Mean Mountain Manglers Trophy Spelschema!

Startat av emil, juli 28, 2005, 00.27

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Nu har jag uppdaterat med brains handicap-tabell och kanske var det ngt mer... Sluta gnäll nu och spela boll ist, döp era lag och spelare så kör vi helt enkelt. OK? 8)

Ni kan börja springa... :wink:

jonte

BEEPING person Renis som jag ska möta denna vecka. Hänger på forumet? Hör av dig isåfall!


Extra:
Någon som vill spela en träningsmatch? Jag har bara en match i kroppen totalt under hela min Bloodbowl-karriär, så jag tänkte tjyvöva lite.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "jonte"BEEPING person Renis som jag ska möta denna vecka. Hänger på forumet? Hör av dig isåfall!


Extra:
Någon som vill spela en träningsmatch? Jag har bara en match i kroppen totalt under hela min Bloodbowl-karriär, så jag tänkte tjyvöva lite.

Tjena, tjena!
Det är jag som är Renis. Läste din matchrapport, trevligt med lite engagemang. Inget illa menat med detta men eftersom du är nybörjare så vill jag bara upplysa om att man måste ha minst 1 i Fanfactor från början och att det krävs att man slår dubbelt för att få välja claws (physical). Matchrapporten antydde något annat.  8)
Angående match så vore lördag 1800 fint för mig om det funkar för dig. :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


jonte

Mors mors!

Faktum är att jag har Fan-factor 6 (eller om det var 8?), men dvärgarna spelade ut ett kort som nollade all min fan factor för just den matchen. Och jag slog dubbel-etta för mina klor! Ingen offence taken dock, jag gör förmodligen tonvis av misstag så det är bra med lite guidning.

Det KAN vara lite tjockt för mig i helgen, vet inte riktigt än. Ska undersöka saken.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "jonte"Mors mors!

Faktum är att jag har Fan-factor 6 (eller om det var 8?), men dvärgarna spelade ut ett kort som nollade all min fan factor för just den matchen. Och jag slog dubbel-etta för mina klor! Ingen offence taken dock, jag gör förmodligen tonvis av misstag så det är bra med lite guidning.

Det KAN vara lite tjockt för mig i helgen, vet inte riktigt än. Ska undersöka saken.

Ok, för att ge dig lite mer utrymme så funkar i princip när som helst fredag-söndag. kan inte tidigare eftersom jag har omtenta på torsdag å sedan ska det inmundigas diverse alkoholhaltiga drycker :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Hej o hå, då repeterar vi lite saker igen, läs gärna igenom första punkten mer än en gång:

Citat från: "emil"Allmänna förutsättningar(för att ligan ska funka):
•   Skriv ALLTID upp era resultat i matcherna på den upphängda Match Record Chart i blå rummet, i den omgång ni spelar matchen i. Annars kan ingen tabell göras. (Ni skall även ha en egen Match Record Chart över ert eget lag.)
•   Glöm INTE att uppdatera erat lags Team Rating direkt efter match. Inköp av spelare osv skall också ha gjorts innan detta.
•   I pärmen märkt MMMT© skall ALLTID en AKTUELL Team Rooster finnas, så att andra lags spioner ska kunna kartlägga sin nästa motståndare, och för att The League Commissioners ska kunna göra dopningstester på lag.

KOBOLDKUNGEN

Om det finns någon BB-spelande Torbjörn här på forumet, så får han gärna höra av sig angående match :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Robin

Nisse? Har PM'at dig, har inte ditt nummer på min mobil, kan du spela i veckan eller..... Åker hem på torsdag, så om du inte kan innan dess får jag spela 2 matcher på söndag
Jag vann combat med 13.

Ewers

Martin Larsson: Vi skulle ha spelat vår match förra veckan. Denna veckan börjar jag jobba 14.30 och slutar 23.30. Alltså kan jag bara spela före jobbet.

Jag kan torsdag och fredag, kanske i helgen. När kan du?

/F

Niklas

Citat från: "Robin"Nisse? Har PM'at dig, har inte ditt nummer på min mobil, kan du spela i veckan eller..... Åker hem på torsdag, så om du inte kan innan dess får jag spela 2 matcher på söndag

Hade jag sett att jag fått ett pm någonstans hade jag svarat men jag har inte hittat den knappen/funktionen...

Jag kan lira ikväll. Skulle kollat fotboll men får skippa det. 1800-1830 kommer jag kunna dyka upp på gedon. Funkar det?

Robin

Alltså fotboll är ju viktigt, om du kan imorron går det lika bra.... :)

Kommer annars att vara på geddon mellan 16:30-17:00


PMs ligger under messages, längst upp mellan "Profile" och "Log out [nick]"
Jag vann combat med 13.

Niklas

Ska åka till Danmark imorgon så det blir svårt att lira då. Kommer till Gedon ngn gång under den tidiga kvällen... 1700-1730.

Hittar ingen message button att trycka på... har du verkligen skickat?

Robin

Jo, det har jag, igår kväll... Jaja, systemet kanske är fucked up.


Har dock upptäckt en ganska allvarlig brist. Jag använder Martin L's zombies medans mina egna modelleras/målas upp, och han jobbar idag så jag kommer inte in i hans skåp om inte Emil fortfarande har nyckel till det..... Fast det kanske han har.

Får ta 2 matcher på söndag annars.
Jag vann combat med 13.

Niklas

Bara det att du spelade med fel figurer borde göra två av mina alver levande igen... eller?

Hatar alver! Varför hade man inte mer pengar innan så man kunde göra ett lag som kan bonkas?
Blir eventuellt ett nytt alvlag till min nästa match då jag saknar två stycken spelare. och skulle sakna en till matchen därefter.

emil

Som sagt var, det é helt ok att byta lag under serien, men inte under cuperna. Mig veterligen är det 2-4 pers som ska göra det förr eller senare.

Jag rekommenderar att ni gör det förr... :wink: (Ni är medvetna om att alla tidigare inskrapade poäng osv försvinner va?)