Hur svårt kan det vara att hålla rent efter sig!?!?!

Startat av carlsson, juni 08, 2010, 15.38

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Jag blir så J*A trött på alla dessa kort, tärningar och glasbitar som ALLTID ligger kringspridda på borden varje gång man kommer ner till föreningen!!

Nån gång då och då är både ursäktat och förlåtet, vi har alla glömt grejer framme. Men VARJE gång??

Nästa gång slänger jag skiten, då det uppenbarligen inte är speciellt viktiga prylar.

:evil:

Edit: Förtydligade rubriken.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Robin

Citat från: "carlsson"Jag blir så J*A trött på alla dessa kort, tärningar och glasbitar som ALLTID ligger kringspridda på borden varje gång man kommer ner till föreningen!!

Nån gång då och då är både ursäktat och förlåtet, vi har alla glömt grejer framme. Men VARJE gång??

Nästa gång slänger jag skiten, då det uppenbarligen inte är speciellt viktiga prylar.

:evil:

Det är föreningens Carlsson, inte någon enskild persons. Därför är det knappast någon som kan låsa in dem någonstans.
Jag vann combat med 13.

carlsson

Citat från: "Robin"Det är föreningens Carlsson, inte någon enskild persons. Därför är det knappast någon som kan låsa in dem någonstans.

Det är väl självklart. Men grejernas förvaringsplats är väl inte "överallt i lokalen på olika bord"...? ;)

Det finns en bänk mellan köket och lokalen, där dessa kan förvaras i olika små askar.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Vad sägs om att väcka frågan med takt och ton istället?
Första gången jag hör att någon upplever det som ett problem att de(stenarna)ligger  lätt tillgänglig.

Korten uttalar jag mig inte om då de likagärna kan vara skräp som glömda.

Personligen anser jag det jobbigare med alla lådor med pizzasallad och flaskor/burkar som aldrig verkar hitta rätt. Speltillbehör gör mig inte så mycket.
Tomas Davidsson

carlsson

Citat från: "Brain"Vad sägs om att väcka frågan med takt och ton istället?

Är troligen bättre, det är bara det att jag städat upp glasbitar i tre års tid nu... Man blir lite deppig efter ett tag.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Niklas

Är det någons mamma som jobbar i lokalen?

Ewers

Ett bättre sätt är att tredje gången städa undan den gemensamma utrustningen till en undanskymd plats där den inte hittas så lätt. Detta medför att saker som lämnas framme "försvinner" utan att slängas samt att slarviga spelare får fixa egna prylar.

/F

carlsson

Jag undrar vad den subventionerade linjen är i denna fråga?

Ska man, när man kommer till föreningen och hittar massa grejer lämnade framme:
1. Slänga grejerna?
2. Städa undan och "gömma" grejerna?
3. Skita i det?

Jag vill ha ett styrelseutlåtande kring detta.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Den som inte värnar om de gemensamma tillhörigheterna på föreningen eller sina egna tillhörigheter bör inte bestraffas genom att saker slängs. Skulle det vara gemensamma saker straffas dessutom andra användare.

Finner man att det vid upprepade tillfällen inte hålls ordning eller att det lämnas skräpigt/stökigt efter vissa aktiviteter tycker jag (inte styrelsen) att det är helt i sin ordning att städa undan efter andra. Den materiel som eventuellt ligger framme städas med fördel undan till lämplig förvaringsplats, tex i ett skåp (menar ej medlemsskåp) eller i en låda. Den slarvige kan ju inte bli annat än glad för att någon annan tagit hand om sakerna och lagt undan dem.

Jag tror bestämt att herr Carlsson anammat denna modell vad gäller glasploppar som kortspelarna använder, med stor framgång då det inte går att finna glaspluppar framme längre.

Mvh /Fredrik, som också är van vid att plocka undan efter andra men som också vid tillfällen glömt saker framme och då varit glad att någon annan tagit tillvara de saker som glömts.

Getsen

Är det fortfarande tärningar, kort och plastbitar som stör på samma sätt som tidigare? Jag är inte på föreningen så ofta, men då några av mina utlånade ägodelar nyligen försvunnit i lokalen är jag jävligt intresserad av i vilka spår tankarna kring frågan går och vad folk tar sig för med andras grejer.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Ewers

För att lugna Ros. Det är ingen som har "städat undan" din kasse med kort vad jag vet. Den är nog bara glömd och sedan kanske flyttad för att inte vara i vägen. Har du tur har någon tagit hand om den och lagt den i sitt skåp.

Jag kommer hålla ögonen öppna efter tidigare betraktad påse.

Mvh /F  :evil3:

carlsson

Om inte annat så kommer det ske en storstädning av lokalerna i mellandagarna, och då kommer säkert allt gammalt lö fram.

Jag har personligen aldrig slängt, eller tagit något från lokalen, som är uppenbara spelattiraljer.

:sunny:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

pannan

Jag anstränger mig för att plocka bort glutters när jag är med och spelar kort, stör mig personligen mer på att det aldrig städas upp efter att folk suttit och flötat med pizza/hamburgare etc över alla bord, bord som folk ofta vill kunna spela på.

Martin Larsson

Citat från: "pannan"...det aldrig städas upp efter att folk suttit och flötat med pizza/hamburgare etc över alla bord...

Gällande matrester o dyl:
Det hela bottnar ju sig i personlig lathet, alternativt att man är disträ. Det tar max 15 sekunder att vika ihop och kasta en pizzakartong efter att man svullat i sig innehållet. Om samtliga medlemmar i föreningen skulle bli bättre på det så skulle det inte se lika illa ut.

Man måste inte panikstarta nästa omgång kort/rusa in till sitt rollspel/whatnot så fort den sista majonäsindränkta degbiten är slut. Man har alltid tid att slänga kartongen och medföljande sallader.
Vi är alla (ganska) vuxna och fullt kapabla att slänga våra matrester och om alla skulle göra det så slipper man ovan nämt problem. Det finns ingen anställd städare på föreningen...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.