrik Ewers och har i år äran att ha blivit utsedd till konventsordförande.

Då Bäckängskolan renoveras i år kan vi inte vara där i år och kommer istället att husera i kårens lokaler i gamla folkets hus. Därför kommer årets konvent bli ett lite mindre konvent med lite färre arrangemang än vad vi brukar ha. Inriktningen är att ha 2-3 figurspelstureringar, 2-3 kortspelsturneringar, ett flertal drop in-arrangemang samt kanske (osäkert med bra lokaler) 3 rollspelsturneringar.
Det tänkta besökarantalet är 150-200 deltagare.

Naturligtvis kommer konventet att ligga under allhelgonahelen, dvs 3-5 november.

Konventsmöte nr 1 kommer att hållas i Armagedons lokaler söndagen den 10/9 kl 15.00

Alla som är intresserade av att hjälpa till under konventet, arrangera en turnering/arrangemang eller ta på sig en ansvarspost mm är mer än välkomna till mötet.

Vill man kontakta mig eller Erik (konventsansvarig i Armagedons styrelse)
gör man det lättast genom ett pm här på forumet.



Fredrik Ewers "Ewers"
Erik Noren "Den gamle"

Mvh /Fredrik

rAWTAZ

Jippi. Precis en helg då jag förmodligen inte kan vara med o hjälpa till, vilket jag tänkt den här gången =P

dagle

det fans en antydan till mailadresser i en annan tråd:
typ mailgroups: bsk@armagedon.se (till alla ansvariga...)
Eftersom allt med bsk verkar vara upptaget (bsk .nu/org/se/com) och borås spelkonvent blir lite långt i en url och att sätta upp en helt ny mailserver kan vara lite för jobbigt/dyrt, så kan det nog inte bli user@bsk.se :(

Dina

Ja, då kanske någon vill fixa hemsidan? Jag har inloggningsuppgifterna, det är bara att maila.
So long, suckers!

Ewers

Dina: Du får gärna skicka uppgifterna till mig så att jag sedan kan ge dem till den som skall ha dem.

Fixat så här långt:

Plats för tre rollspelsarrangemang om fem grupper per arr under en dag.

Troligen någon som vill hålla i kortspelsturneringarna.

Arrangör för WFB & WH40k

Någon som fixar loggan


Behövs:

Receptionsansvarig

Hemsideansvarig

Kioskansvarig

Säk/städanvarig

Kassör

Rollspelsansvarig

Brädspelsansvarig

Drop in-ansvarig


Känner du att du vill engagera dig i konventet och få en härlig upplevelse av BSK 24? Fundera då på ovanstående poster eller rollen som underhuggare till någon av ovanstående.

Väl mött på konventsmötet den 10/9 kl 15.00

Mvh /F  8)

Gunilla Hellén

Kolla med Gothcon Tobbe, han kanske vill hålla receptionen...

SÄK-Anders brukar väl aldrig siga nej till SÄKande så kolla med honom...

Jocke "Tin" har kontaktat mig innan och vill säkert ha lite ansvar, kanske har ni redan snackat med honom?

Själv kommer jag inte ta någon post men istället vara allmänt behjälplig då det är "mina" lokaler, I'll probably be there a lot...

Tin

Jag är glad över att Ewers kan ta tag av årets BSK!
Tack Gunilla för påminnelse för dem andra.
Trots att ingen har tagit kontakt med mig än, så har jag pm:at Ewers redan.

Jag ser framemot en BSK iår!
=)

sebbe

jag skulle kunna fixa hemsidan, men då behöver jag loggan eller en hint om allmän stil på det hela först.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Ewers

Sådant kommer att kunna levereras efter konventsmötet på söndag.  :D

/F

MOB

Stiligt Ewers. Du blir med all säkerhet en utmärkt general.

Lokalen är alltså bokad?

Hur mycket plats finns?

Gigantoskop kan tänka sig att arrangera turneringar i våra spel under en av dagarna (lämpligtvis fredag eller lördag).

Vidare så erbjöd jag mig vid en stund av tillfällig hybris/sinnesförvirring i vintras att göra logga till nästa BSK vid behov. Finns behovet så säg till. Annars ser jag min boon som nullified.

BSK24. Rock on!
..........
MOB

Ewers

Härligt att hör från dig MOB!

Just nu vill jag vänta till vi haft konventsmötet på söndag (dit alla intresserade är hjärtligt välkomna) innan jag säger hur mycket plats vi har osv men det låter bra i mina öron att gigantoskop vill vara med.

Mvh /F  8)

Anders

Tjenare,

  Ledsen att jag inte skrivit här tidigare. Naturligtvis kommer jag och har han om SÄK. Precis som vanligt.

Ola

Hej.
Missade att det var möte igår, men jag vill gärna arrangera WM om det finns plats för det.
På BSK05 var vi 7 spelare och GothCon06 var vi 9 spelare, så jag räknar inte med så många deltagare. Max 12 kanske. Vi brukar klara oss med 3 bord. Hoppas detta går bra?!
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

dagle

Duschar.. BSK 25 (rätt nummer va) = Svettcon? :) Bara göra som Dreamhack: låta deltagarna invadera badhuset :)

Ewers

Hej!

Klart ni kan ha War Master på BSK 24.
Robin Fredman är figurspelsansvarig så kontakta honom.

Duschar: Det är helt rätt att vi inte kan tillhandahålla duschar under konventet. Badhus, kompisar samt vandrarhem/hotel är det som får bli melodin.

Sovande: Lokalerna är inte sovklassade så sovande får erbjudas i Armagedons lokaler men vi får också kolla upp alla vandrarhem/hotell i närområdet.

Mvh /F